As dori sa depun o reclamatie pentrul abuzul celor de la service-ul [editat - Regulamentul forumlui nu permite postarea numelor persoanelor fizice sau jurdice cu care aveti probleme]
Am avut o asgurare CASCO si cu 5 dosare de dauna m-am dus in data de 4.02.2013 la Service-ul zzzzzzzzz pentru a repara masina proprietate personala, Renault Megane II.
Am lasat masina in service, cu promisiunea ca va desface pisele ce vor trebui inlocuite si va cere inca o data acceptul asiguratorului pentru ulterioarele piese defecte din interior.
In data de 11.02.2013, m-a sunat reprezentantul service-ului sa ma anunte ca masina a fost reparata si asteapta acceptul de plata din partea asiguratorului.
Prin interventii la call-center-ul asiguratorului am aflat cine era repartizat pentru dosarele de dauna si i-am pus in legatura personal.
- 4 dosare au fost asignate D-lui xxxxxxxxxx (insp. specialitate daune ) :
-1 dosar a fost asignat D-lui yyyyyyyyy (insp. specialitate daune )
Azi 15.02.2013, m-a sunat de la Service-ul zzzzz sa ma anunte ca a fost refuzat un dosar de dauna pe baza expertizei foto.
Cu acelasi prilej m-a mai anuntat ca nu imi va elibera masina din service daca nu platesc o taxa de 800 RON cat costa inlocuirea bara fata.
De ce nu s-a facut expertiza foto la primirea masinii in service, inainte de a incepe reparatia? Nu am fost de acord cu achitarea taxei si i-am rugat sa monteze
bara fata veche a masinii cu care am venit in service dar cel de la service a refuzat expres acest lucru. Le-am trimis un email pentru a primii in scris acest raspuns si sper ca mi-l vor da.
Au dreptul cei de la Service-ul zzzzzzzz sa ma oblige sa achit taxa asta? Conform legii, nu trebuiau sa ma instiinteze daca un dosar de dauna a fost refuzat si sa ma cheme la service
personal pentru a semna acceptul de plata din fonduri proprii a reparatiei ?
Ei spun urmatoarele:
"Reparatia nu s-a facut conform dorintelor noastre ci a solictarii dvs. respectiv conform notei de constatare.
Bara fata nu a fost inlocuita ci revopsita, de inlocuit s-a inlocuit bandoul (ornamentul de pe bara fata ).
Semnatura dvs. pe comanda de reparatie, reprezinta acordul pentru lucrarile convenite."
dar....
Daca cititi inca o data Ordinul de reparatie semnat de mine:
"Cererile clientului:
Reparatie conform nota constatare XXXXXX"
si nu la cererea mea explicita.
Va rog sa ma indrumati cum sa procedez in continuare.
Ceea ce v-au pus sa semnati sunt cererile de despagubire pentru dosarele acceptate la plata de asigurator. Acelea sunt niste formulare si semnarea lor de catre dumneavoastra era obligatorie pentru ca service-ul sa isi primeasca banii.
Deci nu asta era problema dumneavoastra, ci faptul ca nu ati cerut ca in comanda de reparatie sa fie mentionat ca autoturismul sa fie reparat doar in conditiile primirii avizului de plata de la asigurator.
Nu exclud sa aveti sanse de reusita in instanta daca service-ul va da in judecata, dar este foarte dificil sa ridicati masina de la ei fara sa achitati. Este discutabil daca retinerea masinii s-ar putea incadra la abuz de incredere (la fel de bine poate sa fie un drept de retenie), ar trebui sa faceti o plangere penala, nu aveti nicio garantie ca va fi prelucrata repede si nici ca ii va da cineva atentie.
Nu am inteles insa foarte bine de ce s-a respins dosarul la plata. Daca bara a fost avariata in urma unui eveniment rutier si nu era deja avariata inainte de incheierea politei, atunci aveti tot dreptul sa primiti acei bani de la asigurator.
Bara a fost avariata in momentul semnarii contractului CASCO, deci este vina mea ca nu s-a despagubit. Nu scrie asta in constatarea din contract dar se poate vedea ca nu este nici o diferenta din expertiza foto. Nu am vrut sa-i pacalesc ci pur si simplu nu mi-am mai adus aminte si am predat toate cele 5 dosare de dauna service-ului.
Am sunat ieri la CSA si mi-au zis ca service-ul nu e obligat sa ceara acceptul de plata inaintea reparatiilor pentru ca nu stie suma. Ar fi fost util sa ceara o verificare daca toate dosarele de dauna ar fi acceptate si sa contacteze clientul daca poate suporta el reparatia din buget propriu....dar vad ca nu e nicaieri stipulat acest lucru.
Cu alte cuvinte mi s-a spus de la CSA: "sunteti bun de plata". Si voi plati ca nu am ce face, desi factura mi se pare supraevaluata.
Am insa o curiozitate: ce lege ii da dreptul service-ului sa imi retina masina pana la achitarea facturii? Asa este legea la orice produs care a fost dus in service, la reparatii?