Dana Marin a scris:
Buna ziua,
Astazi va veni pentru strangerea semnaturilor de infiintare a asociatiei o persoana.
Nici eu nici alti membri ai asociatiei in curs de constituire (momentan de locatari) nu cunoastem statutul facut de aceasta. Nu a fost aprobat sau discutat in adunarea generala.
Ce sa fac?
Pentru infiintarea asociatiei de proprietari este normal ca un grup de initiativa sa stranga semnaturi de la proprietari. Este primul pas si nu trebuie sa aiba nimeni statut sau alte documente. Daca semnati un document pe care scrie ca dv sunteti deacord cu infiintarea asociatiei e legal si nu va obliga sa acceptati un statut, un presedinte, un comitet, etc. Acestea vin dupa aceea. Dupa ce s-au strans destule semnaturi , in baza acestora se convoaca o adunare generala de costituire a asociatiei. La aceasta adunare se poate ca cineva din grupul de initiativa sa prezinte un proiect de statut sau sa se delege atunci un grup sau o persoana care sa intocmeasca acel proiect. In acea adunare sau in alta adunare care se va convoca se va dezbate statutul. Acolo puteti interveni, propune, schimba ce credeti dv ca este normal conform legii. Propunerile aprobate in adunare vor fi incluse in proiectul de statut. Statutul aprobat in adunarea generala , insotit de procesul verbal al adunarii generale de constituire, de acordul de asociere semnat de fiecare proprietar, se fac in 3 exemplare si se duc la judecatorie. Judecatoria da hotararea de infiintare a asociatiei nuimai daca se intrunesc toate conditiile legale.
Daca am ami omis cate ceva rog pe forumistii cu experienta sa completeze.