avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Dilema
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Dilema

Buna ziua ,

Am o soc. care a inchiriat un ap. unei pers fizice, ch . de intretinere vor fi achitate de chirias, dar asoc. de proprietari imi trimite aviz de plata pe proprietarul ap.( pe soc. ) , este corect sa bag avizul de plata in contabilitate din moment ce nu e responsabilitatea firmei ?
Cel mai recent răspuns: Mariralu , utilizator 15:38, 12 Noiembrie 2012
Pentru intretinere calculul este mai complex. Acolo aveti contravaloarea facturilor de utilitati , care contin TVA, dar aveti si cheltuieli ale Asociatiei de proprietari care sunt fara TVA. Trebuie sa stiti care sunt acestea, pentru ca va trebui sa colectati TVA la refacturare.

De exemplu:

Avem chelt cu en. electrica, gaze, apa, gunoi in valoare de 230 lei si TVA aferent acestora de 55.20 lei. Total = 285.20 lei
Chelt. Asoc. de proprietari: 14.80 lei.
Total intretinere achitata de Dvs. = 300 lei.

Cand refacturati aveti obligatia de a colecta TVA pentru toata suma . Si atunci veti avea baza 244.80 lei si TVA 58.75 lei, adica total 303.55 lei.

Sper ca m-am facut inteleasa :)!


Cont 611 nu mi se pare atat de potrivit, eu as fi mers pe 628.



Ultima modificare: Vineri, 2 Noiembrie 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Concret eu am aviz de plata cu urmatoare cheltuieli :

1. cota indiviza = 0, 63 lei
2. energie electrica = 42.81
3. apa rece irigatii parti comune = 6.73
4. intretinere echipamente tehnice = 51.77
5. intretinere ascensoare = 8.84
6. curatenie parti comune = 40.03
7. paza imobile = 67.56
8. cheltuieli administrative, reparatii si revizii diverse = 14.13
9. administrare, caserie = 9.16
10. gaze parti comune = -1.64
11. cote CEX = 11.27

Total 251.29 lei de plata la asociatia de prop.

Cand refacturez voi calcula :
42.81+6.73+51.77+8.84+40.03+67.56+14.13-1.64 = 230.23 , baza de calcul ar fi 185.67 lei si TVA 44.56.

Ch. fara TVA =>> 0.63+9.16 +11.27 = 21.06 lei

Total intretinere achitata de mine = 251.29 lei

Cand refacturez am baza 185.67+21.06 = 206.73 si TVA 49.62, adica total 256.35

Corect ?

Da, este corect. Dvs. trebuie sa colectati TVA pentru toate sumele.
Va foarte multumesc pentru rabdarea de care ati dat dovada !
Cu mare placere :)!

Alte discuții în legătură

Facturare cheltuieli care nu-mi apartin anonim anonim AVEM INCHIRIAT UN SPATIU IAR UTILITATILE VIN FACTURATE PE FIRMA NOASTRA . LA RANDUL NOSTRU LE FACTURAM MAI DEPARTE . DE EXEMPLU ENERGIE DE 100.000 LEI CU TVA ... (vezi toată discuția)
Refacturare utilitati bestb bestb Salutare! Daca ma poate ajuta cineva cu privire la refacturarea utilitatilor........ Am urmaturul caz: Societatea a construit un bloc. Toate utilitatile ... (vezi toată discuția)
Monografie contabila refacturare utilitati catre chiriasi oliviaUC oliviaUC Buna ziua, O firma al carei obiect de activitate este inchirierea de spatii inregistreaza, conform contractului comercial, 2 tipuri de venit: - din ... (vezi toată discuția)