Buna ziua, am o rugaminte la Dvs. sunt proprietar de apartament si am rpces u Asociatia de Proprietari ,care mi-a calculat gresit penalizarile care sunt cu mult mai mari decat suma lunara datorata. Va rog sa imi spuneti daca Procesul verbal al Asociatiei de Proprietari in ceea ce priveste cuantumul calcularii penalitatilor trebuie sa aiba numar de inregistrare si sa aiba stampila asociatiei de proprietari. Va multumesc anticipat!
Domnule moderator Adrian,incerc sa clarific putin situatia: in momentul in care am cerut Asociatiei de Proprietari sa ni se aduca exact actele dupa care ne-au fost calculate penalitatile, doamna administrator ne-a dat un act numit Proces Verbal incheiat cu ocazia sedintei biroului executiv al asociatiei de proprietari prin care se stipuleaza cuantumul de 2% la calcularea penalitatilor pentru cei care au datorii si recuperarea datoriilor in instanta daca nu se ajunge la un acord in prealabil. Mentionez ca acest cuantum de 2 % nu este specificat cum este luat :pe zi,pe luna,pe an...procesul verbal este scris de mana si daca este asa cum spuneti Dvs,ca nu trebuie sa aiba numar de inregistrare si stampila,daca ei totusi sunt entitate juridica, cum se prezinta in fata instantei cu un act de mana in care nu se intelege nici data...ori 2008 ori 2009...doar la noi in tara asa ceva este posibil.In plus asa cum am mai precizat penalitatile calculate pe luna(Ex: intr-o luna avem de platit 58 lei si in dreptul penalitatilor pe luna respectiva suma este mai mult decat dubla...) depasesc cu mult cuantumul de 2% si atunci ei se bat cap in cap.mai mult, in momentul in care am primit citatia, am sunat-o pe doamna administrator sa o intreb cum s-a ajuns la asa ceva, ea ,foarte linistita mi-a spus ca nu trebuie sa ma prezint la proces ca facem o esalonare si se rezolva problemele.Ulterior am contactat avocatul familiei, ca sa aflu ca, daca nu ma duceam la proces il pierdeam si ma trezeam cu alte minuni.Ori asa ceva este inadmisibil si da aveti dreptate....multi sunt luati de prosti.Sper sa revin cu vesti bune...avocatul s-a documentat si,sper sa ajungem la o intelegere...eu vreau sa platesc dar nu vreau sa fiu luat de prost,...vom vedea la ce decizie va ajunge D-na Judecator.
Art.49
.................
(2) Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, afisate pe lista lunara de plata, este de maximum 20 de zile calendaristice.
Deci poate fi si mai mic, dupa cum se stabileste in asociatie. Legea indica ca nu se poate depasi 20 zile, nu ca e obligatoriu 20.
@lulush
Revin cu intrebarea mea initiala pentru ca vreau sa fie lucrurile lamurite bine.
Ati dat un exemplu despre luna martie 2011 cu o intretinere de 58 lei si penalizari de 134 lei, parca. Unde erau scrise aceste penalizari? Pe lista de intretinere a lunii martie sau intr-un centralizator de calcul al penalizarilor?
E foarte important de stiut pentru ca de aici pleaca judecata daca e corect sau nu.
Eu vreau sa ii arat userului lulush ca penalitatile nu pot ajunge la 2% / zi intarziere. Sunt imense. Legea 230/2007 restrictioneaza procentul maxim de penalizare zilnica in caz de intarziere la 0,2 % , care fie vorba intre noi, este totusi imens avand in vedere ca la un sold x se obtine peste 70% suma in plus.
@ogra, daca nu este clar ce este cu termenul de plata, mai discutam...
@lulush, pai cum este la voi in asociatie, in AG cineva vine cu o masina de scris PV? Banuesc ca nu si nu cred ca in alte entitati ar fi altfel...
Daca lecturezi cate ceva din prev. L 230/2007, ai sa gasesti la art. 49(1) definitia a cecea ce noi discutam aici, iar la art 49(2) - citat mai sus de @elga50, definitia termenului de plata...
Dupa umila mea parere, instanta, in nemarginita sa putere, vrea sa fie mai catolica decat Papa si solicita asociatiilor copii dupa PV al AG a proprietarilor prin care s-a stabilit acest procent de 0,2% pe zi de intarziere - ori daca numai se uita un pic pe situatia penalizarilor calculate, poate observa din prima procentul de penalizare care nu trebuie sa fie mai mare de 0,2% pe zi de intarziere; daca acest procent este mai mic - sa zicem 0,1% pe zi, acest lucru avantajeaza debitorul, ceea ce este f. bine. Cu privire la nr. de zile de la data afisarii, situatia este la fel: daca se aplica penalizari dupa 50 de zile de la afisarea listelor de plata (20+30) - asa cum afirma prietenul nostru @ogra, atunci situatia este perfecta pentru debitor pentru ca cele doua situatii, procentul si nr. de zile sunt pe maximul conferit de lege.
Daca nr. de zile este mai mic - pornind de la termenul de plata, pe care unii dintre noi nu il inteleg, nr de zile de la care se pot calcula penalizari de intarziere, este cuprins intre maximum 50 de zile si minimum 31, asa cum sustineam si intr-un post de mai sus. Prin sistemul propriu de penalizari (da abia acest document ar trebui cerut de instanta - care este un document de una-doua pagini, nu un ditamai proces-verbal de 10 pagini), se stabileste atat valoarea procentului, termenul de plata si data scadenta.
Mai mentionez in final ca pe lista de plata trebuiesc mentionate: data afisarii listei de plata, valoarea procentului de penalizare, termenul de plata si data scadenta...
Pe tema afisarii valorii penalizarilor, aici pe forum, in aceasta toamna a fost o intreaga dezbatere. Observ ca ori s-a inteles cum trebuie procedat, ori ”competitorii” au obosit de-atatea argumente pro si contra - insa trebuie sa va spun ca in mod normal, pe lista de plata trebuie sa fie afisate doua rubrici de penalizari: penalizarea curenta, care trebuie sa fie undeva in prima parte a listei, eventual dupa ”total intretinere luna curenta” si o alta la capitolul restante, care cumuleaza valorile curente ale penalizarilor din lunile trecute si neachitate de proprietar. Din aceasta perspectiva, tind sa cred ca exemplul dat in primul post cu valoarea penalizarii afisate, in mod sigur nu se referea la val. intretinerii curente, ci la ceva cu mult in urma.
Oricum, am inteles ca ne vei tine la curent cu desfasurarea procesului...
Decat sa mai apara o rubrica separata intr-un tabel ingramadit, mai bine se afiseaza o situatie separata cu toti proprietarii care au penalitati, proprietarii scrisi unul sub altul, iar penalitatile care se asteapta a fi incasate in rubrici pe an , pe luni , total si la sfarsit ... cat a mai ramas in fondul special al proprietarului dupa debitari pentru facturile de penalitati de la furnizori.
Ar fi o treaba transparenta, restantierul poate vedea ca dupa ce achita o penalitate ii raman tot lui banii in cont, daca urmatoarea luna plateste corect.La sfarsitul anului cine este cuminte capata bonbon.