Ca orice salariat administratorul are dreptul la un concediu de odihna. In acest timp poate fi angajat (activitatea unui admin este una continua ) un economist fara atestat , cu un contract de colaboratori , bineinteles platind toate taxele ?
@mira55,
Poate Codul muncii interzice ceva dar nu angajarea temporara a unei persoana atat timp cat cel angajat pe perioada nedeterminata este indisponibil. Acum pentru o luna nu se merita toata tevatura, dar sunt cazuri cand angajatul intra, de exemplu, in concediu de maternitate si de crestere a copilului de 2 ani. Ori, nici un cod nu poate opri angajatorul sa incheie CIM pe perioada determinata pana la intoarcerea titularului pe post.
Totusi, avand in vedere ca se insista aici cu ideia ca ar fi interzis prin Codul muncii, ar fi poate mai bine sa ne spuneti unde, ce articol interzice angajarea!!!
problema de la care am plecat este destul de delicata. Totul a pornit de la faptul ca femeia de serv. a solicitat CO (ptr. ca avea nevoie de bani )i s-a aprobat 21 zile si evident a trebuit sa angajez alta pers (...) in aceasta perioada. Eu care sunt adm de 15 ani cu CIM niciodata nu am luat CO ptr ca locuiesc in bloc (si daca as lua tot nu pot sa nu raspund la diferite apeluri ale locat. ) .Acum vreau sa iau si eu CO pe anul trecut (21 zile lucratoare )dar nu pot sa las asoc altei pers. (decl, incasari ,plati ) si sa las activitatea unui membru al familiei (bineintele .... eu nu plec nicaieri din bloc ). Nu vreau comentarii ca iei cate 10 zile apoi o zi....sau ca poti sa lasi unui membru al comit care si acela trebuie platit si in plus nu are aces la depunere de decl , sau tu esti "un simplu angajat" si faci ce vrea comitetul (in realitate nu este chear asa dupa 15 ani de admin cand s-au schimbat atatea comitete )
Da doamna, dar daca pe femeia de serviciu o poti inlocui pur si simplu, cum faci cu administratorul? Este o chestiune gingasa de tot... Credeti ca eu mi-am luat concediul de odihna cu adevarat in ultimii 10-15 ani? Insa numai pentru activitatea de incasari a ramas presedintele, in rest celelalte activitati le-am facut tot eu... Aici efectiv nu ai pe cine sa pui in loc, zic de o persoana angajata pe alt post la as. prop., dar care sa si raspunda de intreaga activitate...
Anul trecut una dintre femeile de serviciu si-a luat CO, apoi s-a si imblonavit (sic!), in total 45 zile. Am anuntat proprietarii sa-si faca singuri curatenie, am mai completat cu cealalta angajata si taras-grapis, am scos-o la liman. Este adevarat, puteam sa incheiem un contract de prestari de servicii cu o firma specializata, pentru ca curatenia pe spatiile comune sa nu sufere - in schimb costurile se cam dublau...
Faptul ca femeia de serviciu a solicitat CO si ati angajat pe altcineva pentru o luna de zile, iata ca da raspunsul: ati putut angaja si o sa puteti angaja oricand o alta persoana pentru perioada cand un angajat lipseste avand concediu de odihna, concediu medical, concediu de studii, concediu fara plata la cerere s.a.m.d.
Asa ca nu inteleg rostul intrebarii din primul mesaj din moment ce dumneavoastra stiti ca se poate si-ati facut asa ceva.
CO se ia, conform legii, in cursul anului. Numai ca excetie se admite efectuarea CO in anul urmator. Pentru a va lamuri cititi in Codul muncii de la art. 144 la 151.
Dar este absolut legal si fara a apela la exceptii sa va luati CO pentru anul 2013.
In aceasta perioada atributiunile administratorului se preiau de membrii comitetului executiv ( unul, doi care se pricep, inclusiv presedintele).
Cat priveste declaratiile, acestea se depun in cateva minute pe internet si o puteti face chira daca sunteti in CO.
Predati unui membru al comitetului registrul de casa si suma de bani din soldul casei, chitantierele si relaxati-va 21 de zile lucratoare. Daca nu se descurca o sa fiti sunat, cautat si rezolvat, ajutati... Asa mai vad si altii ce trebuie facut, cu se lucreaza si de ce sa nu pregatiti si dumneavoastra in asociatie alti oameni care sa fie in masura sa preia o asemenea sarcina.
Daca 15 ani ati muncit fara CO, asta nu inseamna sa excludeti, ca o sa vreti sa faceti altceva... iar acum este bine sa pregatiti si pe alti vecini. Asa poate aveti o garantie ca familia dumneavoastra va trai la fel in acest bloc si atunci cand dv nu o sa mai puteti sau nu o sa mai vreti sa administrati.
Adriantot
"Poate Codul muncii interzice ceva dar nu angajarea temporara a unei persoana atat timp cat cel angajat pe perioada nedeterminata este indisponibil."
Angajarea pe perioada determinata (deci temporara) se poate face in anumite conditii, clar precizate in Codul muncii iar concediul de odihna nu inseamna indisponibilitate.
Singura solutie corecta si legala referitoare la speta din primul post este preluarea atributiilor de comitetul executiv.
Dr. muncii
tu_tu
Daca un angajat al unei institutii ( de exemplu, o femeie de serviciu), este in concediu medical, nestiindu-se pentru ce perioada, se poate angaja, pe perioada ... (vezi toată discuția)