avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1710 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale SEDIU FIRMA
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

SEDIU FIRMA

BUNA ZIUA AM SI EU O INTREBARE LA 31 DEC A EXPIRAT CONTRACTUL PENTRU SEDIU SOCIAL CARE SUNT RISCURILE ? AMENDA ?
Cel mai recent răspuns: Smart Contab Expert S.R.L. , Contabil 23:01, 3 Martie 2009
davideg a scris:

Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla, dobandind astfel calitatea de document justificativ (de exemplu Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar).

De asemenea, pentru inregistrarea cheltuielilor in contabilitate, acestea trebuie sa aiba la baza documente justificative. (contracte, facturi, chitante etc.). Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor si veniturilor se tine pe feluri de cheltuieli, respectiv venituri, in functie de natura lor.

Astfel, cheltuielile pot fi:


• cheltuielile efectuate in interesul direct al activitatii, cum sunt:
- cheltuielile cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri;
- cheltuielile cu lucrari executate si servicii prestate de terti;
- cheltuielile efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrari si prestarea de servicii pentru terti;
- chiria pentru spatiul in care se desfasoara activitatea, pentru utilaje si pentru alte instalatii inchiriate, utilizate in desfasurarea activitatii, in baza unui contract de inchiriere; - dobanzile aferente creditelor bancare;
- cheltuielile cu comisioanele si cu alte servicii bancare;
- cheltuielile cu primele de asigurare;
- cheltuielile cu reclama si publicitatea;
- cheltuielile postale si taxele de telecomunicatii;
- cheltuielile cu energia si apa;
- cheltuielile cu transportul de bunuri si de persoane;
- cheltuielile de delegare, detasare si deplasare;
- cheltuielile de personal;
- cheltuielile cu impozite si taxe, altele decat impozitul pe venit;
- cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale de stat, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, precum si alte contributii obligatorii;
- cheltuielile reprezentand contributiile profesionale obligatorii datorate asociatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii;
• cheltuielile cu sponsorizarea si mecenatul;
• cheltuielile de protocol;
• cheltuielile cu amortizarea;
in cazul utilizarii bunurilor cu folosinta mixta (pentru afacere si in scop personal), cheltuiala deductibila se determina, dupa caz, proportional cu: numarul de kilometri parcursi in interes de afacere, numarul de metri patrati folositi in interes de afacere sau numarul de unitati de masura specifice in alte cazuri; • alte cheltuieli deductibile plafonat, stabilite potrivit reglementarilor in vigoare privind impozitul pe venit.



Multumesc frumos de raspuns.....as mai avea o intrebare (sper sa nu va stresez, dar le invat de pe drum) cum pot determina exact procentul cat pot deduce? acest procent se va aplica la : gaz, curent, apa, dar si la telefon si internet? sau daca trec vreuna din ele pe numele de PFA atunci se vor deduce complet?

VA multumesc frumos.
albertokurtyan a scris:

Dai un telefon la Directia Financiara din judetul tau si intrebi cine este inspectorul pentru strada, cartierul in care locuiesti.

Este simplu.

Alberto Kurtyan


Asta stiu cine e...ca acolo depun declaratiile, dar tot ea imi verifica si jurnalul (pana acum in 5 ani, nu)? dar o sa incerc sa o intreb daca stie.....dar de cate ori intrebam ceva imi zicea sa intreb contabilul.....
internetul si telefonul se pot trece pe pfa si atunci sunt deductiblie integral.Pentru celelalte utilitati, procentual.Daca folositi o camera dintr-un apartament, faceti un calcul si vedeti cat reprezinta camera din suprafata totala a apartamentului.
Ultima modificare: Marți, 3 Martie 2009
Smart Contab Expert S.R.L., Contabil
davideg a scris:

internetul si telefonul se pot trece pe pfa si atunci sunt deductiblie integral.Pentru celelalte utilitati, procentual.Daca folositi o camera dintr-un apartament, faceti un calcul si vedeti cat reprezinta camera din suprafata totala a apartamentului.


Va multumesc ptr raspuns. dar eu cum trec in registru de incasari si plati? fac o foaie de Dispozitie de plata unde trec valoarea deductibila si atasez facura? trebuie facuta o hartie unde se trec procentele deductibile?
Faceti un tabel cu datele respective, lunar, copii ale facturilor si dispozitie de plata pentru achitarea lor.

Alte discuții în legătură

Pfa adimag77 adimag77 ce cheltuieli se pot pune pe PFA? (vezi toată discuția)
Pfa cu sediul la domiciliu grandanat grandanat Vreau sa-mi infiintez un PFA cu sediul profesional la adresa de domiciliu insa nu sunt eu proprietar pe imobilul in cauza ci parintii mei. In acest caz ce ... (vezi toată discuția)
Registru de incasari si cheltuieli ContSters60237 ContSters60237 Am o intreprindere individuala.In calitate de administrator imi achit cartea de munca la casa de pensii iar asigurarea de sanatate la casa de asigurari de ... (vezi toată discuția)