Eram clientul unei companii care presteaza servicii de telefonie si internet.De mai bine de 13 ani,aveam contract doar pt serviciul de telefonie, de vreo 8 ani un anumit serviciu de internet,iar in urma cu aproximativ 1 an si 6 luni,am semnat un contract prin care beneficiam de un nou serviciu de internet(contract semnat pe 3 an)...
Am inceput sa am probleme cu serviciul de internet,am facut reclamatii succesive,s-au facut 3 verificari ale problemei(au venit acasa reprezentati ai companiei si au facut verificarile) dar problema nu s-a putut rezolva.
Ina ceasta situatie am hotarat(chiar si la sugestia reprezentantilor companiei) sa renunt la contract(lucru pe care-l puteam face,avand in vedere ca acel contract specifica faptul ca in situata in care compania nu-si onoreaza clauzele contractuale- lipsa de prestare a serviciilor sau prestare necorespunzatore,se poate rezilia contractul).
Mi s-a dat un proces verbal,semnat de cei care au facut verificarile.Impreuna cu acel proves verbal+toate aparatele(modem,splitter,etc care mi-au folosit la accesarea internetului) tatal meu(caci pe numele lui este contractul) s-a prezentat la compania respectiva,solicitand incetarea contractului privind internetul,si totodata si al serviciului de telefonie.
Doamna de acolo a precizat ca serviciul de telefonie nu-l poate inchide decat de la data de 8 noiembrie,fapt pe care l-am acceptat.
Normal ar fi, ca odata ce am inapoiat toate echipamentele,am dus procesul verbal,s-a completat cerere,etc.sa nu mai platesc nimic catre acea companie,nu?
Stiam ca mai trebuie sa platim serviciul de telefonie,pana in data de 8 noiembrie.
In luna urmatoare, a venit factura de la compania respectiva,care ne factura pe langa serviciul de telefonie si serviciul de intrenet(pe care nu l-am mai folosit de o luna).Asta ca si asta(credeam ca am scapat), dar azi(la 2 luni de la incheierea colaborarii cu acea companie), ne vine o alta factura, care ne factureaza atat servicul de telefonie,cel de internet cat si un alt serviciu pe care nu l-am avut niciodata.Valoarea facturii este de 272,78 lei.Nu am platit aceasta suma nici cand foloseam cele doua servicii,dar trebuie sa o platesc acum cand din luna octombrie nu mai folosesc absolut nici un serviciu de la acea companie.
Ce trebuei sa fac in aceasta situatie?
Nu cred ca e indicat sa le dati banii daca nu ati beneficiat de serviciile lor! Cum ii veti mai recupera? Pe acest aspect se bazeaza si aceste societati: omul plateste pana i se rezolva problema...
Acel PV a fost scris de angajati de-ai lor – trebuie sa existe un exemplar in arhiva lor. Cereti sa caute in acte in jurul datei de... (cand s-a petrecut) – sunt obligati sa pastreze actele. Cereti sa ii caute pe cei care au scris PV (chiar daca nu mai sunt angajati acestia, firma trebuie sa mai aiba contractele lor de munca, deci si adresele).
Le cereti sa va arate contractul semnat de tatal dv pt serviciul despre care scrieti ca nu l-ati cerut niciodata.
Ati zis ca la doua luni dupa incetarea colaborarii a venit o factura... In prima dintre aceste doua nu au trimis (sau figureaza "sold precedent” pt luna respectiva)?
Analizati cu atentie toate aspectele care va pot fi de ajutor si, daca insista la plata le spuneti sa va cheme in judecata si le veti cere in fatza judecatorului toate actele pe care ar trebui sa le aiba si in baza carora va cer sa platiti ce nu ati folosit. Nu le cereti in scris sa va dea in judecata :).
Trebuie sa le cereti sa dovedeasca faptul ca pretentiile lor sunt reale!
Bafta multa!
P.S. Dupa ce merge tatal dv la ei, va rog sa scrieti ce s-a intamplat – macar pt "a castiga experienta” daca nu va pot ajuta. Multumesc.
O sa urmam sfaturile d-voastra.Maine sper sa am vesti mai multe.
Intr-adevar,pe una din cele doua facturi(una valabila pe jumatate-adica trebuia facturat doar serviciul de telefonie,dar ei au facturat si serviciul de internet,iar a doua venita "din burta") care au venit dupa depunerea cererii de incheiere a colaborarii apare sold precedent.
Din cate stiu eu, prima factura(cea pe jumatate valabila)a fost platita de parintI.Asadar acel sold precedent,de pe ultima factura a fost platit.Asta e...
Va multumesc mult pentru sprijinul moral(si nu numai).
Va doresc o zi buna
Imi cer scuze ca am intarziat cu raspusnul,dar cu nebunia de sarbatori nu am avut timp sa clarific situatia decat azi....Am sunat azi la departamentul "Relatii cu Clientii" al companiei, am spus toata povestea de la la A la Z si au inregistrat o noua reclamatie(am cerut si nr de inregistrare).Nu stiau ce s-a intamplat cu acel proces verbal,asa ca mi-au cerut un nr de contact prin care urma sa ia legatura cu mine pentru a rezolva misterul procesului verbal.
Tot azi,spre seara,m-au sunat de la companie...Dupa o serie de intrebari,cercetari-ba mi-au zis ca fatura contine taxa de reziliere a contractului inainte de termen (nu era cazul,adica era inainte de termen dar am reziliat contractul din motive tehnice,nu din alte motive),ba ca am cerut doar incetarea serviciului de telefonie dar nu si a serviciului de internet-au reusit sa dea de proceul verbal(le-am spus data exacta in care a fost dus acesta) si...cam asta a fost tot.
Le-am cerut o dovada a faptului ca s-a clarificat situatia(pentru a avea un mijloc de aparare in caz ca apar alte facturi) si mi-au zis ca vor trimite o scrisoare si o factura care va avea la locul de plata semnul "-"(minus).
S-a terminat totul intr-o jumatate de zi. Astept acum acea scrisoare,si,totodata,luna ianuarie sa vad daca mai vin facturi de la compania respectiva.
Va multumesc iinca o data pentru interes.
Cu respect,
Laura Pop
E o veste buna!
Sper sa primiti respectiva scrisoare, dar daca nu o primiti, intr-un interval de timp pe care il considerati suficient, sa nu ii lasati... Insistati sa rezolve problema.
Succes!
Un An Nou cu impliniri, armonie si... cat mai putine probleme!