Buna dimineata,
Incepand cu luna ianuarie 2014, infiintez un cabinet. Voi avea si o salariata.
Va rog sa-mi spuneti, care sunt "pasii" pe care trebuie sa-i fac la ANAF . Daca, acum, platesc la Casa de Pensii CAS-ul, pe viitor va trebui sa fac cerere de retragere si sa platesc, impreuna cu angajata, datoriile salariale?
Va multumesc mult pentru indrumare.
Sarbatori fericite.:flowersblue:
Buna ziua. Va multumesc pentru raspuns, dar... eu tot nu am inteles. :( Deci, conform venitului estimat, voi plati 16% imp.pe venit si CASS 5,5%. DAR, alte datorii nu mai am? 1) Ca sa pot inregistra pe cheltuieli CAS-ul meu, nu trebuie sa platesc 31,3% ? 2) Daca, sa presupunem ca am nevoie in luna... aprilie de concediu medical si nu platesc 0,85% nicaieri, unde duc concediul medical?. Cei de la Casa de sanatate imi platesc concediul? Oare nu ar trebui sa-mi inchei un contract de munca si sa raportez si cheltuielile mele in D112 ? (Doar asa le pot deduce).
Imi cer scuze pentru insistentele mele #-o
Nu se poate incheia contract de munca pentru dumneavoastra ca titular al cabinetului (pfa).
Contributia la cas daca va infiintati acum ca pfa, se calculeaza la un venit lunar declarat in declaratia 600 (asigurat) care va diferi de venitul lunar estimat in declaratia 220. Pentru anul 2014 acesta nu poate fi mai mic de 804 lei lunar rezultand o contributie lunara ca plata anticipate de minim 252 lei. Aceasta e deductibila. Anul urmator cand depuneti declaratia 200 cu situatia realizata, se va face regularizarea fata de ce ati platit anticipat in cursul anului.
Astea nu le platiti prin declaratia 112. Prin 112 platiti doar ce are legatura cu salariatul.
Ce v-am spus in mesajul precedent se referea la situatia in care va infiintati ca pfa dar nu doriti sa va angajati si salariati chiar din prima zi de functionare ca pfa.