Astazi in discutiile pe care la am avut cu compartimentul din cadrul primariei care se ocupa de relatiile cu asociatiile de proprietari am inteles ca la actionarea in instanta a restantierilo potrivit noului cod de procedura civila este necesara si o expertiza contabila care sa ateste corectitudinea calculului listelor de plata care sa fie anexata la dosarul alcatuit pentru restantieri.
A mai intampinat cineva pana acum asemenea probleme?
buna ziua. am o intrebare legata de subiect: am inteles ca la judecatorie se depune dosarul in doua exemplare. ma intereseaza detalii legate de forma:
actele se depun in dosare de carton?
se depun doua dosare separate, sau doua exemplare in acelasi dosar?
actele se perforeaza, sau se depun in dosar plic?
Actiunea in instanta se depune la registratura Judecatoriei intr-un exemplar pentru instanta si atatea exemplare cate parti dati in judecata. Mai faceti inca un exemplar pe care-l pastrati duneavoastra cu numar de inregistrarea de la Judecatorie ca sa stiti cand ati depus actiunea si ce ati scris acolo.
Un dosar (un exemplar) inseamna mai multe piese (prima fiind cererea de chemare in judecata) format A4 prinse cu agrafa sau capse simple, fara a fi indosariate...
Corect. Apoi, pe parcurs in mod sigur vi se vor mai cere informatii suplimentare. Le transmiteti la fel, in 3 exemplare. Staruiesc ca orice document emis de asociatie (pentru dosarul respectiv) sa figureze si in exemplarul asociatiei pentru a sti in orice moment ce documente ati depus, cu nr. ordine de la registratura. De mai multe ori ni s-au cerut aceleasi documente depuse initial, ca neexistand in exemplarul judecatoriei (??!!). Odata chiar a avut loc o puternica controversa intre avocatul nostru si presedintele completului de judecata... A fost un schimb de replici la limita unui limbaj civilizat, insa intotdeauna am fost nevoiti sa mai depunem inca o data acele documente. Am tras concluzia ca daca la un ”amarat” de dosar al unei as. prop. se intampla asemenea probleme, ce se poate intampla ”mai sus”... deci important este sa aveti o evidenta stricta a documentelor plecate pentru dosarul respectiv si sa aveti grija sa nu va contraziceti in datele prezentate (m-am gandit ca poate din aceasta cauza ni le-a mai cerut inca o data sau chiar de doua ori - apropo's de dosare impecabile, cum afirma cineva pe forum).
Succes!
Nu se solicita o expertiza contabila atasata cererii de chemare in judecata. Cand vi se mai spun astfel de informatii solicitati individualizarea clara a temeiului de drept, a actului normativ.
Alaturi de actele standard in astfel de dosare se solicita un centralizator al cotelor, inclusiv un mod de calcul al penalizarilor pt respectivul apartament care inregistreaza datorii, centralizator intocmit de administrator si nu o expertiza.
O astfel de expertiza nici nu ar avea valoare prea mare in instanta. Eu ca aparator al paratului as contesta o astfel de expertiza la care nu am avut dreptul sa particip, sa imi fac apararile etc.
Ceea ce este nou in domeniu este atasarea procesului verbal privind obligativitatea medierii.