Am nevoie de o solutie, sau mai bine zis o inginerie contabila, dar o inginerie care sa nu poata fi contestata.
Am un bun in leasing de 50000 euro. Am achitat 15000 euro si mai am rate de 35000 euro. Amortizarea a fost de 3000 euro, valoarea neamortizata este de 47000 euro. Acum cesionez leasingul. Cel care preia este dispus sa imi restituie doar 10000 euro. Inregistrarile in contabilitate le cunosc, insa m-ar interesa daca exista posibilitatea de a transforma in marfa acest produs inregistrat initial in mijloc fix. Am nevoie de vanzare de marfa nu de mijloc fix. Eu una nu am mai auzit, dar daca ar fi vreo posibilitate, va rog sa ma ajutati.#-o
Daca aveti vreme as vrea sa imi clarificati ultimele opinii legate de subiect.
"daca suma de 6000 lei reprezinta este generata de diferenta dintre durata contractului de leasing si durata normata de amortizare " pueti fi mai explicit in acest sens? Multumesc.
Avansul achitat a fost considerat ca prima rata a leasing-ului. Asa procedeaza majoritatea, nu factureaza avans.
Ce are a face dobanda de la leasing la faza asta? Dobanda a fost inregistrata ca si cheltuiala financiara pe masura primirii facturii de dobanda.
nu are a face, era o atentionare in plus...spuneam in paranteza acest lucru...
devine logic avand in vedere reactia dumneavoastra:) ca diferenta aceea de 6.000 este exact ceea ce ati interpretat
nu coincide suma achitata cu valoarea amortizata deoarece durata contractului este mai mica decat durata normata de amortizare ...asta vroiam sa spun...daca contractul de leasing ar fi fost pe 5 ani de exemplu, ar fi coincis sumele achitate furnizorului cu amortizarea inregistrata...
in fine..., nu va complicati existenta...e ok cum ati procedat=D>
Contabil stiu ca e ok tratamentul, insa doream o certitudine din partea unui consultant fiscal ca e corect si din acest punct de vedere.
Va multumesc inca odata pentru consiliere.
Buna ziua!
Apelez din nou la ajutorul dv,care de fiecare data a fost de un real folos.
Vreau si eu un sfat de la voi ,nu stiu ce sa fac.
Am o societate SRLneplatitor de tva,din 1995.Singura activitate de la infiintare pana in prezent a fost o inchiriere spatiu timp de 3 luni si atat.La finante
si la onrc am depus cele necesare.La inceputul anului m-am gandit sa incep afacerea,am achizitionat un mijloc fix in val de 4000 lei(cu imprumuturi rude,prieteni),casa de marcat (inca nu e fiscalizata)dar nu am inceput activitatea .Mentionez ca la onrc nu am cerere de suspendare,in prezent figurez ca si activ.Acum a aparut si legea cu impozitul forfetar.Eu daca incep activitatea ,nu stiu daca la inceput voi scoate 10 lei pe zi....si vor fi de plata salariul muncitorului,contabilului,impozite,etc si eu in prezent sunt somer.Ce ma sfatuiti sa fac?Sa inchid firma si sa-mi deschid o Intrep.Individuala(aici e mai simplu
am inteles)?Dar cum fac cu mijloacele fixe?Care este procedura?Le vand la Intrep.Individuala?In cazul acesta ma inregistrez cu venit pe SRL si tot nu scap de Dl.Pogea si va trebui sa platesc impozitul forfetar.;sa le inchiriez la ii?Va cere sfatul un somer ,dornic sa porneasc o afacere in tara romaneasca dar merg din cioc in boc.
Va multumesc anticipat.
Poti suspenda activitatea srl-ului ca sa eviti plata impozitului forfetar, fara sa te cramponezi de acel mijoc fix. Daca el iti este necesar in activitatea PFA-ului poti sa faci un contract decomodat de pe srl ca sa il poti utiliza in activitatea PFA-ului, care inseamna punerea la dispozitie utilizarea unuii bun in mod gratuit.
Succes
Leasing
garbaceablanka
Stimati colegi ,va scriu si eu cu o mare rugaminte .Am preluat actele unei societati din ianuarie .......si am gasit niste prb in balanta si anume firma a ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.