cporumbel a scris:
Am dat in judecata un proprietar pt restante. S-a facut si expertiza contabila platita de asoc (1000lei). Pt ca asoc nu a fost clara in calcule a fost nevoie de expertiza si de aceea instanta nu ne-a admis chelt de judecata.
Cel care a introdus actiunea in instanta a gresit ca nu a prezentat documente corect intocmite. Cine are obligatia sa intocmeasca listele de plata, sa tina evidenta contabila, sa calculeze penalizari...? Administratorul, verificat si ajutat de cenzor, presedinte, contabil...
Acestia sunt vinovati.
Daca nu aveau documente contabile bine intocmite de ce s-au dus in instanta?
In instanta asociatia trebuie sa prezinte documente clare si corect intocmite. Restantierul poate sa nu recunoasca debitele si poate solicita instantei sa se faca o experiza in urma careia se va stabili corect debitul. Solicitarea fiind a paratului, acesta este obligat de instanta sa plateasca onorariul expertului chiar inainte de realizarea expertizei. Asa ca nu are de ce sa apara aceasta cheltuiala pe lista de plata.
Acum scoateti acele sume din sarcina proprietarului cu care v-ati judecat, scoateti-le de pe lista de plata, discutati in comitetul executiv si stabiliti cine suporta aceasta cheltuiala.