cum se face o preluarea unor blocuri (infiintandu-se o noua asociatie) din alta asociatie cand blocurile care trebuie sa intre in noua asociatie au datorii ? (de exemplu in momentul de fata sunt 3 blocuri care trebuie sa se desprinda din asociatia veche si au de platit 20 mii lei pentru toate cheltuielile conform listelor de plata) care sunt pasii de parcurs si cum se poate proceda legal in momentul cand se face procesul verbal de predare primire intre asociatii?in cat timp si cum trebuie sa se restituie banii datorati vechii asociatii ? tin sa mentionez ca facturile pentru utilitati sunt platite la zi de catre administratorul vechii asociatii...
dar mai este o problema...din cate am vb putin pana acum cu admin.asoc.1 - nu ar prea vrea sa faca predarea cu datorii -el vrea sa primeasca banii respectivi-20.000lei-cand fac preluarea-are vreun temei legal sa vrea acest lucru?daca nu este de acord sa incheiem un PV in care sa specificam ca i se innapoiaza banii pe care el i-a platit furnizorilor pe masura incasarii de la proprietari? pentru ca el vrea ori sa-i dau pe toti la preluare sau in 2-3 luni maxim- dar nu este posibila nici una din variante-pentru ca nu pot sa-i dau lui intr-un timp atat de scurt banii care i s-au adunat in 3-4 ani...
-urmeaza sa ma intalnesc cu el saptamana viitoare impreuna cu presedintele si comitetul executiv al asoc.noi,pentru a discuta termenii si conditiile preluaraii...-
unde este specificat in lege cum se fac preluarile asociatiilor de proprietari?sa am temei legal pe ce sa ma bazez...si va multumesc!
si daca eu fac preluarea incepand cu 1 aprilie atunci el mai poate incasa banii din listele de plata afisate in aprilie pt.martie?sau ar trebui ca noi -asociatia 2-cea noua- sa intocmim listele in luna aprilie si din momentul preluarii asoc.1 sa nu mai aiba treaba cu asoc.2...liste,plati,incasari...CUM se procedeaza?
va rog sa ma mai ajutati sa depasesc si acest hop :)
Nu are niciun temei sa va ceara acest lucru.
O data ce semnati PV in care specificati clar ce suma aveti sa-i achitati si poate eventual o impartire a acesteia in rate (cred ca ar fi cel mai bun lucru acesta) el nu mai poate emite nicio pretentie.
Dv. sau, ma rog, asociatia pe care o veti administra, recunoaste datoria fata de administrator, face un angajament de plata de care evident trebuie sa va tineti, si cu asta lucrurile sunt transate.
Daca el ramanea administrator de unde lua acesti bani? E acelasi lucru, ba inca mai bine. ca acum ii dati, prin propunerea de esalonare a acestei datorii, si speranta ca o sa recupereze banii.
Incercati sa lucrati in grup cu comitetul executiv, cu presedintele, cu comisia de cenzori. Nu va mai luati asupra dv. toata sarcina negocierilor si a predarii-primirii pentru ca apoi sa dati singura socoteala daca ceva nu merge cum ar trebui.
Daca recititi cu atentie raspunsul lui @adriantot, o sa gasiti raspunsuri la toate intrebarile puse de la inceputul topic-ului.
Daca va referiti la cei 20000 de lei achitati de catre asociatia mama, dar aflati in debit la proprietarii noii asociatii, in procesul verbal pe care il veti incheia acesti 20000 lei se vor regasi cu siguranta pe ultima lista de plata a celor 3 scari si reprezinta de fapt o datorie pe care asociatia mama o are catre niste furnizori, asa ca pe langa protocolul pe care il veti incheia intre cele doua asociatii, o sa fiti nevoiti sa incheiati cate un protocol cu fiecare furnizor - indiferent ca aveti sau nu debite la dansii. In acest fel cei 20000 lei vor fi scazuti din gestiunea asociatiei mama si trecuti prin protocol in gestiunea dvs. si in acelasi timp tot prin protocolul incheiat cu furnizorii, acceptati acea suma.
In prima facura pe care furnizorul/furnizorii o vor emite in contul noii asociatii, se vor regasi cu siguranta si suma despre care vorbiti, asa ca administratorul de la as. mama nu are de ce sa va ceara bani cash - mai ales ca daca el nu a reusit sa-i adune in 3-4 ani, o sa reusiti dvs. in 1-2 luni...
Deci, recititi ce v-a sfatuit @adriantot, puneti comitetele executive si comisiile de cenzori la treaba, pentru ca este treaba lor, iar dvs. trebuie sa va ingrijiti de un lucru extrem de important: la avizierul noii asociatii sa fie afisata in mod explicit ultima lista de plata afisata de asociatia mama, fiecare proprietar trebuie sa-si recunoasca sau sa conteste acum debitul afisat, ba chiar sa semneze de luare la cunostinta, pentru ca de acum inainte de aici se va pleca cu calculele.
Daca doriti pot sa va pun la dispozitie un proces verbal de predare-primire intre doua asociatii care doresc sa se ”desprinda”.
Succes!
pt.elga50-ok,va multumesc frumos...dar daca el nu vrea sa semneze acest proces in care specificam innapoierea banilor in limita incasarilor sumelor restante de la proprietari...pentru ca si aici sunt multi plecati in afara si vin doar odata pe an sau de doua ori si fac platile...oricum eu vorbesc aici...dar la randul meu discut cu presedintele si comitetul executiv-nu le fac singura de capul meu:) pentru ca la inceput de drum nu stiu nici eu toate lucrurile de aceea mai cer sfaturi :) si va multumesc ca mi le dati :)
pt.Adam Grecu-multumesc pt. raspuns...chiar va rog daca aveti si nu va deranjez prea mult,sa-mi trimiteti un model de PV de predare primire intre asociatii...
din cate am discutat cu admin asociatiei mama nu este de acord sa incheie nici un PV intre asociatii ca sa-si recupere suma de bani...doreste factura cu minus de la furnizori si sa ni se emita noua cu plus...pe toata suma pe care asociatia noua i-o datoreaza...atunci cum se poate face acest lucru...pentru ca el in totalul de bani care trebuie sa-i primeasca nu sunt doar banii pentru utilitati ci si pt femeia de serv si pt chelt.admin,curent casa scarii?cum poate ca o societate de utilitati sa emita factura cu minus pe toata suma in care intra si acestea?
daca noi ,comitet-presedinte am hotarat sa facem o expertiza contabila el ar putea sa nu fie de-acord sa arate toate documentele necesare pentru expertiza sau poate sa nu fie de acord sa se faca aceasta?