Este posibil sa fie necesar sa fie 2 experti intrucat ar da o veridicitate mai mare raportului.Cat priveste omogenitatea am observat ca ati urmat exact aceeasi linie logica gandita de mine si de expertul parte, astfel ca nu omogenitatea ar constitui problema...
Insa, mai intai sa se dispuna o expertiza...
Pentru ca persoana condamnata sa poata fi achitata singura proba care o poate ajuta la modul cert ar fi expertiza deoarece este o proba stiintifica.
Da, din pacate marea problema ar putea sa fie dotarea organelor in mod corespunzator pentru efectuarea unui experiment judiciar.
Ar putea ca procurorul sa incerce anecdote, dar si eu stiu anecdote cu reconstituirea in caz de viol cand era sa se mai faca un viol...pentru a se reconstitui violul...la indicatia unui politist...( o stiu de la profesorul de criminalistica)
Radiografii nu exista la dosar.Am cautat la dosar timp de mai multe zile tot felul de acte medicale.Nu am inaltimea fetitei dar se poate face o apreciere in raport de inaltimea potrivit varstei sale din momentul producerii accidentului.
Conditiile de vizibilitate erau bune si victimele traversau strada pe trecerea de pietoni.
Martorii nu au vazut nimic.
Dar, parchetul s-a autosesizat pe marturie mincinoasa impotriva martorilor.
Unul singur a aparut dintr-un autobuz, zice el, iar eu am de la dosar ca nu s-a aflat niciun autobuz in zona cand s-a produs accidentul.S-a considerat ca acest martor ar declara adevarul dar nu a vazut nimic.
A auzit o bufnitura si apoi a vazut o masina visinie.
Dar, nu era niciun autobuz pe acolo conform raspunsului RATB...
Daca exista un autobuz mai exista un martor si anume soferul de autobuz care trebuia sa auda bufnitura...
Martorul care era in masina cu soferul inculpat ( actualmente persoana condamnata) nu a auzit nicio bufnitura si trebuia sa auda.
S-a considerat ca este martor mincinos...ca nu a auzit nicio bufnitura...
Pe mine m-ar interesa in primul rand sa se stabilieasca prin experimentul judiciar ce leziuni se puteau produce de o masina cu o marca si de o masina de alta marca ( fiind vorba de 2 posibile autoturisme) daca cumva nu s-ar putea stabili in mod cert doar pe baza unor calcule pe hartie.
Reconstituirea la fata locului nu cred ca se va mai face si nici nu stiu daca sa o cer intrucat nu stiu cine ar mai putea gasi martorii.Se va respinge daca o cer...
Este o mare diferenta intre a auzi un zgomot( ma gandesc la martorul din autobuz) si a vedea apoi o masina de o anumita culoare, cele doua etape se deruleaza intr-un interval de timp de o anumita marime, Cand auzi ceva care iti atrage atentia, nu te astepti ,cam trebuie sa intorci capul, ”focalizezi” zona intr-un anumit interval de timp, si apare uneori autosugestia, vezi o masina si o poti asocia cu usurinta(condamnabila) cu zgomotul auzit.
Imi amintesc de marele film( a luatnu mai stiu cate Oscaruri) ”12 Angry Men” in regia lui Sidney Lumet, cu Henry Fonda in rolul principal( un exempu magistral de ilustrare a cat de mult se iau unii oameni dupa aparente, judeca superficial sau sub imperiul unor prejudecati si fac erori grave judiciare..dar in SUA e sistemul cu jurati,e poate mai interesant..).
Pe de alta parte e interesant aspectul cu autobuzul, presupun ca era poate o ora tarzie si acel autobuz nu circula prin zona accidentului la acea oră, sau poate martorul din autobuz ar trebui sa isi aminteasca in ce numar de autobuz s-a urcat(104, 381, etc) si verificat ce interval orar avea acea linie la intervalul de timp in care s-a produs accidentul.sau este posibil sa fie studiate toate cursele din ziua aceea la orele accidentului, si audiati toti conducatorii autobuzelor care au circulat in ziua , la ora respectiva , chiar daca poate unii nu mai lucreaza in RATB,ei au evidente cu fostii salariati, aceste lucruri se pot afla..in mod normal s-ar gasi cred 4-5 persoane. care sa corespunda criteriilor-dată, oră, cursă.
Daca masinile sunt de dimensiuni si caracteristici diferite(de exemplu autoturism cu un SUV, sau un autoturism de clasa mica sau medie si un autoturism de clasa superioara(un Mercedes, Lexus,Audi A6 etc) atunci demonstratia ar fi si mai usoara, Eu posed program de simulare, dar nu are chiar toate marcile din lume, mai mult nord americane, japoneze si cateva europene) dar daca se asimileaza cu modele asemanatoare, ajustandu-se si dimensiunile de gabarit dupa modelul concret, rezultatele pot fi interesante,nu degeaba il folosesc serifii, detectivii politiei americane si canadiene , cam pe scara larga, dar aceasta e alta discutie.
Pe de alta parte, exista modele la scara a aproape tuturor marrcilor de autovehicule din lume care s-au fabricat si se fabrica-pe baza acestor desene se poate face o alaturare cu manechine virtuale( din program) de talia si conformatia victimelor si se verifica leziunile in raport de configuratia autoturismelor( pozitie bare protectie, bandouri, oglinzi, orice ar fi putut produce leziunile..) Eu am recurs la aceste metode si in coliziune auto -auto si in accident auto-pieton sau biciclist, cu rezultate as putea spune de acuratete peste 95 %.
Va spun ce as putea face, ce nu pot, nu pot sau nu detin, caci e pacat ca cineva sa fie trimis in judecata nevinovat, fara a se demonstra cu exactitate vinovatia.
Cu stima,
ing Cristian Brînzan