Buna ziua,
Sunt in situatia urmatoare: departamentul in care am lucrat s-a desfiintat prin efectul legii la data de 02.05.2012 si exista si o norma interna in acest sens.
Am dat email la sefa de divizie si la resurse umane sa mi se comunice statutul postului meu, acum ca dept nu mai exista.Mi s-a raspuns verbal ca inca mai exista departamentul, cu toate ca obiectul muncii nu mai exista, si nici un alt coleg sau sef, si ca sa joc patratele daca ma plictisesc.Ideea este ca nu vor sa ma bage in preaviz ca sa nu-mi plateasca compensatorii, si nici nu raspund in scris la email-urile mele.
Ce ma sfatuiti sa fac in aceasta situatie ca sa primesc totusi preavizul?
Potrivit HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor , cu completarile ulterioare , art.8 alin.3 lit.a si b din hotararea mai sus mentionata , coroborat cu art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 republicata, “la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, precum si copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul de evidenta si din dosarul de personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii”.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si este sanctionata cu amenda de catre inspectorii de munca.
Multumesc, o sa fac si o astfel de solicitare, dar ei de fapt nu au emis nici un document privitor la postul meu, dupa ce departamentul s-a desfiintat. Ei sustin in continuare ca dept exista inca, cu toate ca prin legea 287/2011 se reglementeaza acest aspect si exista o norma interna care are termen limita de inchidere a dept 02.05.2011, drept dovada ultimului coleg i-a incetat ctr de munca pe 02.05.2012, dar el nu intra in categoria cu compensatorii, avand alta functie. Ei amana lucrurile in ideea ca imi voi da demisia,mi-au facut propuneri de alte posturi interne care nu corespund pregatirii mele, dar eu fiind in situatia actuala, vreau decizia din partea lor, cu toate ca sunt asteptata la alt angajator. Practic eu lucrez intr-un dept care nu mai exista si nu stiu cum sa- i determin sa emita o decizie in privinta postului meu.
Daca este vorba despre Legea nr.287/2011 atunci, corpurile proprii de executori si executorii institutiilor de credit, ale altor entitati care apartin grupului acestora si care desfasoara activitati financiare, institutiilor financiare nebancare sau cooperativelor de credit isi inceteaza activitatea la data dobandirii calitatii de executor judecatoresc de catre executorii prevazuti la art. 1 alin. (1) si (2) sau la data expirarii termenului prevazut la art. 1 alin. (3) in cazul in care nu a fost introdusa cerere de numire in functie. - art.4.
Initial termenul a fost 15 martie2012, dar au fost niste pb cu un coleg, care a depus dosarul mai tarziu si au prelungit termenul pana la 02.05.2012., termen la care tb sa primeasca raspuns de la mj si colegul respectiv, care a fost numit bej.
Legea prevede doua termene , si anume:
- la data dobandirii calitatii de exec.jud.
- la data expirarii termenul prevazut de lege pentru introducerea cererii, daca aceasta nu a fost depusa.
Dvs ati fost executor bancar? .. daca da, atunci va sunt incidente prevederile acestei legi ... daca nu ,atunci nu va sunt incidente aceste prevederi..