avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... presedinte
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

presedinte

Buna ziua! in asociatia noastra, presedintele indeplineste si functia de casier in urma unei adunari generale reconvocate. Aceasta functie a fost indeplinita de administrator, nu stiu care a fost " motivul" renuntarii la casierie, dar salariul a ramas acelasi si de administrator si de casier.Am participat si eu la respectiva ad. generala unde am si luat cuvantul si spunadu-le ca un presedinte nu poate ocupa in acelasi timp si functia de presedinte si de caier ,ci numai provizoriu. Nu au tinut cont de cuvantul meu si mai mult , i a fost incheiat si un contract individual de munca.Am sesizat serviciul din primarie, respectiv, SERVICIUL RELATII CU ASOCIATIILE DE PROPRIETARI spunandu le si dansilorcele de mai sus. Raspunsul ca propunerea a fost aprobata in acea adunare !INTREBARE:poate cineva sa ma ajute cu vreun document ca sa le dau " cu el in cap " ( metaforic vorbind ) si sa merg in audienta la noul primar ales, poate rezolv problema si sa i mai spun " cateva " cuvinte despre acest serviciu ! mutumesc pentru intelegere.
Cel mai recent răspuns: eugarizn , utilizator 09:51, 26 Iulie 2012
Multumesc mult pentru promtitudinea raspunsului , am capatat mai mult curaj si am sa merg in audienta la noul primar , pentru ca cei care se ocupa cu aceste probleme nu se pre implica . In legatura cu scutirea cheltuielilor aferente lipsei de la domiciliu am sa va relatez si sper sa nu aplice cineva asa cevaasa ceva , o poveste a celor care se ocupa cu administrarea asociatiei. Zice asa ( citez ) : In sedinta din 03.07.2012 , CE a discutat aceastaproblema pe baza prevederilor legale si a hotarat modul de calcul pentru zilele in care unele persoane lipsesc de la domiciliu . Conform prevederilor Legii 230/2007 actualizata in sept . 2010 ; Manualul asociatiei de proprietari editia 2009 si a adresei nr... din ... primita de la Federatia Asociatiilor de Proprietari din Romania , s a stabilit un mod de calcul f. simplu : nr . zilelor de absenta se inmulteste cu nr . persoanelor care absenteaza iar rezultatul obtinut se transforma in luni . Exemplu : daca 2 persoane absenteaza timp de 17 zile intr o luna rezulta ca 17x 2 = 34 zile , deci o persoana va fi scoasa de la intretinere in acea luna iar cele 4 zile se vor adauga altei plecari . Asa cum se precizeaza in Manualul asociatiei de proprietari la capitolul : cerere de scutire de la plata a unor cheltuieli ( pag . 35 ) : Daca prin comunicarea perioadelor suma zilelor este cuprinsa intre 26-35 zile se considera o luna de zile, am incheiat citatul .la fel se procedeaza si cu urmatoarele luni . ce sa mai inteleg eu si ca mine si altii ! Asi dori sa aflu cum se procedeaza in alte asociatii.
La mine in asociatie se aplica legea si nu manuale ale unei ferederatii care incurca lucrurile.
Daca dintr-o familie de 3 persoane pleaca in concediu doua saptamani 2 persoane, acestea se scot de la plata gazelor, electricii si gunoiului, ramanand la plata numai 1 persoana.
In general nu ne cramponam de 1 zi in plus sau minus, pur si simplu, daca pleaca 2 saptamani, nu-i punem la plata.
Mai mult sau mai putin toti trecem prin aceasta situatie si atunci este multumita toata lumea.

Chestiunea cu facutul socotelilor de felurite feluri imi spune ca oamenii aia n-au alta treaba. Si cate sunt de facut intr-o asociatie! Inclusiv calcule, statistici care ar releva lucruri despre asociatia cu pricina si care ar putea duce la un trai mai bun al proprietarilor, poate.
Daca e sa fim foarte meticulosi si cat mai exacti in ce priveste repartizarea cheltuielilor asociatiei, ar trebui sa se inventeze notiunea de "zile/om" ce se ia in calcul.:rtfm:
Adica intr-un apartament sunt 3 persoane din care una locuieste 3 zile alta 18 alta 29. Acea familie are 3+18+29 = 50 zile/om. Alt apartament are 42 zile/om altul 69 zile om ... iar pe total scara se aduna 1423 zile/om.
Factura de energie electrica pe scara este de 250 lei si se imparte la 1423 zile/om rezultand 0,1757 lei pentru fiecare zi/om.
Primul apartament, cel cu 50 zile/om va avea de plata 50 X 0,1757 = 8,78 lei s.a.m.n.
Dar ce ne facem cu cei care merg in vizita de la unul la altul si daca-i gazda draguta ramane omul acolo cateva nopti sau face din noapte zi daca tot e sa fie viata frumoasa.
Sigur ca primarul se pricepe si poate administreaza asociatia cateva luni si pune lucrurile la punct.:offtopic:
Domnule adriantot . Problema pentru care am spus ca merg la primar ,se referea la presedinte care ocupa si functia de casier ( functie care asa cum am mai spus , a fost ocupata de administrator unde este platit in continuare cu aceeasi suma ) care are contract de mandat si cim . Legea 230 / 2007 ( lege fundamentala a as. de prop . ) nu specifica asa ceva si atunci am apelat la cei care cunosc mai bine legile ( printre care si Dumneavoastra ) In privinta scutirii de la plata intretinerii a unor cheltuieli din lipsa la domiciliu , am dorit sa aflu cum se procedeaza la alte asociatii . La Dumneavoastra in asociatie cum se procedeaza in aces caz? si va intreb : este corectcum fac cei din asociatia mea ?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Presedinte asociatie de proprietari eugarizn eugarizn Buna ziua . Cu ceva timp in urma , v am povestit cum presedintele asociatiei ales cu contract de mandat , ocupa si functia de casier cu contract ... (vezi toată discuția)
Presedinte asociatie pe post de casier Corinaaa Corinaaa Presedintele are dreptul sa emita si sa incaseze chitante platite de proprietari? (vezi toată discuția)
Incadrari tomasso tomasso Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de ... (vezi toată discuția)