Buna seara, nu stiu cat de ghinionist trebuie sa fii ca sa ti se intample asta.
Azi ne-am ridicat de la distribuitor masina noua la care visam de mult, fericire mare, pana am facut 14 km cu ea - a fost momentul in care i s-a oprit motorul in mers...si nici n-a mai pornit. Am fost tractati la service si acolo ni s-a spus ca fie un furtun a fost ros de sobolani (da, exact asa!!) fie e o problema la motor, care va necesita mai mult timp pt a fi rezolvata...maine o sa aflam exact.
Totusi, intrebarea mea e: care sunt drepturile noastre ca si cumparatori sa ni se inlocuiasca aceasta masina, indiferent care ar fi problema? (legislatia nu mi se pare clara in acest aspect). Nu mi se pare normal sa dai 25.000 EUR pe un obiect deja stricat, sau ros sau ce-o fi cu el :-( Mai ales in cazul in care defectiunea a aparut in primele minute de la livrare fara nicio vina a cumparatorului.
Va multumesc anticipat pt raspuns. As vrea sa merg pregatita luni la dealer (care atunci cand l-am sunat a zis ca trebuie sa "vorbeasca cu sefii", sa "vada ce se poate face"!!!).
Vad ca sunteti tare recalcitranta daca nu vi se da dreptate. E doar optiunea dvs. Posibilele daune le puteti obtine doar in instanta de judecata. Exista prevedere legala sa poti obliga operatorul economic sa puna produse sigure pe piata . Am precizat in primul raspuns ( primele 6 luni de la cumparare, cazul dvs).
Referitor la asa zis binevoitor avocat al dvs ce considera ca problema legata de dvs se poate rezolva de catre presa, duceti-va. Sunteti libera sa faceti ce doriti. Presa nu are abilitate sa aplice legea. Institutiile abilitate ale statului sunt cele ce va pot ajuta. Jurnalistii preiau doar niste informatii neverificate legislativ prin documente. Iar in cazul de fata operatorul economic nu a gresit cu nimic. Este inca in termenul legal de remediere.
Mai mult tact va doresc. O zi profesionista.