Buna ziua! As dori informatii cu privire la scoaterea de la cotele de intretinere lunara pentru persoanele care lipsesc de la domiciliu minimum 15 zile, dar in fiecare luna pe timp de vara.
Aveti dreptate.
Cred ca vreo doi ani ne-au presat cei de la salubritate sa reinnoim contractul cu ei dar, avand motivele noastre, am tot amanat acest moment.
Totusi intr-o luna de vara, anul trecut, am raspuns solicitarii acestora si le-am inmanat o lista de plata stampilata, semnata... adica perfect reala si adevarata, publicata chiar si pe net. Am facut aceasta in vara "absolut intamplator", cand multi erau plecati in vacanta, si-am semnat contractul cu acest numar de persoane. Asa se face ca avem 8-9 luni cu aproximativ 10% mai multe persoane, in realitate decat in contract iar 3-4 luni (de vara) cu ceva mai putine persoane decat in contract.
Sunt mici amanunte dar care conteaza in economia unei asociatii ca multe altele din care se mai pot inspira si altii.
Amintiti-va ca am spus de cateva ori ca noi nu avem pierderi sau diferente de apa in defavoarea asociatiei in ultimii 4-5 ani. Si acolo e o problema asemanatoare de gestionare.
Sunt convins ca dumneavoastra si altii cu experienta ati inteles repede ori stiati de mult unele din aceste situatii practice dar aici mai inavatam si pe altii sau unii de la altii.
Am mai spus dar reiau pe scurt.
In 2007 aveam subsolul inundat, apa si mizerie cam de 20-30 cm, de se putea intra doar cu cizme de cauciuc datorita coloanelor de alimentare, robinetilor, coturilor... si a coloanelor de scurgere ce erau putrede, ruginite s.a.m.d.
Am constatat ca in 2006 s-au cheltuit peste 80 mil lei vechi pentru remedierea avariilor ce apareau de 2-3 ori pe luna. In acelasi timp luna de luna erau pierderi de apa de la 5% la 50% fata de consumul stabilit pe apometrele individuale. Si toate acestea pentru ca in adunarile generale se spunea ca nu sunt bani, nu se aproba efectuarea de reparatii capitale s.a.m.d.
In 2007-2008 am facut cateva shimbari in comitetul executiv, cateva adunari generale din 6 in 6 luni si-am convins proprietarii in adunarea generala sa ia niste hotarari de care beneficiem si astazi:
1. am hotarat inchirierea tuturor boxelor, uscatoarelor, spatiilor comune care erau folosite pana atunci gratuit de unii proprietari
2. am convin si hotarat sa facem reparatia capitala a instalatiei de alimentare cu apa si de canalizare care ne-a costat 150 mil lei vechi. Peste 50% din bani au provenit din acele chirii.
3. am convins ultimii proprietari sa-si instaleze apometre
4. administratorul si un membru al comitetului a citit fiecare apometru din fiecare apartament luna de luna timp de 7-8 luni apoi am rarit citirile ajungand acul la o citire la 6 luni.
5. am adoptat in sedinta de comitet un regulament de gestionare a apei (se gaseste in partea dreapta a acestei pagini la "Documete utile").
6. am determinat proprietarii sa-si verifice metrologic apometrele si-i atentionam atunci cand expira aceasta verificare.
Cam acestea au fost masurile principale. Mai avem si alte resurse si solutii "de uz intern".
Sigur ca citite acum, oricui i se par poate masuri simple, usoare, logice... dar, credeti-ma ca nu afost deloc usor si-a a fost nevoie de convingerea oamenilor. Nu intelegeau nicin unii din comitet ca asa trebuie actioant. Presedintele a convocat adunarea generala de doua ori intr-un an, prezentandu-si demisi de fiecare data numai ca sa-i determine pe proprietari sa ia hotararile de care aminteam mai sus.
Toate acestea puse in practica au dus la rezolvarea gestionarii consumului de apa in sensul ca fiecare proprietar care declara corect (si verificam acest lucru periodic) indexul luna de luna, plateste exact cantitatea de apa consumat la pretul de facturare a furnizorului fara nici o diferenta de apa sau de pret unitar.
Si acest lucru se intampla cam din 2009 dupa ce am luat treptat toate aceste masuri combinate, asa cum am explicat mai inainte. Puteti constata acest lucru pe listele noastre de plata afisate pe net unde se vede pretul unitar afisat ce este egal cu cel al furnizorului, liste pe care se vede ca nu avem coloana de pierderi sau diferente apa...