Anagajatorul si angajatul - au participat la o mediere, intr-un litigiu de munca.
Partile nu au ajuns la o intelegere, refuzand din start medierea.
Salariatul a refuzat intrarea in mediere, pt. ca a refuzat sa plateasca 1/2 din onorariu /mediator.
Mediatorul a scris acest lucru in Pv de mediere.
De aceea, angajatul a refuzat si nu a semnat Pv-ul de mediere.
Ce consecinte poate avea acest fapt ?
Semnatura angajatului este obligatorie pe acel PV ?
Ce va zice instanta de lipsa semnaturii angajatului ?
Mediatorul a eliberat doar un Certificat de informare privind medierea.
In acest Certificat mediatorul a scris ca:
"- angajatul a acceptat invitatia la mediere, cu obiectiunea ca nu accepta plata onorariului de mediator.
si ca:
- angajatorul, la incheierea Contractului de mediere, a solicitat ca onorariul mediatorului sa fie suportat, in mod egal, de ambele parti.Angajatul nu a fost de acord cu aceasta solicitare, sustinand ca cel care a initiat medierea trebuie sa suporte cheltuielile ocazionate de acest demers.
- in concluzie, medierea conflictului nu a putut avea loc datorita faptului ca partile nu s-au inteles asupra platii onorariului de mediator si ca atare Contractul de medeiere nu a putut fi incheiat."
Acest Certificat de informare privind medierea - a fost semnat doar de angajator.
Angajatul nu l-a semnat.
In Certificat de informare privind medierea - nu scrie ca angajatul a refuzat sa-l semneze !
Din pacate nu prea aveti ce face, parerea mea este ca daca partile nu se inteleg in privinta onorariului nu puteti intra in mediere, in consecinta tot ce va ramane de facut este sa eliberati PV de informare angajatorului, cu care sa mearga in instanta. Spune-ti ca nu ati incheiat contractul de mediere,
Sau
Insistati, explicati inca o data angajatului ca este in interesul lui sa accepte onorariul, pentru a se putea incepe medierea, daca nu v-a plati mediatorul, v-a fi nevoit sa plateasca avocat inclusiv cheltuieli de judecata, este alegerea lui, daca nu si nu....eliberati doar PV.
Poate mai primiti si alte sfaturi, sau poate in final accepta angajatorul plata totala a onorariului. Succes!
Corectez: daca uan dintre parti refuza semnarea, dar a fost informata, se elibereaza certificat de informare.
Doar daca informarea nu a fost finalizata se elibereaza proces verbal.
Mea culpa!
Din cele descrise nu a fost depasita etapa de informare. In Ghidul pt organizarea si desfasurarea sedintei de informare privind medierea - il gasesti pe site-ul Consiliului de Mediere - este stipulat "mediatorul elibereaza certificat de informare si in cazul in care dupa ce s-a finalizat informarea, una dintre parti refuza sa-l semneze". Este dreptul unei parti sa refuze medierea din motive de plata onorariu, etc.Putea sa semneze certificatul de informare pt ca se alegea optiunea "instanta" si nu obliga cu nimic angajatul.Acum va plati avocat, etc.