Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de prestari servicii incheiat cu firma care asigura contabilitatea asociatiei ca listele de plata nu au semnatura acestei firme ca registrul jurnal evidenta ,f. de rulment de reparatii si penalizari cat si evidenta sumelor speciale sant tinute doar in format electronic de pres.asoc.. Registrul inventar nu exista Asociatia nu are angajat administrator, numai casier ...A fost fixat termen pt. a fi prezentate contractul cu firma de contab., atestatul administratorului si a jurnalelor registre, semnarea listelor de catre firma .De ce natura ar putea fi Unele din. aspecterle semnal
Obligatia de a intocmi contractele de mandat revine asociatiei.
Preluarea acestor contracte in state de plata si declararea acestor venituri la ANAF revine firmei. Firma nu putea sa puna pe lista de intretinere indemnizatia presedintelui si a cenzorului fara a avea un stat de salarii (indemnizatii) si fara de care nu putea sa faca nici declaratiile la ANAF.
Nu stiu daca am inteles corect pana aici....?!
Faptul ca nu semneaza listele de intretinere ca prestator (in locul administratorului) nu este in regula, chiar daca pune antetul firmei pe lista. Trebuie sa existe stampila si semnatura contabilului din firma care intocmeste listele.
Lista trebuie sa fie stampilata de asociatie acolo unde semneaza presedintele.
Deci trebuie sa aveti doua stampile - una a asociatiei pe semnatura presedintelui si a doua pe semnatura contabilului firmei (acolo unde semneaza administratorul).
Ati spus ca sunteti in confuzie cu ce trebuie sa plateasca asociatia la ANAF pentru presedinte si cenzor. Care este confuzia, nedumerirea?
Multumesc pt. interesul pe care-l aratati prin a-mi raspunde.Da asa cum am mentionat nota de constatare a primariei consemneaza ca cenzorul este remunerat dar nu are incheiat contractul de mandat si pune in vedere asociatiei aplicarrea unor masurii in termen de 30 zile printre care si aceea de a incheia contracte de mandat pt. persoanele alese: pres. membri com. ex. si ai com. de cenzori . O alta masura din nota de constatare a primariei a fost convocarea unei ad. generale pt. alegerea membrilor com. ex. si ai comisiei de cenzoi sau reconfirmarea lor si aprobarea bugetului de venituri si chelt. pe trim.4 (o alta neregula constatata vicepresedintele ales din 2012 nu este membru al asociatiei iar la ad. gen. din 2013 bugetul nu a fost dezbatut).Da ,pe listele de plata sant incluse cum bine ati observat si cheltuielile cu indemnizatia cenzorului. Inteleg ca un venit (indemnizatia in cazul asta ) presupune stat de plata si contract fara de care firma nu-l lpoate introduce in lista de intretinere si declara la ANAF. Precizez ca listele au stampila asociatiei sant semnate doar de presedine, cenzor si casier dar nu poarta semnatura sau stampila firmei nici antetul sau alte date referitoare la firma.. Alaturat listei este prinsa la avizier o fituica avand in partea de sus antetul firmei administratie imobile , datele precum reg. com.,cui,cont bancar langa care este aplicata stampila asociatiei de proprietari iar dedesubt titlul: baza de calcul lunara , data afisarii si ultima zi de incasare,insa fara a se specifica blocul si adresa.Mai jos sant insirati furnizorii in dreptul fiecaruia o suma( probabil valoarea facturii fara a se mentiona factura si nr.ei ) si calculul pe c.p.i. sau pe persoane.Ultima rubrica "administrative" care cuprinde si cheltuielile cu salarii si inpozite,contributii angajator si angajati. presedinte ,cenzor,casier , ingrijitor ,tariful lunar platit firmei.Se poate tragr concluzia ca firma acopera activitatea( atributiile )de intocmitre a bazei de calcul poate si a procesarii listellor de intretinere si a indeplinirii obligatiilor catre stat ale asociatiei nu putem sti sigur , dar la data verificarii presedintele nu a prezentat nici un contract incheiat intre firma si asociatia de proprietari . In finalul notei de constatare la concluzii si masuri se pune in vedere printre altele masura obligatorii ca lista de plata sa fie semnata de de firma ce tine contabilitatea asociatiei In termeni ultimativi (5) zile asociatia este avertizata sa prezinte prin reprezentant la primarie contractul cu firma, atestatul administratorului( asociatia nu are administrator de multi ani ) registrul jurnal regisrul f. de rulment ,reparatii,penalizari,sume speciale.Cui ii solicita atestatul, presedintelui care a acaparat vadit atributiile adminisratorului, pe care si-a le-a sumat abuziv !?
Firma ar trebui sa preia toate atributiile administratorului, inclusiv administrarea de imobil sau....asociatia poate mandata un membru al ei pentru aceasta activitate pe functie de "gospodar" cu contract de mandat si indemnizatie, alaturi de cea a presedintelui si a cenzorului, iar firma sa ramana numai cu activitatea de administrare financiara si casierie.
In mod normal atestatul se cere administratorului, care in lege se intelege cel care indeplineste toate activitatile de administrare.
Daca firma care va intocmeste listele are ca obiect de activitate - administrarea imobilelor - atunci ea trebuie sa aiba un angajat cu acest atestat, altfel..... nu stiu ce sa va spun...
Firma nu intocmeste decat baza de calcul si listele de intretinere nu am certitudina ca exista un contract cu asociatia pana la verificarea primariei nu se stie daca firma acopera si partea de indeplinre a obligatiilor asociatiei catre stat . Asociatia are casier angajat cu cim nicidecum atestat iar presedintele isi asuma administrarea tehnica financiara si alte atributii ale administratorului tine registrele jurnal, evidenta fondurilor de rulment reparatii, penalizari a sumelor speciale toate in format electronic fapt constatat in nota primariei si o alta masur care a fost dispusa in constatare e cea ca in termen de 5 zile sa prezinte aceste documente la primarie impreuna cu atestatul si contractul cu firma. spuneti ca daca firma are ca obiect de activitate admiistrarea imobilelor si trebuie sa aiba un angajat.... nu firma nu presteaza serviciile de adminisrare catre asociatiie ci doar strict ceea ce am precizat mai sus si am suspiciunea s-a facut la negru pana la verificare adica fara contract.dar oricum daca a fost un contract acesta a fost numai pe contabilitate si revin, la verificarea care a durat cateva ore cum de nu putut fi prezentat contractul?11Presedintele este cel care se ocupa de realizarea tuturor lucrarilor de reparatii,gestioneaza bunurile materiale si fondurile banessi,efectueaza formalitatile pt. angajarea contractelor cu furnizorii de serviciipt. exploatare si intretinerea imobilului.O alta masura dispusa de primarie in nota de constatare este: efectuarea lucrarilor de reparatii conform art.37 din lg.230/2007 si discutarea si analizarea ofertelor deciziilor in sedintele com. ex:cat si.consemnarea lucrarilor de reparatrii in regisru.,
Infiintarea si completarea regisrului inventar, intocmirea proceselor verbale lunare cu privire la activitatea financiar contabila a asociatiei . conflict de interese in incidenta careia ar putea fi presedintele care isi asuma atributiile si activitatile administratorului?.Ati afirmat mai sus ca firma in mod legal nu poate introduce in lista de intretinere venitul cenzorului,indemnizatia decat avsand la baza preiuarea contratul de mandat de la asociatiei. dar in acest caz nu sa respecta aceasta regula, unde se poate semnala nerespectarea acestor prevederi?
Pai le-au semnalat functionarii primariei si au facut-o cu simt de raspundere, vad.
Adica au raportat cam tot ce se poate raporta ca au gasit in neregula.
In asociatia dv. este o varza. Se amesteca lucrurile inacceptabil. Presedintele face pe administratorul. Atunci cum mai poate controla el o activitate pe care o face singur? Pe el cine il controleaza in acea asociatie? Daca vrea sa faca administratie, atunci sa-si ia atestat si sa lase locul altcuiva sa poata fi ales ca presedinte de asociatie de catre proprietari, care presedinte sa-i controleze activitatea lui.
A! Se poate ocupa, din pozitia de presedinte, daca are timp si pentru economisirea unui salariu, si de administrarea tehnica, dar cam atat.
Chiar daca firma este una de contabilitate, ea trebuie sa se ocupe si de declaratiile catre ANAF. Plata ziceti ca o face presedintele sau casierul (pentru casier nu trebuie atestat).
O activitate corecta ar fi:
- casierul incaseaza si plateste facturi si obligatiile catre ANAF;
- firma intocmeste toate registrele (mai putin registrul de casa pe care il completeaza casierul), intocmeste baza de calcul, listele de intretinere, declaratiile catre ANAF etc. , adica toata birocratia;
- administratorul se ocupa de partea tehnica a cladirii;
- presedintele incheie contractele de mandat, contractele de munca, supervizeaza activitatea firmei, a casierului, a administratorului si a celorlalti angajati, semneaza listele de intretinere, statul de plata si celelalte documente lunare, anuale ale asociatiei, incheie contracte cu prestatorii pentru lucrari de intretinere, reparatii si modernizari ale cladirii....