avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 748 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... administratia de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

administratia de locatari

Buna seara! Locuiesc la ultimul etaj al unui bloc de 4 nivele.De 2 ani ma confrunt cu scurgerile de apa dupa terasa blocului si de fiecare data imi renovez singura apartamentul .Administratia a platit renovarea terasei de nenumarate ori dar in zadar...treaba de mantuiala de fiecare data!De cateva luni nu am mai platit intretinerea deoarece consider ca aceasta problema trebuie sa fie rezolvata.De aceea as dori sa stiu daca imi pot renova singura terasa iar mai apoi sa fiu scutita de plata intretinerii.Aceasta este o problema,iar a doua problema ar fi angajatii asociatiei de locatari care ,credem noi,locatarii,ca nu respecta legile.De aceea as dori sa cunosc anumite amanunte!Daca este legal sa ni se puna penalizari pentru neplata intretinerii atata timp cat avem un fond de rulment si daca da,atunci cat la suta din suma totala.Daca este legal ca apa rece si apa calda sa o platim la sume mult mai mari decat este legal,spun ei pentru ca nu acoperim facturile.Si nu in ultimul rand daca nu mai avem cenzori,consiliu de administratie si presedinte de ce mai platim salariile acestora.Pentru toate aceste ilegalitati as dori sa stiu cui ne putem adresa cu plangeri si ce trebuie sa facem noi,locatarii!Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: grigo27 , utilizator 00:17, 20 August 2012
De reclamat nu aveti pe cine reclama. Si daca ati avea pe cine, tot nu va rezolva nimeni problemele.
Spuneti ca;
Daca am intrebat la adunarea generala cine semneaza si cine ia decizii in locul administratorului si al presedintelui doamna casiera nu ne-a raspun decat ca toti si-au dat demisia de ceva ani

Pai la acea adunare, constatand ca nu aveti presedinte, comitet, cenzori, trebuia sa propuneti imediat si sa alegeti dintre cei prezenti.
Acestia, impreuna cu actuala casiera, poate ca faceau mai mult, poate aveati cu cine discuta. Puteati sa va autopropuneti in functia de presedinte si sa rezolvati problemele.
Acum convocati o adunare generala si-n 10 zile o sa aveti conducere.
Este clar ca la dumneavoastra in asociatie doamna casiera a tinut loc si de administrator. Cand au inceput problemele "a dat bir cu fugitii". Cum spunea si d-ul adriantot, luati initiativa, convocati o adunare generala si rezolvati problemele. Deja vara se termina, vine toamna cu ploi si trebuie sa rezolvati acea terasa.
Fata de problemele expuse cea mai rapida solutie este sa va autopropuneti presedinte.
Desigura ca acest lucru insemna si ceva munca, in mare parte neplatita, dar nu mai aveti necazuri.
De exemplu, conform legii reparatiile terasei se faca OBLIGATORIU atuni cand este necesar, nu atunci cand au oamenii bani. Daca sunteti presedinte puteti impune respectarea legii.

Daca alegeti aceasta solutie inainte de a o aplica cititi legea nr 230/2007 si normele acesteia de aplicare HG nr 1588/2007 si, dupa aceea studiati si acest forum. O sa vedeti cele mai frecvente probleme si solutiile lor, asa ca veti fi pregatit in cazul in care apar.
Aici deja avem o problema majora deoarece nu pot fi presedinta (lucrez in strainatate si cea mai mare parte a anului sunt plecata),iar cei care locuiesc nu vor sa se implice.S-a propus de nenumarate ori sa se aleaga un presedinte,administrator samd dar nimeni nu doreste aceste functii,nici macar sef de scara nu mai avem.De aceea intreb ...in aceasta situatie ce este de facut? De unde sa facem rost de un presedinte?poate fi si o persoana din alta asociatie?Sau putem angaja o firma care sa ne reprezinte si sa se ocupe de problemele noastre?
grigo27 a scris:
..in aceasta situatie ce este de facut?

Chemati-va toti vecinii in strainatate si-ati rrezolvat-o!:surrender:
Presedintele trebuie sa fie proprietar in acea asociatie si nu poate fi luat din afara.
Asa ca sfatuiti-i sa accepte a fi alesi in comitet si ca presedinte, dar proprietarii, in adunarea generala sa fie de acord ca acel presedinte sa angajeze un administrator profesionist (persoana fizica sau juridica), sa angajeze un contabil sau economist, sa angajeje cenzor, instalator, firma de curatenie... Si-atunci presedintele si comitetul s-ar descurca mai usor.

Alte discuții în legătură

Probleme la terasa cum se rezolva cu asociatia? miki3 miki3 Detin un apartament la ultimul etaj. In ultimul timp au fost probleme pe o portiune din terasa, mai precis la mine in baie deasupra wc si in bucatarie sunt ... (vezi toată discuția)
Actiune obligatia de a face asociatie de proprietari niculaucarmen niculaucarmen locuiesc la et. 4 al unui imobil (ultimul etaj) si de-a lungul timpului, datorita ploilor, s-a infiltrat apa prin izolatie si mi-a distrus peretii ... (vezi toată discuția)
Terasa reparata de locatarii ultimului etaj alexberi alexberi Este normal ca doar locatarii ultimului etaj sa plateasca repararea terasei? M-am mutat la ultimul etaj al unui bloc cu asociatie de locatari. ... (vezi toată discuția)