In urma cu 2 ani cand eu eram studenta in anul 4 de facultate, eu m-am angajat ca si asistent manager la o firma. La angajare am avut anumite intelegeri asupra salarului, timpul de munca si asupra sarcinile pe care le voi avea. Timpul de munca pe contract este de 8 ore, insa intelegerea mea cu directorul a fost cum ca " stiu ca esti studenta, asa ca atunci cand va fi nevoie va trebuii sa vii la birou, iar cand nu este de lucru poti sa mergi la Facultate".
In acesti ani eu nu am putut sa impart si serviciul si Facultatea, pentru ca tot timpul mi s-a cerut sa merg la birou. Aveam nevoie de bani si am facut compromisul de a-mi da silinta sa avansez pe plan profesional, iar acest ultim an de facultate sa il fac altadata, cand voi putea impartii ambele parti.
Dupa 2 ani de zile pot sa spun ca foarte multa lume mi-au spus ca sunt profesionista si ca fac prea multe pt un salar de 1500 ron ca si account manager si pe CM minim pe economie. Fac Client Service, Contabilitate, Managementul Resurselor umane, plati, sunt disponibila la orice ora la telefon pt sefa care suna si in weekend si la 12 noaptea, am facut sute de ore suplimentare neplatite. Singurele drepturi in care am pus piciorul in prag este de a mi se plati zilele de concediu care nu mi le-am luat si orele suplimentare din weekend. Firma cand m-am ang. eu nu era si nici nu este mare, dimpotriva, dar a ajuns sa treaca pe impozit pe profit de cand sunt eu aici. In 2007 de abia aveai de lucru, acum curg sudoriile pe mine si asta doar din cauza ca eu am fact sa mearga acesta mica firma (doar eu sunt angajata cu CM pe 8 ore)...
Tinand cont de toate aceste detalii si mai ales de intelegerea mea cu sefa, am anuntat ca eu vreau sa imi termin Facultatea. Am anuntat si ca va trebui sa lipsesc cate 3-4 ore de 2-3 ori pe saptamana. Au spus ca nu e nici o problema. Si eu am crezut ca nu este avand in vedere ca orele suplimentare nu mi-au fost nici platite si nici cu zile libere nu s-au compensat. M-am trezit doar ca ma anunta HR managerul (care e ang. la o firma colaboratoare dar care , cred eu, are un contract de prestari servicii cu firma unde lucrez eu) ca orele lipsite mi se vor retrage din concediu.. Am cerut explicatii cum ca eu consider ca am facut foarte multe compromisuri, iar acum ei vor sa fie cica "in baza legalitatii". Am amenintat ca eu imi dau demisia deoarece eu am facut astfel de compromisuri doar in ideea ca am ce invata prin asumarea de cerinte si responsabilitati, ore suplimentare neplatite si alte chestii, dar si pentru ca va fi echitabil atunci cand ma voi decide sa imi finalizez studiile.
HR managerul mi-a spus ca jobul meu este de asa natura sa fie ore suplimentare si ca se compenseaza cu zilele in care nu este de lucru, de asemenea weekendurile nu trebuie platite, pt ca asta este politica firmei si asa este de natura jobul. Si ca intelegerea mea de la inceput nu mai poate fi respectata, ca sunt obligata sa stau 8 ore plus orele suplimentare cand va fi cazul.
Mi se cere sa nu imi dau demisia, sa accept sa mi se taie din concediu, sa raman dar sa nu cumva sa mai lipsesc pt ca mi se va taia din concediu.
Ce imi recomandati sa fac? Sa renunt la facultate? Sa accept acest fel de penalizare? Normal eu consider ca daca tot s-a schimbat intelegerea sa imi cer drepturile salariale, trecut pe CM (mai ales ca sunt singurul angajat) . Ma gandesc sa fac o nota informativa catre HR manager unde sa mentionez neregulile si noi cerinte salariale si legale.
Ce ma sfatuiti dumneavoastra?
Multumesc anticipat de raspuns.
Cu deosebit respect,
Julia.
preavizul este de 15 zile calendaristice. in aceasta perioada lucrati tot 8 ore. prevederea privind lucrul 4 ore in preaviz se aplica in cazul in care salariatul este concediat, nu cand isi inainteaza demisia.
angajatorul poate renunta total/partial la cele 15 zile de preaviz.
Multumesc foarte frumos tuturor. Sunteti un adevarat sprijin.
Intotdeauna am apelat la dumneavoastra pentru problemele in munca si intotdeauna sfaturile voastre m-au ajutat enorm.
Multumesc din toata inima >:kissing: