avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 530 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Recuperare CASS de catre mostenitori
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Recuperare CASS de catre mostenitori

Va rog sa imi spuneti daca mostenitorii avem drept sa revendicam de la Casa de Pensii, sumele cu titlu de CASS retinute in plus defunctei noastre mame, cu atat mai mult cu cat , in timpul vietii, aveam procura de reprezentare sa-i ridicam pensia.MULTUMESC.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:48, 28 Septembrie 2013

Buna ziua,sunt studenta si am pensie de urmas de pe urma mamei mele, cu dosar nr.298538 din 15-07-2013.Intrebare:de ce nu am dreptul la CASS restituit de 41 lei? Mamei mele i s-au oprit acesti bani, mostenitorul nu ar trebui sa primeasca aceasta suma pana in decembrie 2013?De la CJP DAMBOVITA mi s-a spus ca nu am dreptul.Va multumesc!


In situatia in care decesul titularilor drepturilor a survenit ulterior intrarii in vigoare a OUG nr.17/2012 (mai 2012), sumele vor fi considerate drepturi cuvenite si neincasate, asa cum sunt definite in cuprinsul art.120 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare si, pe cale de consecinta, vor fi platite mostenitorilor legali, in conditiile prevazute de lege.
Asadar, va indrumam sa va adresati casei teritoriale de pensii de care apartinea mama dvs.
De asemenea, facem precizarea ca procesul de restituire a contributiilor de asigurari sociale de sanatate se finalizeaza in luna septembrie 2013.



23-09-2013 17:11

Sursa:

[ link extern ]

De aici,se deduce ca pentru cei care au decedat anterior intrarii in vigoare a O.U.G.17/2012(mai 2012)CASS-ul nu se mai returneaza.