avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1079 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale INREGISTRALE LA organul fiscal a punctului de lucru
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

INREGISTRALE LA organul fiscal a punctului de lucru

Buna ziua,

Dupa ce obtin incheierea judecatoreasca ce atesta mentiunea referitoare la deschiderea unul nou punct de lucru, si dupa ce obtin si certificatul constatator pentru activitatile pe care le declar ca desfasurandu-se la acest nou punct de lucru, trebuie sa merg sa depun un dosar si la administratie?

Am inteles ca ar trebui sa contina copie de pe actul constitutiv, de pe AGA/ Decizie, de pe incheierea judecatoreasca de la registru, de pe certificatul constatator, contractul de inchiriere sau de proprietate ce face dovada sediului....deci cam tot ce a fost necesar si pentru inregistrarea la Reg. Com.

Inteleg ca toate acestea ar fi trebuit facute in decurs de 30 de zile de la inregistrarea punctului la Reg Com si ca neinregistrarea la organul fiscal se sanctioneaza cu amenda intre 5000 si 10.000 lei sau 3000 si 5000 lei...in fine...nu stiu exact care din cele doua...? Este adevarat? Eu am infiintat punctul de lucru asta vara......si nu am mers in alta parte decat la Registru......

Iar pentru inchiderea unui punct de lucru? Trebuie sa merg tot eu la administratie sa declar inchiderea? Astfel incat sa nu mai fim obligati sa depunem acele declaratii de impozit pe venituri din salarii?
Poate ma luminati in acest aspect...pentru ca nu mi s-a raspuns concret pana acum.....si nici nu am legatura cu adminstratia financiara....declaratiile imi sunt straine...#-o
Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: DAIANA_ , utilizator 20:11, 3 Februarie 2009
Vad ca majoritatea raspunsurilor ma indruma catre inregistrarea si la administratia financiara, insa dl. florinturlet (cred) imi spune ca nu se mai procedeaza de mult asa, si face trimitere la acea fisa de vector fiscal, care stiu ca se depune cand se infiinteaza o firma. E suficient sa adaug la dosar acel formular?
Ma voi interesa efectiv la reg. com...numai ca este mai greu sa aflu informatia asta, atata vreme cat cer doar un lucru, fara sa depun dosarul, pentru ca stiti: replica este : "nu oferim consultanta". Trebuie sa merg si sa ma lovesc de un refuz al dosarului, sau sa fie luat cu observatii, ca sa constat de ce mai am nevoie....
Oricum am mai deschis puncte de lucru, dupa cum am scris si in subiectul postat, insa nimeni nu mi-a spus nimic de administratia financiara si nici la registru nu mi s-a cerut acel formular de vector fiscal....
Am mai vazut si aici pareri diferite....mai rau m-am incurcat =D>....Voi incerca totusi sa vad ce mi se mai spune de la registru. Va multumesc pentru raspunsuri!
In cazul sediilor secundare apartinand platitorilor de impozite pentru care, potrivit art.28 alin.(7) din Ordonanta de urgenta Guvernului nr.45/2003 privind finantele publice locale, este reglementata obligatia inregistrarii fiscale a acestora ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, inregistrarea se realizeaza potrivit regulilor generale pentru inregistrarea fiscala prevazute in Titlul IV - Inregistrarea fiscala si evidenta contabila si fiscala din Codul de procedura fiscala.

Ca urmare, contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare, vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala sau de mentiuni, dupa caz, in care vor bifa casuta corespunzatoare calitatii de sediu secundar. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal al spatiului.

Inregistrarea fiscala a sediilor secundare cu statut de sucursala ale comerciantilor care au sediul principal al comertului in tara cat si in strainatate se realizeaza potrivit proceduri speciale in materie prevazuta de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.76/2001, privind simplificarea unor formalitati administrative pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, inregistrarea fiscala a sediilor permanente ale nerezidentilor se face potrivit reglementarilor Codului fiscal si Codului de procedura fiscala.

Va garantez 100% ca trebuie sa declarati punctul de lucru la administratie, personal,tocmai am declarat vreo 3 anul asta,si platitor si neplatitor de impozit pe salarii.
Va multumesc frumos pentru timpul acordat si va doresc o seara linistita!
Iar pentru cel pe care l-am deschis si a trecut o jumatate de an? Trebuie sa il inchid prin hot AGA si sa deschid altul...deci trebuie doua dosare diferite....si ma va costa mai mult...(oricum mai bine decat o amenda). Ma gandesc ca nu -l pot inchide si deschide la aceeasi adresa in cadrul aceleiasi hotarari....X-(

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Punct de lucru kamy_nora kamy_nora Buna ziua, Daca am deschis punct de lucru si am 3 angajati, mai este nevoie sa il declar la Administratia Financiara? Multumesc! (vezi toată discuția)
Contract de comodat Este interzis contractul de comodat intre persoana fizica (comodant) si persoana juridica (comodatar) ? Pentru deschidere punct de lucru trebuie inregistrat la ... (vezi toată discuția)
Punct lucru anamariacelik anamariacelik buna ziua am o problema ! o firma inregistrata in judetul botosani deschide punt de lucru in judetul cluj. ce documente prezinta la admistratia cluj?ce acte ... (vezi toată discuția)