avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Somatie de Plata la Intretinere... Cine ma poate ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Somatie de Plata la Intretinere... Cine ma poate indruma ? Va rog din suflet...

Buna ziua,
Am si eu o rugaminte la dvs.
O persoana care ma` poate indruma cat mai bine ce trebuie sa fac cu privire la restantele si penalitatile de la intretinere.
In decursul anilor am tot platit dar degeaba. Pentru ca defiecare data din nou apareau la intretinere sume exorbitante... de orinul miilor de ron.
Acum avem un ordin ( coala a4 semnata de catre administratorul blocului, presedintele , si cenzon ) pe care scrie: SOMATIE DE PLATA.
Datele informative cu privire la nume, apartament, locatie, etc.
Mai jos: suma de plata de peste 10636 ron. In care mentioneaza: suma ce datorati asociatiei ca urmare a neplatii la termenele prevazute de asociatie a cotelor de cheltuieli ce va revin pentru lunile: 2010,2011,2012,2013 / 6205,33
apoi scrie asa:
si a penalizarilor in valoare de: 3691 ron .
In caz contrar ,pentru recuperarea sumelor restante, a penalizarilor si a altor daune financiare produse de neplata la timp a acestora, in conformitate cu statul asociatiei si cu legile in vigoare asociatia se va adresa judecatoriei sectorului - X - in vederea obtinerii unui titlu executoriu asupra bunurilor dvs mobile si/ sau imobile.
Semantura celor 3 mentionati mai sus si stampila presedentiei blocului ( cred ) pentru ca este pe semnatura respectivei persoane.

Dupa un calcul normal , acolo unde mentioneaza plate pentru anii: 2010,2011,2012,2013 - mentioneaza 6205 ron + 3691 plata penalizarilor = 9896
Oare de ce eu mi-au trecut termen limita : data de 25 martie in care s aplatesc suma de : 10636 ron + 3691 ?
Daca un calcul simplu imi reda suma de: 9896 ?
Mai mult de atat... noi am platit mereu in decursul anilor.. nu am ramas decat o singura data in urma cu plata de 40 si ceva de milioane la timpul respectiv 2011-2012 .. dar am tot platit, cate 10 milioane, 5 milioane...si de atunci .. ne-am trezit cu zeci de milioane in plus , normal ca nu mai am avut cum sa platim cand avem doar un singur venit in familie de 1430 ron .
Acum am ramas si eu fara serviciu si am ramas cu un venit de 430 ron :(

Imi puteti spune va rog frumos ce trebuie sa fac in acest caz?
Cu siguranta administratora a umflat in fiecare luna facturile.
Toti vecinii ne-au spus " va fura ' ... face`ti ceva ...
Acum au oprit apa calda in tot blocul cu siguranta o sa sara vecinii in cap... nu condamnam pe ei, e ceva normal sa fie suparati.
Nu suntem doar noi de plata cu aceasta suma... mai sunt si alte persoane cu peste 7000 ron.
Chiar presedintele blocului avea peste 20.000 ron la intretinere...

Va rog frumos daca ma poate indruma cineva ... ce putem face in acest caz.
Nu spun ca sa fim scutiti de plata, Doamne fereste!
Suntem vinovati ca nu am putut plati la timp... dar si din vina lor ca au umflat mereu facturile!
Si nu inteleg de unde acel calcul pe aceasta foaie de somatie... un calcul logic rezulta un total de 9896 ron , cheltuieli ce revin din intretinere pe perioada anilor 2010-1013 + 3691 ron cheltuieli de penalitati . Un total de 9896 ron.
Iar presedintele mi-a spus sa-i aduc pana luni 14327 ............... :(

Cu stima,
Robert.
Cel mai recent răspuns: Adry1979 , utilizator 15:32, 18 Aprilie 2013
Imi cer scuze.. m-am mai uitat odata pe Somatia de plata.
Este trecut corect si administratorul.
La nume ma refer.
Asa cum ati scris....,,OMATIE DE PLATA


d-na/Dl .....
domiciliat in ....
Asociatia d epropietari Bloc ... va someaza ca pana la data de 25 . 03 anul 2013 sa achitati suma de : 10636 ron , ce o datorati asociatiei ca urmare a neplatii la termenele prevazute de asociatie a cotelor de cheltuieli ce va revin pentru lunile: 2010, 1011, 2012, 2013 / 6205,33
si a penalizarilor aferente in valoare de 3691 ron .

In caz contrar,pentru recuperarea sumelor restante, a penalizarilor si a altor daune financiare produse de neplata la timp a acestora, in conformitate cu statutul asociatiei si cu legile in vigoare asociatia se va adresa judecatoriei sectorului - x - in vederea obtinerii unui titlu executoriu asupra bunurilor dvs.
in aceasta instiintare vi se aduce la cunostinta ca aveti. de plata 10636 ron plus penalitati aferente in valoare de 3691..., iar acele alte daune financiare produse de neplata la timp a acestora". sunt cheltuielile prilejuite cu demararea procedurilor de dare in judecata,in speta mai nou , mediator apoi avocat, expert , executor judecatoresc.Aceste cheltuieli , vor fi cheltuieli de judecata si prin hotarare veti fi obligat sa le suportati.Lasand la o parte acele probleme financiare, totusi sa stai atatia ani fara sa platesti ceea ce folosesti , este un afront fata de cei care acum din cauza dvs sufera.O solutie, se putea gasi la momentul oportun....acum singura sansa este sa va dea in judecata si sa recupereze crantele de la dvs.Sansa sa gasiti neregului sunt mici, deoarece ca mai in toata Romania este un cetatean de bine care sa faca reclamatie administratorului ,,care fura'' si care sa fie verificat de Comisia de indrumare si control ce functioneaza in acest sens..Banuiesc ca daca era sa fie asa , erau legati pana acum.


@club-35
Dv. ati citit bine "somatia" aceea? Ca vad ca o si citati. Nu vedeti ca scrie suma de 6205,33 lei pentru cote? Si apoi suma ca penalitati de 3691 lei?
Dv. ati citit tot topicul in care utilizatorul a vorbit cu presedintele asociatiei si cu administratorul care au recunoscut o eroare in textul "somatiei"?
Ati citit ca utilizatorul s-a straduit sa plateasca si a platit in acest rastimp sume importante?
Ce rost are peroratia dv.?

Sansa sa se gaseasca greseli exista si ea trebuie valorificata. Nu aveti dv. sa stiti de-aici, de pe forum, care este realitatea din teren decat daca sunteti administratorul care i-a calculat penalizarile.
Atata timp cat exista neconcordante in textul "somatiei", oricine poate banui greseli de calcul.
Deci e bine sa ceara lamuriri, recalculari - daca e cazul -, ca sa plateasca suma corecta pe care a si recunoscut ca o va plati.
Nu a spus nicaieri ca administratorul fura, ci ca se straduia sa plateasca, dar suma crestea ca o gogoasa...
Da, daca citim cu atentie observam ca proprietarul recunoaste ca nu si-a platit la timp cotele ajungand si la peste 40 de milioane datorii si-apoi are suspiciuni ca este furat:
Adry1979 a scris:
.. nu am ramas decat o singura data in urma cu plata de 40 si ceva de milioane la timpul respectiv 2011-2012 ..
Toti vecinii ne-au spus " va fura ' ... face`ti ceva ...

Asa cum se explica aceste debite sunt acumulate in 4 ani. Ori in toata aceasta perioada, proprietarul sau alcineva din famili (au locuit o perioada 5 persoane in apartament) nu au vazut listele de plata!?
Au avut dreptul sa conteste sumele afisate de peste 40 de ori (de fiecare data in zece zile de la afisarea listelor).
Am sugerat undeva mai sus, sa se uite pe listele de plata si sa vada cum sunt afisate acoilo sumele de plata, pe ultima lista de plata, dar nici un raspuns.
Sigur ca greseli pot fi dar acestea se remediau imediat daca proprietarul sesiza in acesti 4 ani ca sumele afisate nu sunt corecte. In 4 ani, asa cum dealtfel se si specifica, s-a schimbat administratorul, poate si casierul, poate si cenzorul...
In fine, acum o sa i se reclaculeze si o sa se stabileasca debitul corect. Nu scuz pe cei care au gresit, dar sunt evidente si recunoscute restante de zeci de milioane chiar de proprietarul care reclama. Aici este izvorul necazului. Daca erau "zero" restante nu avea cum sa calculeze penalizari nici unul cu scoala primara pentru ca 0 lei X 0 zile X 0,2% = 0 lei penalizari.

Avem, intamplator chiar acum o situatie similara la noi. Un proprietar care a avut chiriasi schimbati de mai multe ori, a mai locuit si el cu familia din cand in cand, a avut perioade si cand nu a locuit nimeni in ultimii 5 ani..., a platit sporadic si tot a promis ca achita, ca trebuie sa incaseze de la un fost chirias... Si-a luat angajamentul ca achita tot acum un an... Nu a achita decat sume mici ce nu acopereau uneori nici intretinerea curenta.
Luna trecuta avand un total de peste 1000 lei din care aproape jumatate erau penalizari, asociatia i-a trimis o notificare cerandu-i sa achite in 15 zile, altfel va fi actionat in judecata.
Dupa o saptamana a veni omul la asociatie a platit toate restantele mai putin ultima luna (pentru ca acum are alt chirias si-o sa platesca acesta), dar era foarte nemultumit acuzand ca nu sunt corecte penalizarile.
Adica in 5 ani nu a contestat niciodata, a promis ca plateste.. iar acum vrea recalculare.
Sigur ca nimeni din asociatie nu este obligat sa faca si sa refaca aceste calcule, ci doar, asa cum prevede legea, in 10 zile de la afisare, poate contesta si va primi raspuns in maxim 7 zile. Dar ce poate contesta? Sumele stabilite pentru ultima luna si nu cele de 5 ani in urma.
Totusi, fiind vecini si pentru a spulbera orice indoiala, am scotocit prin dosarele si registrele din 2008 pana astazi si-am inceput o recalculare a penalizarilor. Am ajuns la anul 2011 dupa 3 zile de munca (2-3 ore pe zi). In urmatoarea saptamana o sa i se prezinte o situatie asa cum se face intr-o expertiza judiciara ceruta in instanta.
Ce o sa rezulte? Va asigur ca va rezulat o suma mai mare de plata decat cea afisata pe ultima lista de plata si solicitata prin notificare.
De ce? Pentru ca de cateva ori, luindu-si angajamentul ca va plati, nu i s-a mai calculat penalizari pe o luna, doua... Pentru ca am schimbat intre timp 3 administratori si uneori unul mai uita sa calculeze lasand aceeasi penalizare de luna trecuta, altul calcula de la o luna la alta doar pe 10-11 zile in loc de 30 de zile. Chiar daca mai gaseam acele greseli, fiind in favoarea proprietarului, neavand penalizari de platit catre furnizori, am lasat asa si-am mers mai departe. Asa a beneficiat restantierul nostru (sigur ca nu numai el) de penalizari mai mici decat cele ce vor rezulta acum din aceasta recalculate, repet, facuta la nivelul unei expertize adevarate. Nu-i vom solicita sa plateasca nimic in plus fata de ce este acum pe lista dar speram sa fie impacat sufleteste iar situatia aceasta sa fie un exemplu si pentru altii.
Sper ca acum imi intelegeti mai bine postarile mele anterioare pe acest subiect.
Zicea cineva intr-un alt topic ca nu ar trebui sa judecam, ci sa sfatuim
Moral, da, Adry1979 ar fi trebuit sa isi plateasca cheltuielile la zi. Ce consumi, platesti. Majoritatea celor care stau "la bloc" s-au izbit de situatii similare, in care un colocatar nu si-a platit cheltuielile comune, ajungand sa aiba ca restante sume fabuloase.

Insa nu asta este ideea, Adry1979 cauta o solutie ca sa iasa dintr-o situatie potential abuziva.
Ca sa rezumam pasii de facut:
1. trebuie ceruta de la asociatie detalierea cheltuielilor si a incasarilor aferente. Care e similara unui extras de cont, adica:
ian 2010 - cheltuieli x1
feb 2010 - cheltuieli x2, restanta x1
mar 2010 - cheltuieli x3, restanta x1+x2+dobanda d1
mar 2010 - -achitat a1, restanta x1+x2-a1+d1
...
etc.
Adica o situatie din care sa reiasa sumele facturate, dobanzile penalizatoare, platile efectuate si modul de decontare a platilor. Aici poate ne ajuta cineva care cunoaste legea, la un moment dat un administrator de bloc mi-a zis ceva de genul "legea ma obliga sa sting, cu ocazia unei incasari, cu prioritate, cheltuielile, si abia apoi dobanzile penalizatoare". Acesta poate fi un factor important, deoarece daca eu am restanta 1000 RON, si dobanzi penalizatoare 100 RON, si platesc 1000 RON, daca mi se scade dobanda penalizatoare si apoi restanta, raman 100 RON la care mi se vor calcula in continuare dobanzi.

O asemenea detaliere poate fi citita si interpretata si de un profan, daca e corect facuta, nu e nevoie de un contabil

2. pe baza acestui document pot rezulta 3 concluzii:
a- calculul e corect, case closed, trebuie gasita o modalitate de achitare a datoriilor.
b- repartizarea sumelor platite peste cheltuieli e incorecta (vezi ce am zis mai sus, asteptam si un raspuns avizat), se discuta CU CALM! cu administratorul, i se prezinta aspectele legale, i se solicita refacerea calcului (tinand cont de sumele in discutie, impactul poate fi semnificativ)
c- se contesta modul de calcul a sumelor datorate, necesara expertiza contabila

Un alt aspect care trebuie analizat e numarul de persoane luate in calcul la cheltuieli. Din cate am inteles, cel putin pentru o perioada de timp, la cheltuilelile repartizate pe numar de persoane administratia asociatiei a considerat un numar de persoane mai mare decat cel real, desi Adry1979 a notificat respectiva administratie referitor la modificarea acestui numar. Pentru acest aspect, daca cererea (formulata in scris, din cate am inteles) are numar de inregistrare, tematica se clarifica simplu. In caz ca nu are numar de inregistrare (o hartie inmanata administratorului), cum se poate proba legal ca aceasta informatie a fost comunicat asociatiei si a fost ignorata? Asteptam si aici un sfat de la o persoana avizata (martori, etc?).

Si, ca sa nu credeti ca "tin cu lupul", am fost presedinte de asociatie timp de 4 ani, si am fost in situatia in care, intr-un imobil de 14 apartamente, sa avem restante (generate in proportie de 90% de 2 vecini) de aproape 2 ori mai mari decat cheltuielile lunii aferente. Deci am fost de celalata parte a gardului, insa asta nu inseamna ca voi fi vreodata de acord cu atitudini de genul "eu sunt administrator, deci sunt jmecher, si nu ai ce-mi face, ca eu sunt destept si ma scot", asa cum reiese din postarile colegului Adry1979. Si eu am initiat procedura de recuperare a datoriilor prin instanta, insa cu vecinii in cauza tot cu "buna ziua" m-am salutat. Pentru ca trebuie sa ramanem oameni, si sa ne comportam civilizat

Domnule Adry1979, in incheiere dati-mi voie sa va dau un sfat: fiti mai concis in exprimare, retineti si mentionati doar faptele relevante, fara impresii si efecte colaterale.
Ca sa ma intelegeti, faptul ca mama dumneavoastra a avut un acces de hipertensiune la aflarea vestilor, desi e un eveniment cu impact mare, nu are relevanta pentru aceasta discutie. Asa cum nu are relevanta nici faptul ca a trebuit sa o duceti la spital cu taxiul, si sa ii cumparati medicamente. Nici o instanta din Romania nu va va acorda despagubiri pentru aceste cheltuieli, intrucat, trecand peste calculul gresit din notificare, situatia a fost generata de dumneavoastra, prin neplata la timp a cheltuielilor. Ma indoiesc ca socul ar fi fost mai mic daca pe notificare scria 9.000 RON, in loc de 10.000 RON

Alte discuții în legătură

Penalizari la cotele de intretinere UAN69 UAN69 ESTE CORECT SA TI SE PUNA PENALIZARE DE 31,90% LA INTARZIEREA PLATII CHELTUIELILOR DE INTRETINERE ? #-o (vezi toată discuția)
Penalitati loredana34 loredana34 buna ziua, m-am trezit peste noapte cu penalitati foarte mari la intretinere motivul acestora fiind ca asociatia a fost data in judecata si asa s-au calculat ... (vezi toată discuția)
Penalizari fond de reparatii raducanulaurentiu raducanulaurentiu Buna ziua, Am urmatoarea problema cu Asociatia de proprietari : in anul 2005 a fost stabilit un fond de raparatii in valoare de 410 ron,am platit din ... (vezi toată discuția)