In urma cu un an am facut un abonament pentru televiziune prin cablu. Am optat pentru pachetul de baza, analogic. Zilele trecute am fost la caseria lor si am vrut sa suplimentez acest pachet de baza cu pachetul de filme (care contine si HBO). Desi in grila lor de oferte aparea aceasta posibilitate, desi la o alta adresa am deja instalat acest pachet tot pe conexiune analogica, mi s-a refuzat cererea pe motiv ca pachetul de filme nu se da decat daca trec la un abonament digital, lucru pe care eu nu-l doresc. Este normal sa fiu conditionata pentru cumpararea acestui pachet cu achizitionarea unui alt tip de abonament?
Oferta este cat se poate de actuala: este afisata si pe site-ul lor este afisata si in caserie. Si nu mi-a spus nimeni ca nu ar mai fi valabila. Raspunsul a fost ca nu se poate.
Mai mult, pachetul Extra + HBO (analogic), de sambata trecuta (11 august 2012) nu mai contine HBO!!! Cand am sunat la ei, au spus ca HBO se va receptiona numai pe digital.
La intrebarea: bine, dar eu am niste televizoare mai vechi, care nu au scart sau RCA-uri, cum pot sa receptionez digital, cu tot cu receiverul lor? raspunsul a fost: va cumparati alt televizor.
Mai mult, in contract, la Alte Clauze: <Firma> isi rezerva dreptul de a face modificari...bla bla ... cu instiintarea beneficiarului cu cel putin 15 zile inainte de intrarea in vigoare a modificarii.
Ei bine, eu nu am fost instiintat, eu am sunat la ei, cu sesizare, etc.
In acest caz, de incalcare a contractului, pot sa fac reclamatie la ANPC? Sau sa deschid actiune in instanta? Pentru ca nu este prima oara cand fac modificari, fara sa anunte (inclusiv mariri de tarife). Si vreau sa le cer despagubiri.
1. Daca in contractul semnat scrie explicit ca puteti activa HBO si nu sunt alte restrictii/conditii , atunci aveti dreptate: Trebuie sa va activeze HBO pe analogic.
2. Operatorul poate schimba oferta oricand doreste, daca nu s-a angajat s-o mentina un anumit timp.
3. Daca v-au marit tarifele, au schimbat canalele(adica au facut modificari ale conditiilor contractuale) si nu v-au anuntat, puteti rezilia contractul si sa cereti ca despagubire diferenta de pret(intre pretul din contract si cel platit efectiv) pe perioada in care ati beneficiat de servicii. Despagubirea va trebui s-o cereti:
a) Operatorului;
b) Daca operatorul refuza, in Instanta.
4. Daca puteti dovedi ca in momentul in care dvs ati solicitat HBO pe analogic, firma de cablu facea reclama acestui pachet, puteti face o sesizare la ANPC pentru reclama mincinoasa. Pentru aceasta trebuie sa aveti:
a) solicitarea de HBO pe analogic inregistrata la operator
b) dovada ca operatorul facea reclama(din care sa reiasa ca oferta este valabila la data inregistrarii solicitarii dvs) pachetului HBO pe analogic