avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 719 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Învãțãmânt - Introducere camere video de ...
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Învãțãmânt - Introducere camere video de supraveghere în sãlile de clasã

Bună ziua,
Aș dori să știu dacă această măsură este sau nu legală.
În sălile de clasă, pe holuri și în curtea școlii s-au montat camere de supraveghere video, prin care sunt monitorizați elevii și cadrele didactice din școală.
S-a precizat că înregistrările nu sunt și audio, camerele sunt îndreptate către clasă, nu către cadrul didactic.
Întrucât există temeri din partea tuturor părților implicate (părinți, elevi, profesori) și discuții interminabile despre legalitatea măsurii, vă rog să ne lămuriți dumneavoastră.
Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: elena138 , utilizator 23:22, 26 Septembrie 2013
La scoala copilul ar trebui sa aiba mai multe obligatii decat drepturi.
Camerele video functionale pe durata pauzelor ar putea preveni violenta si vandalismul sau macar le-ar putea limita.

Adevărata educație, pentru mine, cel puțin, presupune conștientizare, nu constrângere. Mă tem că ne educăm copiii - și greșit facem - sub imperiul pedepsei. Or, orientarea corectă este responsabilizarea. Nu se vor bate de teamă că-s văzuți și pedepsiți, ci pentru că vor fi fost în prealabil convinși că violența nu rezolvă conflicte, ci le alimentează. Că violența e reacția frustratului, incapabil să argumenteze, să convingă prin forța minții. Vor fi fost convinși că violența e înnăscută că doar ființele superioare și-o pot reprima și că spre aceasta trebuie să tindem, spre autodepășire.
Mă tem că o cameră video, chiar și în pauze, nu face altceva decât să întărâte, să culpabilizeze aprioric pe toată lumea, fie ei scandalagii sau copii bine crescuți.
Mi-aș dori să fiu tratat ca potențial infractor doar atunci când am fost odată prins