avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe profit impozit pe profit platit in plus
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe profit

impozit pe profit platit in plus

Bună ziua! Sunt începător pe forum.Pentru eventualele greșeli, îmi cer scuze aniticipat. Am o problemă la firmă.În trim. 4 al anului 2007 am avut chelt. mai mari decât veniturile și , cumulat pe tot anul, a rezultat impoz. pe profit plătit în plus.În 2008, in trim 2. am plătit impozit mai putin cu suma respectivă(în declarație am trecut suma corectă de plată).După cum cred că vă dați seama, am rămas cu contul 441 credtior. Cum fac sa scap de această sumă?(Se trece cumva în 758 ca venit recuperat din chelt. nedeductibile?)Vă mulțumesc pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns: Ana Muntianu , Consultant fiscal 19:00, 29 Aprilie 2009
Din cele aratate rezulta ca la sfarsitul trim 1 s-a calculat un impozit de 87 lei si s-a virat 93 lei, la sfarsitul trim 2 s-a calculat un impozit pe profit de 61 lei;NC de facut: 641=441 -26 lei.
Trebuie facut calculul pe rulaje cumulate si vei vedea la sf anului ce impozit ai, atfel vei regla impozitul.Daca ai de plata trebuie sa tii cont de ce ai platit in plus si sa faci viramentul corect.
Sunt note contabile obisnuite pentru inchidere.La calculul impozitului pe profit trebuie sa tii seama de cheltuielille nedeductibile si veniturile neimpozabile;unele se aduna iar altele se scad din rulajele lui 121;soldul curat al contului 121 reprezinta profitul contabil;profitul fiscal poate fi difereit de cel contabil.

Ultima modificare: Luni, 16 Februarie 2009
kryket, utilizator
buna ziua. In primul rand va multumesc pentru raspunsurile voastre...Ca sa ma fac mai inteleasa am sa fa spun exact cam care e situatia mea
in trimestrul 1 am avut : VENITURI 5517.72
CHELTUIELI 4976.2
in trimestrul al doilea :VENITURI 8759.65
CHELTUIELI 8380.25
in trimestrul 3:VENITURI 9170.29
CHELTUIELI 11013.13
in trimestrul 4: VENITURI 22381.44
CHELTUIELI 24742.25
V-AS FI RECUNOSCATOARE DACA MI-ATI PUTEA SPUNE CAM CARE AR FI IMPOZITUL MEU IN ACEASTA SITUATIE SI CUM AR TREBUI SA ARATE CONTURILE 441 SI 691 LA SFARSITUL ANULUI
VA MULTUMESC
A....AM UITAT SA SPUN CA EU AM LATIT DEJA IMPOZIT PE PROFIT 93 DE LEI LA SFARSITUL PRIMULUI TRIMESTRU
Rulje cumulate: venituri 22381.44 lei;cheltuieli 24742.25, rezulta ca ai pierdere CONTABILA, deci nu ai avea impozit pe profit datorat.Dar, pentru ca este si un dar, trebuie sa faci calculul profitului FISCAL, care poate fi diferit de cel contabil.Formula de clacul: V totale-Chelt totale-V neimpozabile+cheltuieli nedeductibile= Profit fiscal
Daca rezultatul este pozitiv atunci il inmultesti cu 16% , iar din suma rezultata scazi cei 93 lei virati.

Si un sfat: intra pe site ase si cauta cursul de baze conta sau pe cel de contabilitate financiara, vei gasi totul detaliat.
Succes.
ancamorariu28 a scris:

buna ziua. In primul rand va multumesc pentru raspunsurile voastre...Ca sa ma fac mai inteleasa am sa fa spun exact cam care e situatia mea
in trimestrul 1 am avut : VENITURI 5517.72
CHELTUIELI 4976.2
in trimestrul al doilea :VENITURI 8759.65
CHELTUIELI 8380.25
in trimestrul 3:VENITURI 9170.29
CHELTUIELI 11013.13
in trimestrul 4: VENITURI 22381.44
CHELTUIELI 24742.25
V-AS FI RECUNOSCATOARE DACA MI-ATI PUTEA SPUNE CAM CARE AR FI IMPOZITUL MEU IN ACEASTA SITUATIE SI CUM AR TREBUI SA ARATE CONTURILE 441 SI 691 LA SFARSITUL ANULUI
VA MULTUMESC



Nu vreau sa fiu rautacioasa, dar....am o nelamurire - esti comntabila?sau vrei sa inveti contabilitate?

Alte discuții în legătură

Impozit profit gabi.b gabi.b Cum calculez impozitul pe profit la trim. III 2010? In trim I si II societatea a fost pe pierdere si am platit impozitul minim de 1625 lei/trim. La trim III ... (vezi toată discuția)
Cum se completeaza 101 vioviod vioviod Sunt la inceput de drum si indraznesc sa va cer ajutorul in completarea declaratiei 101. Trim. I Venituri: 2840.11 cheltuieli: 2766.44 profit brut: ... (vezi toată discuția)
Recuperare pierdere contabila mikitud mikitud Buna ziua, O societate SRL platitoare de impozit pe profit care a fost pe pierdere in ultimii doi ani,dar pe trimestrul 1 2013 am profit cum declar in dec ... (vezi toată discuția)