avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 842 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Completare in Registrul inventar si in Fisa mijlocului ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Completare in Registrul inventar si in Fisa mijlocului fix

Buna ziua. Mi-am infiintat de curand o PFA platitoare de TVA cu codul CAEN 4791 pentru un magazin online cu produse pentru animale (petshop). Pe scurt activitatea va fi: clientii comanda de pe site >>> eu dau comanda la furnizor >>> aplic un adaos comercial >>> trimit comanda la clienti prin intermediul unei firme de curierat care imi vireaza banii intr-un cont bancar. De mentionat ca contabilitatea o tin in partida simpla. Intrebarea mea este: ce completez si cum completez in registrul inventar si in fisa mijlocului fix in conditiile in care pentru desfasurarea activitatii folosesc urmatoarele obiecte in urmatoarele conditii:
-un laptop care nu este pe numele meu (este pe numele surorii) si este achizitionat in urma cu 6 luni, deci nu e nou
-un calculator desktop, care la fel, are o anumita vechime si pentru care doar monitorul si mouse-ul este pe numele meu. Unitatea si tastatura este primita de la un prieten
-o imprimanta care este pe numele meu dar si aceasta este veche (are mai mult de 5 ani de cand am cumparat-o)
-un birou care si el are o vechime de cativa ani
-telefoane mobile, unele le detin deja dar mai intentionez sa cumpar un telefon mobil
-servicii internet care sunt pe numele meu
-abonamente servicii de telefonie pe care intentionez sa le achizitionez
-servicii de curierat pe care intentionez sa le achizitionez
-consumabile: tus si hartie imprimanta, cutii de carton pentru ambalarea produselor, scotch, cutter, pixuri plus alte diverse mici consumabile.

As dori sa stiu care dintre lucrurile mentionate mai sus trebuie inscrise in Registrul Inventar si in Fisa mijlocului fix si mai ales cum ar trebui completate acestea. De mentionat ca toate obiectele care sunt vechi nu sunt cumparate pe PFA iar cele pe care le voi cumpara nu depasesc valoarea de 2500 lei stabilita de lege pentru mijloace fixe.
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 20:40, 23 Aprilie 2014
Buna ziua,

Pentru a raspunde intrebarilor dumneavoastra va atasez mai jos extrase din OMFP 1040/2004:

E. Norme privind înregistrarea veniturilor

Contribuabilii care încasează în numerar toate veniturile realizate pot să evidenţieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse.


G. Calculul venitului net
48. Venitul brut cuprinde:

Nu constituie venit brut şi nu se înregistrează în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi sumele încasate, cum sunt:
- aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi ori în cursul desfăşurării acesteia;
- sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice ori persoane juridice;
- sumele primite ca despăgubiri;
- sumele sau bunurile primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donaţii.
51. Orice sumă plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin bancă se va înregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b).

IV. Registrele şi formularele financiar-contabile, comune pe economie, utilizate de contribuabili în conducerea evidenţei contabile în partidă simplă

A. Nomenclatorul registrelor şi formularelor financiar-contabile

___________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea formularului | Cod |
|crt.| | |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 0 | 1 | 2 |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 1.| Registrul-jurnal de încasări şi plăţi | 14-1-1/b |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 2.| Registrul-inventar | 14-1-2/a |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 3.| Fişa mijlocului fix | 14-2-2/a |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 4.| Bon de consum | 14-3-4A |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 5.| Fişă de magazie | 14-3-8 |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 6.| Listă de inventariere | 14-3-12 |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 7.| Listă de inventariere (pentru gestiuni global-valorice) | 14-3-12/a |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 8.| Chitanţă pentru operaţiuni în valută | 14-4-1/a |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 9.| Registru de casă (în valută) | 14-4-7/cA |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 10.| Borderou de achiziţie | 14-4-13 |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 11.| Borderou de achiziţie | 14-4-13/b |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 12.| Stat de salarii | 14-5-1/l |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 13.| Jurnal privind operaţiuni diverse (pentru .............) | 14-6-17/c |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 14.| Fişă pentru operaţiuni diverse (pentru ................) | 14-6-22/b |
|____|__________________________________________________________|___________|
| 15.| Document cumulativ | 14-6-24 |
|____|__________________________________________________________|___________|



Buna ziua,

Am un PFA neplatitor de TVA Daca am trecut o achizitie in valuare de 6300 de lei la cheltuieli ce pot face sa corectez situatia? din cate am inteles impozitul este 3% din incasari, mai conteaza cheltuielile sau amortizarea?
Pai cam faceti o mare confuzie. Aveti un pfa pentru care impozitarea e 16% sau aveti o microintreprindere cu impozitare de 3%?
Doar in cazul pfa, impozitate pe sistem real cu 16%, se trece in registrul jurnal de incasari si plati plata achizitiei mijlocului fix iar doar partea de amortizare anuala se trece pe cheltuieli si implicit va influienta calculul impozitului pe venit.
La SRL microintreprindere, se trece achizitia in registrul de casa daca ati facut-o cu numerar (si cu factura si chitanta), amortizarea se inregistreaza normal, dupa planul de amortizare pe toata durata normala de functionare, dar la calculul impozitului pe venit de 3% nu se ia in calcul aceasta amortizare, ca de altfel nici o cheltuiala decat cea cu achizitia casei de marcat.
Ultima modificare: Luni, 31 Martie 2014
george-neagu, moderator
Am un PFA in sistem real, Ce imi ramane de facut acum? Cum trebuia sa inregistrez achizitia si sa calculez amortizarea? Pot depune o declaratie rectificativa?
Se trece in registrul jurnal de incasari si plati plata achizitiei mijlocului fix pe baza documentului de plata care insoteste factura.
Completati fisa mijlocului fix. Completati planul de amortizare pentru toata durata normala de functionare a mijlocului fix.
Deschideti fisa de operatiuni diverse in care treceti partea amortizarea lunara. Totalul anual al acestei fise se trece in jurnalul de operatiuni diverse.
Doar cheltuielile cu amortizarea mijloacelor de transport persoane (care au cel mult 9 scaune de pasageri) din categoria M1, sunt deductibile fiscal in limita a 1500 RON/luna, iar prevederea se aplica si mijloacelor de transport persoane achizitionate inainte de 1.02.2013 pentru valoarea ramasa neamortizata. Amortizarea este deductibila si se calculeaza lunar si se inregistreaza in fisa de operatiuni diverse de care am amintit mai sus.
La celelalte mijloace fixe cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile total.
Durata normala de functionare o luati din catalogul mijloacelor fixe.
Refaceti calculele si completati D200 rectificativa.
Valoarea de intrare din factura a mijlocului fix o treceti, la data din factura, in registrul de inventar.
Ultima modificare: Miercuri, 2 Aprilie 2014
george-neagu, moderator

Alte discuții în legătură

Completare registru inventar dan_alex dan_alex Buna ziua, As dori sa stiu ce trebuie trecut si cum in registrul inventar pentru PFA. Ca PFA am achizitionat de-a lungul activitatii consumabile IT, ... (vezi toată discuția)
Transpunere in registre a mijloacelor fixe big_bughy big_bughy Buna ziua, E primul an cand trebuie sa fac singur lucrul asta si sunt unele lucruri pe care nu le inteleg. Cum voi trece mijloacele fixe (valoare ... (vezi toată discuția)
Fisa mijlocului fix Alina_Ionela22 Alina_Ionela22 Sunt PFA, traducator de 1 an de zile si pe parcursul acestui an am achizitionat mai multe bunuri gen tableta, boxa portabila, etc. Tin sa mentionez ca tableta ... (vezi toată discuția)