avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1472 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Se poate renunta la drepturi garantate prin lege?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Se poate renunta la drepturi garantate prin lege?

Buna ziua,

Angajatorul ma forteaza sa semnez un angajament care prin care renunt la drepturi garantate de Codul muncii. Acest angajament, o data semnat de mine, este valabil? Cu alte cuvinte, ceea ce semnez eu este mai puternic decat Codul Muncii? Sau semnez linistit si la o infatisare in instanta, de exemplu, am castig de cauza, conform prevederilor din Codul muncii?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: AlbertGeorge , utilizator 16:26, 17 Ianuarie 2009
Multumesc pentru raspuns.
Cred ca este greseala mea in legatura cu ITM-ul, sunt inginer, nu jurist :)
Clauzele se refera la:
-obligativitatea angajatului de a anunta firma la care eventual ar putea sa plece (????????) (in domeniul in care lucrez se practica obiceiul de a se pune "bete'n roate")
-obligativitatea angajatului de a semna o anexa care contine prevederea: "Mă angajez să nu reziliez unilateral, prin depunerea demisiei, Contractul Individual de Muncă în perioada de derulare a contractelor de producţie la realizarea cărora sunt responsabil, pe întreaga perioadă de derulare a respectivelor contracte şi nu mai puţin de un an de la data negocierii, în caz contrar urmând a suporta daunele cauzate de rezilierea contractului de munca"

Credeti ca sunt legale aceste prevederi? Mie prima mi se pare chiar hilara...:)

Multumesc pentru raspunsuri, sunt in dilema: sa semnez, sa nu semnez.....

Nu sunt legale aceste prevederi ... Constitutia Romaniei prevede ca alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera.

Daca as fi in locul dvs eu nu as semna un astfel de act.
AlbertGeorge a scris:

Multumesc pentru raspuns.