avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 630 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... ce trebuie sa fac la cumpararea unui nou apartament?
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

ce trebuie sa fac la cumpararea unui nou apartament?

Am cumparat un nou apartament. Intrebarea mea este ce trebuie sa fac, unde trebuie sa declar acesta? Cu Electrica si Distrigaz stiu ca trebuie sa fac un contract de furnizare. Dar cand trebuie sa fac acest lucru? Cand apartamentul este scris pe numele meu, sau cand fostul proprietar a cedat apartamentul. Intreb acesta pentru ca intre aceste 2 date sunt 4 luni de diferenta. Mai trebuie sa declar si la alta parte ca am cumparat apartamentul?
Cel mai recent răspuns: ContSters20980 , utilizator 14:37, 16 Decembrie 2008
tundezoltani a scris:
deschiderea rolului fiscal pentru plata taxelor locale ... adica unde platim taxele trebuie declarat ca eu sunt noul proprietar?

Taxa locala se plateste la administratia financiara din raza imobilului achizitionat, acolo trebuie sa va inregistrati si veti depune niste declaratii, mai bine sunati si intrebati exact ce acte va trebuie, e mai sigur.


themis a scris:
Ele pot rămîne pe numele fostului proprietar indiferent de data dobîndirii dreptului de proprietate, deoarece toate aceste firme sunt entităţi private, legea neimpunînd termene pentru încheierea unor noi contracte.

Din cate imi aduc aminte exista termene pentru incheierea noilor contracte. Neoperarea schimbarii titularului este chiar grava in situatia in care fostul proprietar este o societate comerciala, aceasta neiregistrand in contabilitate facturile emise inca pe numele ei. La un control fiscal incrucisat iese cam aiurea...
Ultima modificare: Vineri, 12 Decembrie 2008
ContSters20980, utilizator
Multumesc pentru informatii, mi-ati fost de mare ajutor. Numai bune. :)
Andreea, stai putin, adica daca eu sunt firma si primesc factura ca am consumat ceva dar nu vreau sa o inregistrez, platesc si scad din cheltuielile firmei, ce anume patesc? :O Ca nu imi pare ok...
Se duce secretara la Metro si-mi cumpara o imprimanta, ea crede ca e pentru firma, dar de fapt e pentru fiul meu, asa ca eu nu o voi deduce pe firma chiar daca secretara a facut formalitatile in numele firmei...
:-/
Cred ca maxim o amenda contraventionala imi poate da un inspector, ca doar nu am facut nimic sa prejudiciez pe nimeni...
In plus, asta nu-l intereseaza pe noul proprietar, e treaba firmei sa-si rezilieze contractele...

SE fac astfel de controale la firme care nu sunt in acelasi domeniu de activitate? :( Ma cam indoiesc...
AVLIL a scris:
Andreea, stai putin, adica daca eu sunt firma si primesc factura ca am consumat ceva dar nu vreau sa o inregistrez, platesc si scad din cheltuielile firmei, ce anume patesc? :O Ca nu imi pare ok...

Nu stiu, ca nu sunt de specialitate, dar am asistat la un moment dat la un control incrucisat si s-a lasat cu amenda. Daca nu vrei sa platesti in mod justificat (deci nu trebuia emisa factura) atunci ceri anularea facturii.

In plus, asta nu-l intereseaza pe noul proprietar, e treaba firmei sa-si rezilieze contractele...

Asta nu prea se poate decat daca nu mai exista locul de consum, deci se sisteaza total furnizarea energiei electrice. Regulamentul de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de interes public (HG 90/2008) prevede, intre altele:

Art. 4 (2) Se solicită operatorului de reţea actualizarea avizului tehnic de racordare prin care s-a aprobat racordarea unui loc de producere sau de consum şi, după caz, înlocuirea sau modificarea instalaţiei de racordare în oricare dintre următoarele situaţii:
b) modificarea unor elemente de natură tehnică sau administrativă ale unui loc de producere sau de consum existent faţă de situaţia pentru care a fost emis avizul tehnic de racordare, fără depăşirea puterii aprobate prin acesta;

Art. 5 (3) Se consideră modificare a unor elemente de natură administrativă, fără depăşirea puterii aprobate prin avizul tehnic de racordare pentru acel loc de producere sau de consum şi fără modificarea unor elemente de natură tehnică, oricare dintre următoarele situaţii:
b) schimbarea titularului locului de producere sau de consum prin preluarea obiectivului de la locul de producere sau de consum respectiv prin cumpărare, moştenire etc.

Art. 9 (3) În cazul modificării unor elemente de natură administrativă, conform prevederilor art. 5 alin. (3), solicitarea actualizării avizului tehnic de racordare se face în termen de maximum 6 luni de la data producerii modificării.

Din pacate, procedura este extrem de anevoioasa, a trebuit sa dau de ea foarte recent si in interes personal. Trebuie sa faci o multime de acte, inclusiv plan de situatie cu amplasarea tabloului electric, iar daca imobilul e proprietatea unei persoane juridice e si mai si... Ti se monteaza alt contor, e un tambalau de nedescris, nu o cesiune de contract cum am crede noi :)

SE fac astfel de controale la firme care nu sunt in acelasi domeniu de activitate? :( Ma cam indoiesc...

Cu siguranta se fac, si la formele de exercitare a profesiei de avocat pot veni controale incrucisate cu privire la cheltuielile clientilor. Pe vazute ;)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Problema contor gaz - dezvoltator NicuGrimm NicuGrimm Salut, A mai fost pusa de cateva ori intrebarea aceasta, insa niciodata cu toate variabilele pe care le avem noi. Ideea este urmatoarea: Am cumparat un ... (vezi toată discuția)
Declaratie de impunere pt primarie alexcs_1 alexcs_1 Buna seara, am incheiat un act de v/c pt. un apartament si notarul mi-a spus ca trebuie sa merg la Serviciul de Impozite si Taxe sa cer o \"declaratie de ... (vezi toată discuția)
Contract de vanzare cumparare. koss89 koss89 Salutare Doresc sa cumpar un atv, dar actualul proprietar la cumparat de la o firma. Problema este ca el are doar contract de vanzare cumparare, fara ... (vezi toată discuția)