As dori sa stiu care este procedura de recuperare a despagubirii pt o masina asigurata casco. Mentionez ca in contract este cuprinsa si o clauza pe care eu o consider abuziva :
"6.15. ASIBAN S.A. nu acordă despăgubiri dacă:
a) cererea de despăgubire este frauduloasă ori are la bază acte şi declaraţii false sau falsificate;
b) în legătură cu dauna avizată a fost declanşată o anchetă penală,
până la finalizarea acesteia. "
Banuiesc ca este de asteptat ca in caz de accident cu victime sau in caz de furt sa se declanseze o ancheta penala. Conform acestei clauze asiguratul nu este despagubit pana la finalizarea anchetei? Ce se intampla daca in caz de furt politia nu gaseste masina nici dupa 1-2 ani? Poate sa imi spuna cineva cu aproximatie in cat timp se poate finaliza o acheta penala?
Buna ziua
Cu privire la o dauna totala .Sunt asigurat CASCO.Poate imi puteti arata cum se face calculul pentru valoarea despagubirii si cum se face calculul pentru obtinerea valorii epavei,practic matematic.
Multumesc
In conditiile generale de asigurare CASCO, atasate politei, veti gasi modul de despagubire si sumele ce se pot retine din suma asigurata, pentru care ati platit prima.Variantele difera mai mult sau mai putin functie de asigurator.In principiu, valoarea maxima a despagubirii pt. dauna totala, variaza intre 75-80% din suma asigurata.Principiul de calcul al valorii ce se inscrie in acest procent(15-20%) este prin insumarea valorii pieselor ce mai pot fi utilizate/valorificate , ca piese fara uzura , si fara a prezenta riscuri prin reutilizare.Chiar daca suma rezultata este mai mare, retinerea nu poate depasi acest procent.Pretul pieselor se ia in calcul conform preturilor practicate in piata autorizata.
Unele firme de asigurari, colaboreaza cu reparatori / dezmembratori, vanzand epavele la licitatie, cu sau fara a plati diferenta asiguratului.
Buna ziua,
In cazul meu pentru evaluarea epavei au ales 25% din suma asigurata.Este corect?Dupa cite stiu polita CASCO rezulta in urma unui contract .In acest contract trebuie stipulate toate reglementarile dintre cele doua parti in mod explicit si nu evaziv prin referiri destul de vagi la legislatia in vigoare, astfel incit clientul sa inteleaga de la inceput de la prima lecturare
continutul contractului. Clientul trebuie sa fie informat mai ales cu ceea ce este interesat :formule de calcul in care sa nu intre factor subiectiv ca de exemplu ,,estimarile''.Nu este totuna o epava pe care poti sa o valorifici binisor si una care sa fie buna pentru fier vechi.
O ,,estimare'' sumara arata ca pentru o masina de 5-7ani o despagubire totala nu pare de loc avantajoasa pentru clientul constiicios care a cotizat.Clientul este dezavantajat pentru ca cotizeaza cuminte si pentru diverse situatii nu benefeciaza de anumite facilitati.Aici ar fi multe de discutat.
O alta observatie . Se fac tot felul de formalitati la deschiderea si inchiderea unui dosar de daune. Prea multe declaratii si cereri si du-te la service si vino de la service ..... si altele pe cheltuiala clientului.
As mai intreba. Daca firma de asigurari nu are intelegere cu un service se poate repara masina la acel service? In ce conditii?
Multumesc
Se pare ca ati incheiat contractul de asigurare, fara a va documenta in amanunt asupra conditiilor, pe care de fapt le aveti atasate la polita.Data viitoare, cercetati piata si alegeti un asigurator care sa va multumeasca asteptarile scontate.
O metoda simpla este sa intrebati la orice service mai mare:"Cu ce asigurator nu aveti probleme la deviz/factura?"
Daca in doua service-uri primiti acelasi raspuns, -ACELA este asiguratorul dv.
Reparatia se poate face de regula oriunde, unii asiguratori impun totusi ca limita tarifara service-ul cu care au colaborari.
Avantajul repararii la acestea il reprezinta faptul ca aprobarile/constatarile si platile sunt efectuate mai repede, existand si facilitati acordate reciproc.(reduceri,prioritate la intrarea in reparatie a clientilor asigurati,procurarea rapida de piese, etc,)
Intrebarile care abia acum (la greu) v-au incoltit in minte, memorati-le si puneti-le celor care sunt foarte amabili inainte de a incheia o asigurare.
Rca
BOBY25
am o problema cu bcr asigurari.am fost implicat intr-un accident rutier,am facut constatare amiabila,baiatul a recunoscut ca este vinovat,am deschis dosar pe ... (vezi toată discuția)