avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 842 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... inchidere abonament telefonie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

inchidere abonament telefonie

Imi cer scuze daca am postat in rubrica gresita, dar nu imi dau seama unde sa incadrez subiectul.
Problema este urmatoarea:

am avut un abonament la o firma de telefonie mobila si am solicitat închiderea lui întrucât urma sa plec din tara. inchiderea a fost programata pe 06.05.2012 (adica Duminica). inainte de inchidere s-a mai emis o factura pe luna aprilie pe care trebuia sa o platesc pana pe 27.04., dar nu am putut fiind foarte ocupat si am platit-o pe 07.05.2012. Prin urmare, mi-au suspendat cererea de reziliere si pe 07.05.2012 au mai emis o factura pentru inca o luna de zile. In contract nu am gasit nimic legat de supendarea cererii de reziliere, ci doar se precizeaza ca contractul poate fi denuntat unilateral de catre client cu 30 de zile inainte de data inchiderii (lucru care l-am si facut). Explicatia lor a fost ca nefiind balanta 0 (zero) nu se poate face inchiderea.

Intrebarea mea este daca au procedat legal cand mi-au emis inca o factura pentru inca o luna avand in vedere ca eu denun?asem contractul in termenul stabilit de 30 de zile.

[Editat - pe forum nu este permisa postarea numelor persoanelor fizice si juridice cu care aveti probleme. Multumesc pentru intelegere]
Ultima modificare: Marți, 8 Mai 2012
Ares-3, moderator
imi cer scuze ca insist, dar nu inteleg la ce va referiti (la acel articol din TCG sau la citatul din mesajul postat de BODEALEX )
La citatul din ce a postat @BODEALEX.

Am recitit postarea dvs. initiala, raman la opinia ca nu v-ar fi inregistrat cererea de reziliere daca acea intarziere putea fi un motiv.
Cerere de reziliere acceptata si ulterior suspendata... eu zic ca nu este posibil. Nu stiu ce sistem au, insa banuiesc ca in momentul in care se inregistreaza cererea se intra in contul de abonat ca sa se vada situatia: e in perioada contractuala, are restante etc.

Daca vi s-a spus cand sunteti programat pentru inchidere inseamna ca la acea data nu aveati nicio problema.
eu am facut cererea pe 24.03.(nu mai spun ca la ac. data s-a ajuns tot din cauza lor. eu am sunat pe 03.03 sa inchei conractul, mi-au spus ca vor reveni ei peste 15 zile, nu au facut-o, am sunat din nou si au zis ca vor reveni peste 6 si asa am ajuns pe 24) la acel moment nu aveam nici o factura neachitata. Cf contractului trebuia sa mai astept inca 30 de zile, asta conducea la data de 24.04. intrucat perioada de facturare se incheia pe 05.05. am fost de acord ca incheierea abonamentului sa aiba loc pe 06.05.
intre timp, datoritat intervalului de 30 de zile, am mai prins o noua factura pe 07.04. pe care trebuia sa o platesc pana pe 24.04. din cauza pregatirilor cu mutatul nu am reusit si a fost platita de altcineva, pt mine, pe 07.05.
consecinta acestui fapt a fost ca ei nu au inchis abonamentul pe 06.05 si pe 07.05 au mai emis inca o factura.
explicatia lor a fost ca cererea mea de reziliere nu au procesat-o pe 06.05 din cauza ultimei facturi neachitate, deoarece in opinia lor incheierea contractului pe cale amiabila se putea face doar daca balanta era 0 (zero). prin urmare ei au suspendat procesarea acelei cereri de reziliere pana la achitarea tuturor datoriilor (care acum includ si noua factura din 07.05).

un singur lucru doresc sa mai adaug:
in contractul semnat cu ei, exista un art.8 intitulat Incetarea contractulu care spune:
Contractul poate inceta dupa cum urmeaza:
a) prin acordul partilor
b) prin reziliere cf TCG
c) prin denuntarea unilaterala, la initiativa oricarei dintre parti, cf Contractului.
prin urmare, parerea mea este ca eu nu ma incadrez la punctul a) (apropo de explicatia lor cu balanta 0 pt cale amiabila), ci in cazul c).





Ultima modificare: Marți, 8 Mai 2012
iust79, utilizator
Reclamatia e ca si compusa :)
Scrieti-o cronologic, pentru a fi usor de inteles de catre cel care o va analiza; incepeti cu acel telefon din 3 martie.

Totusi intai trebuie sa le cereti anularea facturii pentru ca doar pe baza refuzului lor explicit puteti face reclamatia.
Multumesc frumos pt timpul acordat!

Alte discuții în legătură

Prelungire tacita abonament orange gabriel_gavrila gabriel_gavrila buna! am solicitat (telefonic la relatii cu clientii) rezilierea unui contract de abonament voce si trecerea numarului pe cartela preplatita. abanamentul este ... (vezi toată discuția)
Despagubiri incetare contract gabriel_gavrila gabriel_gavrila buna! am o situatie neplacuta cu cei de la RTC. in nov. 2013 am prelungit contractul pentru 3 servicii RTC (voce+net+tv). Nu am beneficiat de luni gratuite ... (vezi toată discuția)
Probleme la rezilierea contractului cu operator telefonie stc1 stc1 Buna ziua. In februarie 2012 am reziliat un contract de internet cu un anume operator de telefonie prin intermediul ANPC. Adica am trimis un mail cu ... (vezi toată discuția)