Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
puteti sa spuneti daca administratia de locatari, respectiv,administratorul este obligat prin lege sa instiinteze locatarul inainte de trimiterea unui dosar de cesiune de creanta la RAAN , despre atentionarea locatarul pentru a plati si a nu se depune dosarul la RAAN?
Cu alte cuvinte, am ramas fara grai cand am aflat ca mi s-a trimis dosar cu datoria de cca.1650 lei la RAAN; fara sa fiu atentionata,nemaipunand la socoteala ca pe scara unde locuiesc nu este geam la afisier si nu se poate afla regia pe fiecare luna a anului.
Deci cine poate sa controleye aceste CAPUSE -aceste asociatii de locatari care desi sunt platite din banii nostrii ,nu isi fac meseria cum trebuie si , cel mai rau, noi avem de suferit???
@johnpescar,
Nu ati inteles nimic din schimbul de mesaje.
Cei de la "regie" se vor ocupa sa obtina o hotarare judectoreasca. Si-aceasta se face pe baza unei actiuni in instanata, pe baza de documente, asa cum putea sa o faca si asociatia.
Diferenta si avantajul este ca "regia" are un serviciu juridic, iar asociatia nu, si-apoi nu vor mai fi sistate utilitatile catre asociatie atat timp cat furnizorul are sperante ca-si va recupera banii prin aceasta actiune.
Asadar juristii acelei regii vor solicita instante o hotarare prin care restantierii sa fie obligati la plata debitelor.
Este normal ca fiecare sa plateasca ceea ce consuma. Dar, atunci cand asociatia cesioneaza o datorie unei regii si se tine seama ca datoriile se achita in ordinea vechimii, nu se amesteca cheltuielile asociatiei ?.Cheltuielile unei asociatii pot fi mai multe feluri.Pentru ca suma de care spune userul 1650 lei, nu poate fi numai datoria la o regie.
Cheltuielile se amesteca daca in asociatie lucreaza cineva nepriceput.
O organizatie sau asociatie poate avea zeci de feluri de cheltuieli, zeci de destinatii pentru plati si zeci de surse de venituri iar acestea se evidentiaza in contabilitate distinct, fara a se "amesteca".
Un om de la tara, ce stie adunarea si scaderea, merge la targ, vinde grau, usturoi si morcov. Isi noteaza pe un carnetel cat a incasat. Apoi trece pe la magazin si cumpara o basma pentru soacra, o bluza pentru sotie si-o acadea pentru copil. Le trece si pe acestea in carnetel. Ajungand acasa poate prezenta situatia incasarilor si platilor exact dar cu conditia sa nu se fi oprit in drum pe la carciuma si sa fi baut toti banii. Cand se rupe filmul se cam pierde socoteala si cheltuielile se pot amesteca asa cum spuneti dumneavoastra.