Arata bine aceasta noua hotarare..pe hartie,dar problema la noi este cu bunul simt,ca omul corect si cu o oarecare simt de raspundere nu se urca la volan dupa o juma' de carafa de vin,ca daca limita era 0.00 ca si pana acum,nu se risca lumea,ma rog nu toti,la prosti si la cei avuti nu ai ce face
Acuma ca s-a dat noua lege de limita pana la 0,2% pentru cei care incercau legea pana acuma insemna si mai mult curaj...aahhh ce ma mai merge o bere,dar o bere la 2 beri nu are acelasi efect ca si una dupa o masa copioasa..
Si in final la noi inafara de legi cu taxe si impozite nu prea are longetivitate nici o lege,o sa fie si asta de scurta durata,cred eu,dupa ce vor aparea efectele negative al "blanzimii" la limita de alcoolemie,restul in legatura
In legatura cu numerele rosii,este adevarat ca ar trebui tratat diferit din moment masina intrata in Ro nu a fost supusa unei inspectii tehnice RAR(inspectie cat de cat) si stim cu totii la ce masini au intrat si intra(de as avea voie sa dau nume...) mai ales cu noua taxa de timbru total stupida(parerea mea)care da acces la unei taxe mai mici al masinilor vechi pa baza aberatiei ca vor circula mai putin
Revenind la subiect,din acest aspect masina respectiva ar trebui sa fie intai trecuta la o statie ITP,pentru o testare rapida valabila aferenta perioadei numerelor rosii,daca nu are verificare valabila din tara de origine (ex. TUV-ul din Germania pe 2 ani dupa parerea mea este una dintre cele mai severe din Eu)pentru a fi sigur ca nu prezinta pericol mecanic pe sosea,apoi mers la politie scos numere rosii si daca ele expira,imobilizata masina,si confiscata pana la hotararea judecatoreasca
Mai simplu,cum sunt camere de rovigniete,sa fie echipate cu un soft de citire al numerelor,caz in care daca ai numerele,ITP-ul asigurarea expirata avertizare la prima abatere la a doua amenda,suna drastic dar la noi in Ro masurile drastice sunt luate in considerare
@golden cobra
Interesanta propunerea Dvs. privind efectuarea unui ITP inaintea eliberarii numerelor provizorii. Subscriu la ea cu completarea ca aceasta inspectie sa se efectueze numai la autovehiculele second hand atat cele cumparate in tara cat si cele importate. Aceasta verificare sumara a starii tehnice a autovehiculului ar putea evita producerea unui accident din cauze tehnice. Prin "verificare sumara" trebuie sa se inteleaga verificarea starii tehnice ale sistemelor si mecanismelor ce concura la siguranta circulatiei (Sistemele de franare, rulare, directie, etc.). In norma tehnica elaborata de RAR privind efectuarea ITP-urilor sunt prevazute efectuarea a mult mai multe operatii de verificare, dar insa in realitate nu se efectueaza in totalitate.
Tebuie insa rezolvata problema tehnica privind modalitatea deplasarii autovehiculului pana la statia ITP. Sunt convins ca legiuitorul va gasi o solutie rezonabila pentru aceasta problema.
Ca o adaugare la raspunsul d.voastra,de curand statul Austriac a dat ordin politiei sa cam urmareasca masinile cu numere valabile cinci zile(numere Zoll cele galbene) care tranziteaza Austria via dinspre tarile vecine pentru ca alea pot fi scoase pe nume si nu pe masina.Deci eu vasile ma duc cumpar o masina dar pot sa am numerele valabile scoase cu 2 zile inainte,nefiind trecuta nici o serie de sasiu etc...ai o placuta care o poti folosi la "N" masini pana la terminarea valabilitatii ei
Ca urmare multi samsari au incurcat-o sau vin pe incercate,varianta cealalata este cu numerele Zoll rosii acordate de autoritatile germane, valabilitate cuprinsa intre 1 si 3 luni,DAR cu TUV-ul valabil..ceea ce este o precizare ca masina din punct de vedere tehnic nu prezinta pericol...si de ce oare s-a luat aceasta masura...
Dar odata ajuns in tara tu,ca viitor proprietar vrei sa utilizezi masina,ai nevoie de numere rosii imediat faci itp-ul,la oricare statie,daca expira cele germane sunt alte modalitati de deplasarea autovehiculului
Sunt masini bune aduse de afara,dar intr-un procentaj micut fata de ceea ce a inceput sa apara de curand,nu demarginalizez nici o categorie a publicului,dar nu se poate ca in fata politiei cu numerele proaspat scoase tu faci revizie la frane ca ti se incalzeste roata...la masina inca cu praf de provenienta parc auto Germania..
Conduc de 36 de ani pe drumurile patriei, dar dacă Codul rutier mai era cum era înainte de 1989, acum regulile de circulaţie le fac persoane care neam de neamul lor nu au mers nici cu căruţa. Capitalismul a dat şansa tuturor neaveniţilor să-şi dea cu părerea în circulaţia rutieră. În primul rând trebuia băgată o regulă de bază, democrată, exact cum fac de obicei capitaliştii. Adică fiind perioadă de tranziţie şi lumea fiind săracă, trebuiau eliminate o perioadă orice sancţiune pecuniară. Trebuia mers pe trimiterea la testarea teoretică la sală, iar întrebările în aşa fel făcute, încât doar dacă cunoşti circulaţie să iei testul. În acest mod eliminam din trafic orice analfabet cu permis, orice [EDITAT]. Altă problemă foarte importantă este eliberearea permiselor. De ce trebuie [EDITAT] să-mi dea mie permis?! Nu este logic ca şcoala de şoferi să-mi elibereze permisul de conducere?! Pentru [EDITAT] este suficient ca instructorul care a eliberat permisul să răspundă solidar cu noul şofer timp de trei ani la toate infracţiunile la codul rutier. Nu la contravenţii. Pariez că nici un instructor nu va da permis pe şpagă ştiind că poate ajunge coleg de celulă cu cel căruia i l-a dat. Sau că va răspunde solidar la pagubele produse către terţi. ªi ce cod rutier este acesta, adică este un cod legislativ, un cod de onoare sau ce {EDITAT], că una două, încalci o prevedere sau obligaţie din acesta şi fuga cu jalba în proţap în instanţă. Ce [EDITAT] când te-a prins radarul cu 100km/h în localitate?! Să se prevadă în legislaţia ţării, dacă ajungi în instanţă şi nu ai dreptate să plăteşti toate cheltuielile de judecată. Să nu fie nevoie de alt proces pentru asta, ci direct executare silită. De ce nu se prevede în codul rutier în clar reguli pentru pietoni. Pentru mine ca şofer spune că am obligaţia să acord prioritate pietonilor angajaţi în traversare prin locuri marcate. Dar ce prioritate are [EDITAT] care se gândeşte să traverseze strada exact când eu mai am 3 metri până în trecerea pentru pietoni, având viteza de 30km/h, şi se aruncă pe zebră?! De ce nu se prevede obligaţia pietonilor să traverseze în siguranţă şi să semnalizeze şoferilor cu braţul că are de gând să traverseze strada?! Logic că şoferii vor opri să permită traversarea străzii. Nu înţeleg de ce nu se taie odată coada pisicii cu conducerea unui autovehicul după ce ai consumat alcool?! De ce tot o scăldăm în stânga şi dreapta ca să avem tribunale pline cu procese, când mult mai simplu este anularea permisului pe viaţă pe teritoriul României, atunci când ai indiferent ce alcoolemie şi conduci maşina. Du-te şi condu în Europa cum vrei, că suntem europeni. ªi cea mai importantă problemă este că orice om este educat de copil până la bătrâneţe, că în orice meserie există oameni mai buni sau mai proşti. Adică toţi caută un doctor, profesor, electrician, zidar, croitor, coafor, igiginer, bucătar, electronist, etc, cel mai bun, de unde concluzia că există meseriaşi buni sau mai puţin buni. În şoferie frate toţi suntem o apă şi un pământ. În afară de [EDITAT] bineînţeles. De ce trebuie să mă târăsc în urma unui [EDITAT] pe un drum naţional cu 90km/h când neuronii mei sunt capabili să proceseze mai multe date decât [EDITAT] din faţa mea şi sunt capabil să merg cu 120km/h?! Sunt foarte revoltat când se pune semnul egal între mine ca şofer şi orice [EDITAT] care nici nu nimereşte vitezele nici nu ştie bine să citească. La asta cei ce au creat codul rutier nu s-au gândit pentru că ei sunt oameni de un nivel intelectual slab, iar acum este valabilă vorba creată de comunişti precum că "partidul e în toate şi cele ce sunt". Am auzit de tânăr vorba că prinzi experienţă pe măsură ce coduci maşina. [EDITAT], nu este adevărat. Dacă tu eşti [EDITAT] din naştere nu ai ce experienţă să prinzi. Pe măsura trecerii timpului m-am convins de asta. Am amici care conduc de 30 de ani şi sunt la fel de [RDITAT] ca şoferi ca acum 30 de ani. Eu unul nu le împrumut maşina mea. Am întâlnit tineri de 20 de ani cu permisul luat de o lună şi care sunt aşi la volan. Acestora le-am împrumutat maşina imediat. Acest Cod rutier care încearcă să bage într-o [EDITAT] pe toţi conducătorii auto este o nulitate de legislaţie rutieră. Iar ca să adaugi din legislaţia europeană reguli de acolo, denotă [EDITAT], neputând exista nici o comparaţie între traficul de acolo şi cel din România. Inclusiv de mentalitatea oamenilor. Într-o ţară unde mitocănia, şmecheria, tupeul, golăneala, lipa de respect pentru semeni,etc sunt comportamente caracteristice majorităţii, codul rutier trebuie să-i scoată de pe şosele pe aceste nulităţi. Poate de aceea am început să folosesc din ce în ce mai des transportul în comun, recte taxi, autobuz sau tren, decât maşina personală. Decât să fiu perceput ca o vită din turmă, prefer să stau ca măgar(sic) pe margine. #-o
interventie moderator
@dorudascalu
Fiecare om are dreptul de a-si exprima opinia intr-o anumita problema. Aceasta problema este valabila si pentru acest forum. Dar exprimarea opiniei trebuie facuta intr-un limbaj civilizat, ceea ce dvs. nu ati facut-o in multe locuri. Din aceadta cauza v-am editat portiuni din mesajul dvs.
Pe viitor va rog sa folositi un limbaj civilizat.
Va multumesc.