avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte asociatie de proprietari

Buna ziua .
Cu ceva timp in urma , v am povestit cum presedintele asociatiei ales cu contract de mandat , ocupa si functia de casier cu contract individual de munca - CIM .
Intrebare : daca sesizez ITM ul , acesta poate interveni pentru a solutiona acest caz si daca poate anula acel CIM ?
Cel mai recent răspuns: eugarizn , utilizator 17:48, 8 Noiembrie 2013
eugarizn a scris:
..presedintele poate ocupa si aceasta functie ? dupa cate am inteles tot de la dumnneavoastra , nu.

Da, presedintele este membru al comitetului executiv si poate prelua oricare din atributiunile administratorului: tehnica, contabila sau casierie. Asa scrie in lege si asa am spus mereu. Nu am sustinut altceva.
Este adevarat ca munceste , dar nu prin "jongleriile" pe care le au facut.

Abia acum are sens supararea dumneavoastra pe presedinte. Nu conteaza amanuntele. Credeti ca lucrurile sunt in neregula, asta este. Pentru a elimina neregulile, asa cum vi s-a mai spus, alegeti alt presedinte. Dumneavoastra, proprietarii sunteti cei care hotarati si nu ITM-ul sau alte institutii. Aceste institutii pot da amenzi in cazul cand constata ca s-a incalcat legislatia dar mai ales atunci cand statul nu a incasat impozitul si contributiile, ceea ce nu este cazul in situatia presedintelui dumneavoastra.
Si daca ar fi cazul ca o institutie sa aplice amenda, aceasta nu poate diminua cu nimic "arderea la buzunar" a dumneavoastra, asa cum spuneti.

Nimeni din afara asociatiei nu va rezolva problema decat poate temporar, adica sanctioneaza daca este cazul, iar presedintele pote sa-si dea demisia sau nu. Dumneavoastra, proprietarii, puteti rezolva fara amenda, fara cheltuiala, fara institutii... simplu, alegand alti oameni in fruntea asociatiei.

Buna ziua .
Va multumesc pentru raspunsurile date , dar Domnule Adriantot care sunt conditiile cand poate prelua oricare din membrii comitetului executiv atributiunile administratorului : tehnica , contabilitate sau casierie ? un raspuns il dau eu : sa fii pregatit pentru asa ceva , alt / alte raspunsuri va rog sa dati Dumneavoastra .
Pana cand pot fi preluate aceste atributiuni ? exista o limita ?
Inca odata intreb : un presedinte ales cu contract de mandat poate ocupa si functia de casier cu contract individual de munca ? are el voie sa " manuiasca " banii asociatiei ? cine il verifica , cine ii face casa etc.? el semneaza si la presedinte si la casier si va mai intreb : in toata activitatea Dumneavoastra legat de asociatii de proprietari , ati intalnit un asamenea caz ? v am dat exemplu cu directorul .
Este adevarat ca din p. d . v . legal individul x in functia de casier , are CIM , dar ce facem din celalalt p . d . v . al contractului de mandat .
Nici nu doresc ca ITMul sa se amestece in organizarea asociatiei , doar atat ,daca din punct de vedere al legislatiei muncii , respectiv contract de mandat si CIM o persoana poata sa detina acestea la acelasi loc de munca , dar observ ca mi se raspunde cu totul altceva, sau asa inteleg eu , daca cineva intelege ce doresc eu si raspunsul este acela , va rog sa mi atrageti atentia
Ynocentta , cum adica daca adresez aceleasi autoritati publice mai multe petitii si sesizand aceeasi problema pentru ca raspunsul nu este clar si la obiect, exista posibilitatea ca pe viitor sa nu se mai raspunda la petitii ? pai ce facem , ne oprim pentru ca ei si au facut treaba si noi ne resemnam , alte foruri nu mai exista ? sau toti sunt o apa si -un pamant , eu nu cred asa ceva .
In legatura cu adunarile generale , stiti si Dumneavoasta cum se tin , cine participa si de aceea apelam la institutiile statului ( pe care le platim ) dar , asociatiile de proprietari pentru unii au devenit o sursa de venit in plus si daca gresesc cu ceva cand spun asa ceva , va rog sa ma combateti si asta pentru ca ne resemnam in anumite cazuri , nu ma bag ,nu ma intereseaza si unele institutii ale statului nu isi fac datoria .
Eu mai stiu ca hotararile intr o adunare generala se iau in conformitate cu legea / legile existente , nu ca vreu eu sa fac nu stiu ce ca asa am visat intr o noapte cand nu am avut somn , asta numai in cazul cand dorim ca lucrurile sa fie bune pentru toata lumea , nu doar pentru un grup !
Am lungit vorba si va rog sa ne hotaram conform caror legi sau lege un presedinte poate ocupa cele doua functii intr o asociatie de proprietari , daca ITMul nu ne lamureste poate exista cineva care poate solutiona aeasta problema , pentru ca nu cred ca nu exista rezolvare ( lege )
Va multumesc pentru intelegere.
Multe intrebari dar sa incerc cateva lamuriri.
Membrii comitetului pot prelua atributiunile administratorului si atat, fara a pune problema daca au sau nu pregatirea necesara. Sigur ca eu nu cred ca poate cineva sa tina evidenta contabila (una din atributiunile administratorului) fara a sti cum se face aceasta.
Nu-l obliga nimeni pe un membru al comitetului sa preia casieria daca nu stie sa numere banii, sa scrie o chitanta si sa faca inregistrarile in registrul de casa.
Nu-l obliga nimeni pe un membru sa preiua partea tehnica daca nu se pricepe.
De aceea comitetul executiv are mai multi membri, cu aptitudini si studii diferite...

Daca am mai intalnic ceva asemanator? Da am aintalnit si-am practicat-o chair noi fara probleme.
Ne-a plecat un administrator in strainatate asa pe neveste si a trebuit sa ne repliem imediat.
Un membru al comitetului a preluat casieria.
Instalatorul asociatiei a preluat imediat partea tehnica si s-a inscris la cursurile de administrator...
Un alt membru al comitetului a preluat contabilitatea, intocmirea listelor de plata, lucrul cu furnizorii, facturi....
Este legal asa cum ati citit si dv in legea 230/2007 si HG 1588/2007.

Sigur ca daca proprieatrii sunt nemultumiti, daca cei din comitet nu fac treaba..., este normal ca lucrurile sa se schimbe in asociatie. Si ca sa va asigur de acest lucru, la noi, din 2 in 2 ani, intregul comitet, in frunte cu presedintele se prezinta la adunarea generala ca si demisionari si-i roaga pe proprietari sa mai aleaga si alti oameni.
Eu v am intrebat daca ati intalnit ceva asemanator , ca un presedinte ales cu contract de mandat sa ocupe si functia de casier cu CIM ( o obsesie ,ce sa i faci ) si daca exista o limita pana cand pot prelua acele atributiuni, pentru ca atunci degeaba i am ales unde i am ales , aceia se numesc in acele functii !Nu i asa ca , contabilul , administratorul , casierul se numesc si angajeaza de comitetul ex., respectiv presedintele .
Daca amestecam comitetul sa preia si alte functii , stiti ce se intampla , sa i lasam sa si faca datoria pentru care au fost alesi , sa traga la raspundere pe cei ca nu si fac treaba.
Haideti sa punem la casierie pe presedinte ( iarasi ma repet ) la administratie un alt membru , la contabilitate pe altul si asa in continuare , eu zic sa luam lucrurile in serios si sa dezbatem conform legilor.
Daca dam raspunsuri cum dau cei de la institutiile amintite , adica pe langa , mai bine ne abtinem de la comentarii ( nu ma refer la Dumneavoastra Domnule Adriantot ) .
In cazul preluarii de atributii de catre membrii comitetului sau de presedinte, asta este posibil si legal. Pentru o perioada mai mica sau mai mare, acesti oameni se ocupa de atributiile pe care si le-au luat in responsabilitate, dar pana se gaseste persoana care sa fie angajata.

Una e sa preiei in caz de urgenta niste atributii si sa fii platit cu o forma provizorie cum ar fi un contract de mandat pentru cine nu are sau cu o marire a sumei pe contractul de mandat existent....
.... si altceva este sa fii si presedinte cu contract de mandat, in acelasi timp si casier cu CIM in regula si pe termen nelimitat. Asta nu mai e o situatie provizorie, ci denota intentia presedintelui de a o face permanenta.
Totusi, presedintele il angajeaza pe casier, il trage la raspundere, il poate si mustra, admonesta, desface contractul de munca. Pai cum sa faca asta daca isi este propriul sef si propriul subordonat?

Intentia de a deveni un factotum nu e la locul ei si se cheama conflict de interese, daca nu ma insel.
Ultima modificare: Vineri, 8 Noiembrie 2013
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Atributiuni presedinte Viorel_Lucaciu Viorel_Lucaciu O asociatie de proprietari are hotararea adunarii generale de a pune presedintele sa se ocupe de toate problemele administrative, cu exceptia partii de ... (vezi toată discuția)
Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)
Presedinte eugarizn eugarizn Buna ziua! in asociatia noastra, presedintele indeplineste si functia de casier in urma unei adunari generale reconvocate. Aceasta functie a fost indeplinita ... (vezi toată discuția)