Ar fi bine sa aveti dreptate, deci imbracamintea si incaltamintea sa beneficieze de acelasi termen de garantie ca produsele de folosinta indelungata. Ar insemna ca pe piata sunt doar produse excelente din punct de vedere calitativ, ceea ce din pacate nu se intampla.
Este adevarat ca firmele de renume acorda garantii de lunga durata (chiar si 2 ani), in conditii de intretinere si utilizare foarte clar precizate in certificat - ma refer doar la cele de incaltaminte.
Firmele care comercializeaza produse pentru buzunarul tuturor acorda in general garantii intre 30 si 60 de zile, si daca incaltamintea prezinta defecte de fabricatie in acest interval (talpa sectionata, dezlipire etc.) da, sunt nevoiti sa respecte Legea 449/2003: inlocuire cu un produs similar, restituirea pretului sau, daca este de acord clientul, schimbarea cu alt produs.
Eu cred ca v-a influentat un anume site. Va recomand sa cititi ce scrie in josul paginii lor:
Conținutul acestui site reprezintă doar punctul de vedere al ... și este doar responsabilitatea acestuia; nu poate fi interpretat în niciun caz ca reflectând punctul de vedere al Comisiei Europene și/sau al Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente sau al oricărei alte instituții a Uniunii Europene. Comisia Europeană și Agenția nu își asumă nicio răspundere pentru niciun fel de utilizare a informațiilor din acest material.
In opinia mea, o reclamatie facuta la ANPC la 45 de zile de la cumpararea unei perechi de pantofi care a primit la vanzare garantie 30 de zile nu are nicio sansa de succes.