elga50 a scris:
Ca administrator si ca locatar care locuiti in bloc, aveti de plata facturi si aveti restante mari la intretinere, dar aveti bani in mana. Ce faceti? Cat din factura platiti? Numai pentru cei care au platit? Pentru ceilalti nu platiti? Sau cum faceti?
Pai daca administratorul are bani in mana, cum spuneti dv, trebuie sa plateasca facturile cu ei si nu sa-i tina in mana lasand asociatia cu restante.
De unde are administratorul bani in mana? De la proprietari.
Pentru ce are administratorul bani in mana? Pentru a plati facturile asociatiei.
Daca s-au acumulat restante pe asociatie, se aplica penalizari, penalizari calculate cu procent maxim (0,2%/zi), penalizari aplicare din prima zi dupa data scadentei si nu dupa 50 de zile...
Facturile catre furnizori se achita treptat, pe masura ce se aduna bani indiferent de la cine, ca sunt de la buni platnici ori restantieri.
Asociatia are pe mana, in banca sau in casa, in afara de fondul de rulment si alte fonduri pe care le poate folosi: fond de reparatii, fond de penalizari, fonduri din chirii, sponsorizari, fonduri speciale...
Daca nu are inca, sa-si faca!