O matusa de-a mea are o problema destul de serioasa! De ceva ani e stabilita in strainatate, insa e cetatean cu dubla cetatenie. In tara, doua dintre surorile sale vor sa introduca in instanta actiune pe baza unui testament lasat de parintii lor. Insa problema e urmatoarea: exista doua testamente, unul pe care il detine matusa mea (care nu mai e in tara) mai vechi si unul nou, pe care il detin suririle ei din Romania. Care dintre testamente are prioritate? Primul al matusii din strainatate sau al doilea al surorilor sale? Precizez ca nu avem informatii ca primul testament ar fi fost anulat sau revocat sau ceva de genul acesta. Iar in cazul unei actiuni in instanta cum se va proceda? Cum se va numi actiunea, ce va contine?
Va multumesc, foarte mult, pentru raspunsurile dvs!
George
Daca se inteleg mergeti la notar! V am mai spus dezbateti succesiunes, adica puneti dosarul pe rol! Cu certificatul de deces, cu actele de stare civila, cu procura de la matusa dvs care poate imputernici pe oricine, nu este obligatoriu avocat, cu testamentul! Solicitati un inventar al bunurilor din masa succesorala pe care le face notarul care instrumenteaza dosarul si le pune sub sigiliu, asta in prezenta mostenitorilor sau a reprezentatilor acestora si numeste un curator sau custode fie pe unul di mostenitori, fie pe altcineva. Se va intocmi unproces verbal semnati de toti cei prezenti. Cererea de inventar poate tine loc si de cerere de dezbatere a succesiunii.
Mai repet inca o data este competent notarul de pe raza judecatoriei unde defunctul a avut ultimul domiciliu.
Buna seara!
Revin cu o intrebare: matusa mea din strainatate, cum poate sa ma mandateze sa ma ocup eu de toate problemele acestea legale? Trebuie sa vina neaparat in tara si sa imi faca procura sau poate sa imi faca procura in tara in care e, sa mi-o trimita si eu sa o traduc?
Ea ar vrea sa ma ocup eu de tot... deschidere succesiune, acceptare, drumuri la notar, semnarea acelui sechestru-inventar pe bunuri, absolut tot, in numele ei.
Multumesc.
V am mai spus cu cateva n pagini in urma ca doamna poate sa dea procura in Tara unde se afla acum, fie la Consulat in limba romana, fie la un notar de acolo, apostilata sau supralegalizata trimisa in Tara tradusa si legalizata la notar traducerea. Are nevoie de copie dupa certificatul de deces si de datele dvs domiciliu si datele cartii de identitate.
Dar in cazul in care ar vrea sa angajeze direct un avocat, cum ar trebui sa procedeze? Pentru ca, ma gandesc ca in cazul unui avocat ar trebui sa ii semneze totusi un contract de reprezentare, o delegatie...ceva!