Anagajatorul si angajatul - au participat la o mediere, intr-un litigiu de munca.
Partile nu au ajuns la o intelegere, refuzand din start medierea.
Salariatul a refuzat intrarea in mediere, pt. ca a refuzat sa plateasca 1/2 din onorariu /mediator.
Mediatorul a scris acest lucru in Pv de mediere.
De aceea, angajatul a refuzat si nu a semnat Pv-ul de mediere.
Ce consecinte poate avea acest fapt ?
Semnatura angajatului este obligatorie pe acel PV ?
Ce va zice instanta de lipsa semnaturii angajatului ?
Inseamna ca angajatorul a platit cheltuielile postale pt. invitatia angajatului pt. informare.
Pe chitanta emisa mediatorul a mentionat ca s-a platit onorariul mediatorului.
In document mediatorul nu a precizat ce reprezinta sau in ce consta suma platita.
Mediatorul pentru a putea elibera o chitanta trebuia sa emita o factura. Pe factura se incrie denumirea serviciului prestat. De asemenea pentru a putea sa elibereze acea factura trebuie incheiat un contract intre mediator si solicitant, in acest caz angajatorul respectiv. In acel contract se specifica obiectul contractului si obligatiile partilor.
Fiecare isi intocmeste documentele asa cum stie. Daca nu sunt intocmite corect vor fi sanctionati in cazul unui control al ANAF.
Chitanta trebuie sa fie insotita de factura. Pe factura se scrie in mod detaliat ce s-a platit: de exemplu onorariu mediator + taxe postale.
Informarea este gratis numai in cazul in care toate partile implicate se prezinta de comun acord la data si ora stabilita impreuna cu mediatorul la sedinta de informare, fara ca mediatorul sa faca vreun demers pentru invitarea vreunei parti.
Suma de 150 lei avansata in mesajul de mai sus nu este corect justificata si trimite in derizoriu medierea confundand mediatorul cu o simpla dactilografa.