avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1023 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor obiectele primite pe inventar
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

obiectele primite pe inventar

buna,
lucrez la o institutie de stat si am primit un aparat electronic pe inventar. problema este ca eu nu mai detin acest aparat dintr-un motiv anume si trebuie sa dau socoteala pentru el. cum se procedeaza in asemenea situatii? trebuie sa achit valoarea actuala a aparatului sau trebuie sa gasesc unul identic? ma poate ajuta cineva cu lamuriri?
va multumesc
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 12:50, 27 August 2012
vb despre un reportofon sony icd B500 iar asta cu casarea obiectului nu stiu cat o sa tina in conditiile in care e aproape imposibil sa gasesc unul la fel! pretul unuia nou nu reprezinta o suma colosala dar n-as vrea sa cumpar unul nou mai ales ca motivul pentru care nu-l mai am e cat se poate de stupid (l-am dat fostului director, care nu recunoaste, iar actualul director, pentru care se face inventarul, mi-l cere)
faceti un referat in care justificati lipsa aparatului prin predare fostului director la cererea acestuia. este o cutuma ca daca un director iti cere ceva nu il pui sa semneze ca a si primit (inclusiv documente).
sa il ia la intrebari pe exdirector unde este reportofonul iar dvs. o tineti una si buna ca vi l-a cerut si doar nu era sa va impotriviti!
@iulianalabont
Directorii nu fac exceptie de la ceea ce trebuie sa respectam cu totii prin Legea contabilitatii.
Dvs. trebuia sa aveti semnatura directorului pe fisa.

Amortizarea se calculeaza astfel: valoarea de intare a reportofonului impartita la un numar cuprins intre 12 si 36 de luni=amortizare lunara. Depinde cand a fost cumparat reportofonul si ce stabileste comisia. Chiar daca veti sustine ca ati dat reportofonul directorului, tot neglijenta in serviciu se cheama ca este.
Gabrielle Monique a scris:

1. Directorii nu fac exceptie de la ceea ce trebuie sa respectam cu totii prin Legea contabilitatii. Dvs. trebuia sa aveti semnatura directorului pe fisa.
2. Chiar daca veti sustine ca ati dat reportofonul directorului, tot neglijenta in serviciu se cheama ca este.


1. de acord cu acest punct de vedere dar asta este valabil in "teorie", in "practica" in majoritatea cazurilor un subaltern evita sa solicite acest lucru sefului sau din diverse motive, unul fiind acela ca "nu se poate sa fie om neserios"! teoria ca teoria, practica te omoara!:)

2. lucrez intr-o societate privata cu profil industrial.
uneltele si echipamentele portabile care se folosesc in procesul de productie sunt pe inventarul personalului sau al sefului de sectie (masini de gaurit portabile, flexuri, etc.). acestea se folosesc de mai multi utilizatori.
ce prevede legea contabilitatii din punct de vedere al utilizarii acestora, toata ziua trebuiesc facute procesele verbale de predare-primire, predarea-primmirea "pe cuvant", alte metode?
se poate considera "neglijenta in serviciu" daca seful sectiei da zilnic echipamentele in vederea utilizarii fara sa intocmeasca documente de predare-primire iar utilizatorul nu mai returneaza echipamentul?

in cazul de fata este vorba de [EDITAT] un director care si-a insusit reportofonul respectiv fara sa il intereseze ca echipamentul este obiect de inventar pe numele unui subaltern (acarul Paun).

fiind vorba de o institutie de stat este posibil ca directorul sa fi fost numit conform "metodologiei" binecunoscute si avand in vedere "schimbarile" acesta a fost fost inlocuit.
de ce sa nu plece si el cu un suvenir folositor care sa ii aminteasca si de trecerea efemera prin postul de director al institutiei X?

parerea mea este ca @iulianalabont sa intocmeasca referatul respectiv si sa descrie cu corectitudine situatia cum a ramas fara obiectul de inventar. dupa aceea va fi treaba conducerii noi sa se ocupe de recuperarea reportofonului de la exdirector.
daca i se va imputa reportofonul tot la comisia de disciplina va ajunge sa dea explicatii.


Interventie moderator:

Am fost nevoita sa va editez postarea. Pe forumul Avocatnet nu discutam persoana, ci ideea.
Multumesc pentru intelegere.
Ultima modificare: Joi, 23 August 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
cyan a scris:
2. lucrez intr-o societate privata cu profil industrial.
uneltele si echipamentele portabile care se folosesc in procesul de productie sunt pe inventarul personalului sau al sefului de sectie (masini de gaurit portabile, flexuri, etc.). acestea se folosesc de mai multi utilizatori.
ce prevede legea contabilitatii din punct de vedere al utilizarii acestora, toata ziua trebuiesc facute procesele verbale de predare-primire, predarea-primmirea "pe cuvant", alte metode?
se poate considera "neglijenta in serviciu" daca seful sectiei da zilnic echipamentele in vederea utilizarii fara sa intocmeasca documente de predare-primire iar utilizatorul nu mai returneaza echipamentul?


Legea spune ca orice miscare a obiectelor de inventar sau a mijloacelor fixe trebuie sa se faca prin indeplinirea tuturor formalitatilor legale. Adica facem transfer catre persoana care le utilizeaza, inscriem miscarea in fisa persoanei respective si il punem sa semneze, iar dupa ce nu mai utulizeaza obiectul de inventar se face bon de restituire in magazie , se opereaza si fisa de catre gestionar si acesta semneaza de primire.

Sunt si cazuri in care seful unui punct de lucru semneaza pentru toate obiectele de inventar care sunt necesare la lucrarea respectiva. Acesta poate preda muncitorilor aceste scule, dar pe baza de semnatura pe o fisa deschisa la acel punct de lucru. Dimineata le preda, seara le primeste inapoi. Raspunderea pentru buna functionare si pastrare o poarta tot acesta, pana la urma.

Fiecare procedeaza cum considera de cuviinta @cyan. Si eu lucrez intr-o societate mare, dar eu merg la directori sa semneze fisele cu ceea ce detin, nu gestionarul.

Alte discuții în legătură

Amortizare laptop cristian_conea cristian_conea Ca titular al unei Intrepr.Individ. am achizitionat un laptop in sept.2010 (mijloc fix). Am intocmit fisa mijlocului fix in care am precizat durata de ... (vezi toată discuția)
Inventariere 1yly 1yly LUCREZ INTR O INSTITUTIE PUBLICA SI AM FOST NUMIT PRIN DISPOZITIE, A FACE INVENTARIEREA ANUALA A PATRIMONIULUI. INTREBARE: CE DOCUMENTE TREBUIE SA MI PREDEA ... (vezi toată discuția)
Transfer mijloace fixe la obiecte de inventar camitica camitica In urma inventarierii anuale, comisia a facut un proces verbal de transfer a mijloacelor fixe la obiecte de inventar, mijloace fixe amortizate integral si cu ... (vezi toată discuția)