avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1091 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor obiectele primite pe inventar
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

obiectele primite pe inventar

buna,
lucrez la o institutie de stat si am primit un aparat electronic pe inventar. problema este ca eu nu mai detin acest aparat dintr-un motiv anume si trebuie sa dau socoteala pentru el. cum se procedeaza in asemenea situatii? trebuie sa achit valoarea actuala a aparatului sau trebuie sa gasesc unul identic? ma poate ajuta cineva cu lamuriri?
va multumesc
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 12:50, 27 August 2012
scuze ptr excesul de limbaj:sorry:, faptul ca persoana respectiva nu recunoaste primirea in "custodie" a echipamentului m-a facut sa scap o expresie nelicentioasa.:slap:

sunt de acord ca trebuie respectata legea si trebuie procedat in consecinta dar aceasta metodologie presupune formalitati care in majoritatea cazurilor nu sunt respectate din lipsa de timp sau "merge si asa".

de exemplu eu ma confrunt in momentul de fata cu o situatie hilara, opusa topicului de fata. pe langa atributiile de baza sunt si manager IT raspunzand si de tinerea sub control a softurilor si echipamentelor IT (calculatoare, laptoape, etc). laptopul directorului general nu este inregistrat in contabilitate si in listele de inventariere iar omu' recunoaste ca nu este al lui personal in plus nu isi aminteste nici cum a intrat in posesia lui! mai tare decat in X files:)! culmea este ca anul trecut am fost "avansat" si presedintele comisiei generale de inventariere dar cu laptopul am lasat-o moarta neinregistrandu-l ca plus in gestiune ptr ca nu aveam documente de provenienta si ca sa nu complicam lucrurile. intrebarea este cum se introduce in contabilitate daca nu exista factura ptr. laptop? aceeasi intrebare am pus-o si directoarei economice dar pana in prezent nu a facut nimic concret in rezolvarea situatiei.

in ceeea ce priveste situatia prezentata de @iulianalabont cred ca problema se poate rezolva in modul pe care l-am descris cu conditia sa existe si vointa. o alta metoda practicata este propunerea pentru casare pe motiv de distrugere sau nefunctionalitate, la casari uneori "dispar" multe obiecte de inventar chiar daca mai sunt in stare de functionare. cu conditia sa existe (buna)vointa.
Ultima modificare: Joi, 23 August 2012
cyan, moderator
@cyan

Nu se poate ca acel laptop sa nu aiba documente de provenienta. Sigur aceste documente exista undeva inregistrate in contabilitate. Dupa marca, an de fabricatie, cred ca se poate identifica si anul in care a fost cumparat. Nu se poate ca domnul director sa nu-si aduca aminte :magic:cum a intrat in posesia lui. Posibul ca laptopul sa nu fie inregistrat ca obiect de inventar, ci ca mijloc fix, depinde de valoarea acestuia in momentul achizitiei. Si eu am in firma laptopuri inregistrate pe mijloace fixe, deoarece valoarea acestora se ridica la o suma ce depaseste 3600 lei. Mai cercetati. Daca nu, inregistrati plus la urmatorul inventar. Contabila va sti sa inregistreze 303=758. Sa-l treaca si in consum si sa-l inregistreze extracontabil in debit 8035. Valoarea se stabileste in functie de pretul de piata in acest moment al unui laptop identic sau asemanator ca marca si caracteristici, de anul fabricatiei, uzura.

Dar sincer, mie nu prea mi se pare in regula. :acute: Dar ar putea fi o solutie, daca nimeni nu vrea sa-si bata capul cu "sapatul":D...cum ii spun eu... in evidentele contabile vechi.
Ultima modificare: Vineri, 24 August 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
acelasi lucru le-am spus si eu ca nu se poate sa nu aiba documente de provenienta si ca nu este in regula situatia. s-au facut "sapaturi" de catre dir.ec. impreuna cu fetele de la contab. si pe mijloace fixe si pe ob.de inv. pana le-a :sticktongue:si tot nu au gasit nimic! iar laptopul nu este de generatie f veche, max. 5-6 ani. le-am propus (dir.gen si dir ec.) sa il vindem si sa impartim banii:pleasantry: dar au spus ca trebuiesc continuate sapaturile:(. oricum anul acesta la inventar trebuie rezolvata situatia.
o zi buna!
cyan a scris:

acelasi lucru le-am spus si eu ca nu se poate sa nu aiba documente de provenienta si ca nu este in regula situatia. s-au facut "sapaturi" de catre dir.ec. impreuna cu fetele de la contab. si pe mijloace fixe si pe ob.de inv. pana le-a :sticktongue:si tot nu au gasit nimic!


daca nu exista documente de provenienta....care va-sa-zica ca nu exista :-/ si atunci, cum vi s-a inscris in lista de inventar un obiect care nu a fost achizitionat de catre unitate?!?!?:whistle:
dinu cezar a scris:

(...)si atunci, cum vi s-a inscris in lista de inventar un obiect care nu a fost achizitionat de catre unitate?!?!?:whistle:


pai tocmai asta-i "misterul", nu-i inscris in lista de inventar ptr ca nu exista doc. de provenienta, dar obiectul cu pricina exista si este folosit in continuare!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Amortizare laptop cristian_conea cristian_conea Ca titular al unei Intrepr.Individ. am achizitionat un laptop in sept.2010 (mijloc fix). Am intocmit fisa mijlocului fix in care am precizat durata de ... (vezi toată discuția)
Inventariere 1yly 1yly LUCREZ INTR O INSTITUTIE PUBLICA SI AM FOST NUMIT PRIN DISPOZITIE, A FACE INVENTARIEREA ANUALA A PATRIMONIULUI. INTREBARE: CE DOCUMENTE TREBUIE SA MI PREDEA ... (vezi toată discuția)
Transfer mijloace fixe la obiecte de inventar camitica camitica In urma inventarierii anuale, comisia a facut un proces verbal de transfer a mijloacelor fixe la obiecte de inventar, mijloace fixe amortizate integral si cu ... (vezi toată discuția)