avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 985 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediere nemotivata
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediere nemotivata

Buna ziua, doresc sa ma ajutati si pe mine sa stiu ce drepturi mi se cuvin in cazul in care seful meu doreste sa ma concedieze pentru o serie de motive absurde si inventate.

Acesta doreste sa imi faca preavizul de concediere in conditiile in care considera ca nu mi-am facut treaba. Ei bine, eu treaba mi-am facut-o (si nu o spun doar ca sa-mi salvez jobul) si consider nedreapta decizia sa.

Mi s-a spus ca pot cere doua salarii brute pentru a-mi semna demisia si a inceta amiabil colaborarea. E adevarat?

Precizez ca:
-nu am primit referate, mustrari scrise s.a.
-lucrez legal cu contract de munca
-nu am semnat o fisa a postului si nici in contractul de munca nu sunt trecute sarcinile decat la modul general
-sunt student in anul II
-nu am beneficiat de training-uri sau alte cursuri de formare profesionala

Teoretic seful meu nu poate face dovada ca nu i-am respectat cerintele neomenesti; are doar cuvantul sau.

Probabil va dori sa mearga pe varianta desfiintarii postului in conditiile in care sunt singur pe acest post.

Sper sa nu fi omis detalii esentiale. Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:13, 31 Mai 2012
Tocmai ce-am vorbit cu seful si vrea sa ma mute pe un post inferior la 1-2 ore pe saptamana. Daca as accepta, n-as mai putea beneficia de salarii compensatorii, nu?
Salariile compensatorii se acorda in situatia concedierii pentru motive care nu tin de persoana salariatului ... in speta, modificarea c.i.m. nu duce la acordarea de salarii compensatorii (acceptarea unui alt post de munca).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură