cum se face o preluarea unor blocuri (infiintandu-se o noua asociatie) din alta asociatie cand blocurile care trebuie sa intre in noua asociatie au datorii ? (de exemplu in momentul de fata sunt 3 blocuri care trebuie sa se desprinda din asociatia veche si au de platit 20 mii lei pentru toate cheltuielile conform listelor de plata) care sunt pasii de parcurs si cum se poate proceda legal in momentul cand se face procesul verbal de predare primire intre asociatii?in cat timp si cum trebuie sa se restituie banii datorati vechii asociatii ? tin sa mentionez ca facturile pentru utilitati sunt platite la zi de catre administratorul vechii asociatii...
Este o solutie corecta aceea propusa de asociatia mama de a implica si furnizorii pentru ca de fapt asociatia noua este datoare acestor furnizori. Sigur ca fiecare furnizor, daca vrea, poate emite factura de stornare fata de asociatia mama si factura normala pentru asociatia noua, cu valorile stabilite de cele trei parti (furnizor, asociatia mama si asociatia noua).
Celelalte sume ce ar trebui achitate de noua asociatie catre cea veche, sume ce nu sunt de plata catre furnizori dar achitate de asociatia veche (salarii, impozite, reparatii...) se pot analiza de cele doua asociatii si se pot rezolva in mai multe moduri: stingerea unor sume prin retinerea de catre asociatia mama a fondurilor de reparatii si de rulment ce sunt ale proprietarilor noii asociatii, incheirea unui proces verbal cu sumele de plata la anumite termene pentru restul sumelor ...
In acest mod asociatia noua isi preia exact sumele pe care le datoreaza si care corespund cu sumele afisate pe ultima lista de plata a tuturor proprietarilor ce formeaza noua asociatie, iar vechea asociatie scapa de o parte din datoriile catre furnizori, acea parte care este a asociatiei noi, ramanand datori fata de furnizori doar cu debitele aferente proprietarilor ce raman in asociati veche.
Sigur ca in asemenea situatii trebuie sa se faca o expertiza contabila in urma careia sa se stabileasca exact fondurile, debitele, creantele.... Aceasta poate fi facuta chiar de cenzorii celor doua asociatiii daca au pregatirea necesara si-ar scuti asociatia de o cheltuiala cu experti angajati din afara asociatiei. Cred ca am mai spus de faptul ca la orice despartire sau fuziune trebuie analizata situatia de o comisie.
buna seara,tot eu va deranjez...cu aceeasi problema...vroiam sa va spun ceva mai recent...pana acum mi s-a spus ca platile sunt la zi si ca este greu de facut ceva cu datoriile care sunt de achitat de asoc.noua celei vechi...astazi in schimb am fost la furnizorul de apa(acet-in suceava)si am descoperit ca din luna noiembrie (de cand a aflat domnul de asociatie ca se fac demersuri pentru infiintarea unei noi asociatii)pana in prezent nu s-a mai platit nici un leu la ACET.-datorii in valoare de 17.000 lei-si urmeaza cat de curand sa se emita si fact pentru martie...chiar daca in mare parte din proprietari sunt cu plata la zi si au platit luna de luna...in tot acest timp nu s-a platit nimic la apa de catre admin.asoc. vechi-acum sa va spun putin in cifre apoi o sa va rog sa-mi da-ti un sfat daca ma puteti ajuta cum as putea eu sa procedez mai bine...
ieri-28.03-am discutat cu admin.asoc.vechi,din ultimele liste de plata care au fost facute(pt.februarie) rezulta un total de 25.000lei datorie de catre proprietari...ca nu s-a facut nici un demers pentru recuperarea restantelor de la proprietari si s-au adunat si multe restante-in 4 ani-
in acesti bani intra:chelt.admin,curatenia,apa,curent pe casa scarii...asociatia nu are infiintat nici un fel de fond-acetul spune ca nu mi se face contract pe noua asoc.pana nu se platesc datoriile de cea veche...sau macar pe cateva luni cele mai vechi...si in al doilea rand...daca nu se achita intr-o luna doua restantele ei opresc apa proprietarilor...cum pot sa incep eu sa functionez corect si legal pe data de 1 aprilie daca nu vrea sa faca un proces verbal de predare primire si nu pot face contractul la apa...doar la curent-unde este cu plata la zi?
in luna aprilie daca e sa-l ajut sa incaseze din datorii de la prorietarii care nu vor sa mearga sa mai achite la vechea asociatie-cum pot sa procedez corect si legal?
plus ca din cate am vazut listarile la facturile de la acet el nu are pe nici o factura apa meteo (doar apa potabila si canal)pentru ca nu prea sunt canale pe langa blocuri,e mult spatiu verde-dar proprietarilor in tot acest timp le-a incasat apa meteo(90,80,70 bani de pers-fara ca acestia sa fie pe factura de la acet pentru a fi achitati la randul lor mai departe)...deci-alti bani care i s-au adunat la plata in plus-in tot acest timp nimeni nu a sesizat acest lucru...
va rog sa imi mai dati cateva informatii daca nu va suparati si va multumesc anticipat pentru ele...
Deja lucrurile se complica si risca sa se intre intr-o spirala din care o sa fie greu de iesit: adminul vechi nu vrea sa plateasca la ACET, proprietarii noii asociatii nu vor sa-si achite datoriile vechi la el (inclusiv luna martie), ACET-ul nu vrea sa va faca contract pe noua asociatie.....
Cred ca e bine sa cereti sprijinul primariei, Biroul de relatii cu asociatiile de proprietari, ca sa puteti debloca aceasta situatie.
Dar principalul punct de unde trebuie inceputa aceasta deblocare este administratorul vechii asociatii care are doua lucruri importante de facut:
- sa plateasca facturile la zi;
- sa faca PV de predare-primire.
Evident ca ACET va va face contract si va va emite facturi daca are o situatie clara a platilor si datoriilor intre cele doua asociatii. Pana cand nu exista acest PV de predare primire semnat de conducerea asociatiilor, nu puteti misca nimic.
Buna ziua ! Indraznesc si eu sa va rog, daca puteti si mai aveti, sa-mi trimiteti un model de proces verbal de predare-primire intre doua asociatii. Multumesc anticipat !