avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2007 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... primesc sau nu indemnizatia pentru cresterea ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

primesc sau nu indemnizatia pentru cresterea copilului???

Buna seara! Ma numesc Ana-Maria si sunt insarcinata in luna a treia. De la 1 septembrie 2008 sunt angajata ca profesor de Limba romana, cu statutul de suplinitor calificat, contractul meu terminandu-se pe 1 septembrie 2009. Deja ma intreb daca o sa primesc indemnizatia pentru cresterea copulului sau nu, dat fiind faptul ca o sa nasc pe la mijlocul lunii iulie si o sa-mi mai ramana o luna si jumatate pana la implinirea celor 12 luni de munca. Ce ar trebui sa fac in cazul acesta? Sa platesc impozitul la Casa de asigurari de sanatate, cu toate ca mi se opreste din salariu dat pe acea perioada?Oricum, eu voi fi platita pana la sfarsitul lunii august, deci indemnizatia as primi-o incepand cu luna septembrie, odata cu implinirea anului. Ce trebuie sa fac si cui sa ma adresez?Multumesc anicipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:45, 7 Ianuarie 2009
Daca in perioada iulie 2008-31.08.2008 nu ati realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit nu puteti beneficia de aceasta indemnizatie pentru cresterea copilului.
buna seara,

ma numesc Andreea si as dori sa stiu daca bebeficiez si eu de noua lege ptr indemnizatia copilului....am nascut pe 12 oct 2007 si am beneficiat pana acum de cei 600+200 adica 800 de lei. mai am de stat acasa 9 luni si vreau sa stiu daca am dreptul in aceste 9 luni la 85% din salariu si daca da ce acte imi trebuiesc?

Va multumesc frumos
Dreptul la indemnizatia pentru cresterea copilului in cuantumul prevazut de OUG nr.148/2005 se acorda incepand cu luna ianuarie 2009 si persoanelor care, la data de 1 ianuarie 2009, se aflau in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului.