avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 590 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie incaltaminte
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie incaltaminte

Buna seara!
Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns, o parere.
Acum aproape o luna mi-am cumparat o pereche de pantofi de piele din magazinul CCC din Timisoara. Pe moment pareau ok, comozi, a doua zi am inceput sa ii port si m-au batut un pic initial apoi tot mai mult. Am zis ca pana se lasa un pic e normal, am alternat cu alti papuci, ma rodeau tot rau. Am cumparat cevs "plasturi" ce se lipesc pe pantofi, un pic mai bine, dar au inceput sa ma bata la degete si in cateva zile dreptul s-a largit de imi iasa din picior. Am vreun drept sa cer inlocuirea lor sau nu? Am cheltuit 200 lei pe ei si nu ii pot purta #-o . Mai am 3 zile de garantie doar.
Am fost la magazin, dar fara rezultat, nu e un defect in viziunea lor, cf cu politica magazinului.
Va multumesc oricum!
Intr-un fel inteleg si punctul lor de vedere. Produsul nu prezinta defecte decat pentru dumnevoastra.

[Daca mai postati reclame in mesaje accesul dumneavoastra pe site va fi restrictionat].
Ultima modificare: Miercuri, 20 Mai 2015
Admin, administrator
@Ares-3, cu tot respectul Legea 449/2003 se aplică tuturor produselor, cu unele excepții stricte. Produs e definit ca un ”bun material mobil a cărui destinație finală este consumul sau utilizarea individuală ori colectivă.” Nu intră sub incidența legii bunurile vândute în urma confiscărilor, în cadrul procedurii de executare silită sau pe baza unui alt act emis de autoritățile judecătoreşti, apa şi gazele care nu sunt ambalate într‐un volum limitat sau într‐o cantitate fixă şi energia electrică, precum și produsele folosite care sunt vândute prin procedura licitației publice, la care consumatorul are posibilitatea să participe personal.
Bun material mobil este și un pantof, un tricou sau un telefon mobil. Nu mai există diferențierea între produse de folosință îndelungată și produse de uz curent, așa cum apăreau în vechea legislație, decât, și sper să nu mă-nșel, în privința certificatului de garanție (a se vedea OG 21/1992).
În privința problemei, legea nu spune nimic de defect, ci de lipsă de conformitate. Iar potrivit art. 5, lit. c din lege, un produs prezintă o lipsă de conformitate atunci când nu corespunde scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip.
Ultima modificare: Vineri, 22 Mai 2015
EasyMouse, utilizator
Ar fi bine sa aveti dreptate, deci imbracamintea si incaltamintea sa beneficieze de acelasi termen de garantie ca produsele de folosinta indelungata. Ar insemna ca pe piata sunt doar produse excelente din punct de vedere calitativ, ceea ce din pacate nu se intampla.

Este adevarat ca firmele de renume acorda garantii de lunga durata (chiar si 2 ani), in conditii de intretinere si utilizare foarte clar precizate in certificat - ma refer doar la cele de incaltaminte.
Firmele care comercializeaza produse pentru buzunarul tuturor acorda in general garantii intre 30 si 60 de zile, si daca incaltamintea prezinta defecte de fabricatie in acest interval (talpa sectionata, dezlipire etc.) da, sunt nevoiti sa respecte Legea 449/2003: inlocuire cu un produs similar, restituirea pretului sau, daca este de acord clientul, schimbarea cu alt produs.

Eu cred ca v-a influentat un anume site. Va recomand sa cititi ce scrie in josul paginii lor:

Conținutul acestui site reprezintă doar punctul de vedere al ... și este doar responsabilitatea acestuia; nu poate fi interpretat în niciun caz ca reflectând punctul de vedere al Comisiei Europene și/sau al Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente sau al oricărei alte instituții a Uniunii Europene. Comisia Europeană și Agenția nu își asumă nicio răspundere pentru niciun fel de utilizare a informațiilor din acest material.


In opinia mea, o reclamatie facuta la ANPC la 45 de zile de la cumpararea unei perechi de pantofi care a primit la vanzare garantie 30 de zile nu are nicio sansa de succes.
:) Legea e foarte clară, indiferent cum încercați să diminuați ceea ce am spus. Sunt și alte surse de informare, în afara site-ului pe care-l menționați. Citiți, vă rog, art. 2, lit. b, art. 3 din Legea 449/2003. Nu-i nimic interpretabil, trebuie doar să citiți.
Că legea nu se aplică și magazinele care vând haine și încălțăminte au rămas la cele 30 de zile (care, apropo, nu erau de garanție, ci un termen în care se putea face reclamație) din HG 665/1995, asta e treaba autorităților.
În al doilea rând, și cu asta termin, am mai spus-o și altă dată pe forumul ăsta - garanția legală nu e dată de nimeni, se aplică în temeiul legii și însoțește produsul din momentul cumpărării. Garanția comercială este cea dată de vânzător, iar garanția comercială nu trebuie să aducă atingere celei legale;) - a se vedea cazul Apple, care a fost dat în judecată prin unele țări europene pentru că impunea o garanție de numai 1 an distribuitorilor și a pierdut cu brio.
Ultima modificare: Vineri, 22 Mai 2015
EasyMouse, utilizator

Alte discuții în legătură

Garantie incaltaminte 30 sau 60 zile cyan cyan Legea 449/2003 Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate [b]în termen de două luni de la data la care a ... (vezi toată discuția)
Returnare pantof alex5 alex5 buna ziua, nici nu stiu unde sa incadrez intrebarea aceasta. am cumparat un pantof acum cateva zile de la un magazin (dar NU online). are defecte in sensul ... (vezi toată discuția)
Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a crăpat. ce pot face? Gabriela  Pintea Gabriela Pintea În 18 ianuarie 2016 am cumpărat o pereche de ghete de la un magazin de cartier. Ghetele sunt făcute de o firmă care are câteva magazine de desfacere în ... (vezi toată discuția)