avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 659 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025. Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Inginerii contabile
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Inginerii contabile

Am nevoie de o solutie, sau mai bine zis o inginerie contabila, dar o inginerie care sa nu poata fi contestata.
Am un bun in leasing de 50000 euro. Am achitat 15000 euro si mai am rate de 35000 euro. Amortizarea a fost de 3000 euro, valoarea neamortizata este de 47000 euro. Acum cesionez leasingul. Cel care preia este dispus sa imi restituie doar 10000 euro. Inregistrarile in contabilitate le cunosc, insa m-ar interesa daca exista posibilitatea de a transforma in marfa acest produs inregistrat initial in mijloc fix. Am nevoie de vanzare de marfa nu de mijloc fix. Eu una nu am mai auzit, dar daca ar fi vreo posibilitate, va rog sa ma ajutati.#-o
Cel mai recent răspuns: viorictin , utilizator 13:15, 14 Mai 2009

Daca aveti vreme as vrea sa imi clarificati ultimele opinii legate de subiect.
"daca suma de 6000 lei reprezinta este generata de diferenta dintre durata contractului de leasing si durata normata de amortizare " pueti fi mai explicit in acest sens? Multumesc.
Avansul achitat a fost considerat ca prima rata a leasing-ului. Asa procedeaza majoritatea, nu factureaza avans.
Ce are a face dobanda de la leasing la faza asta? Dobanda a fost inregistrata ca si cheltuiala financiara pe masura primirii facturii de dobanda.
nu are a face, era o atentionare in plus...spuneam in paranteza acest lucru...
devine logic avand in vedere reactia dumneavoastra:) ca diferenta aceea de 6.000 este exact ceea ce ati interpretat
nu coincide suma achitata cu valoarea amortizata deoarece durata contractului este mai mica decat durata normata de amortizare ...asta vroiam sa spun...daca contractul de leasing ar fi fost pe 5 ani de exemplu, ar fi coincis sumele achitate furnizorului cu amortizarea inregistrata...
in fine..., nu va complicati existenta...e ok cum ati procedat=D>
Contabil stiu ca e ok tratamentul, insa doream o certitudine din partea unui consultant fiscal ca e corect si din acest punct de vedere.
Va multumesc inca odata pentru consiliere.
Buna ziua!
Apelez din nou la ajutorul dv,care de fiecare data a fost de un real folos.
Vreau si eu un sfat de la voi ,nu stiu ce sa fac.
Am o societate SRLneplatitor de tva,din 1995.Singura activitate de la infiintare pana in prezent a fost o inchiriere spatiu timp de 3 luni si atat.La finante
si la onrc am depus cele necesare.La inceputul anului m-am gandit sa incep afacerea,am achizitionat un mijloc fix in val de 4000 lei(cu imprumuturi rude,prieteni),casa de marcat (inca nu e fiscalizata)dar nu am inceput activitatea .Mentionez ca la onrc nu am cerere de suspendare,in prezent figurez ca si activ.Acum a aparut si legea cu impozitul forfetar.Eu daca incep activitatea ,nu stiu daca la inceput voi scoate 10 lei pe zi....si vor fi de plata salariul muncitorului,contabilului,impozite,etc si eu in prezent sunt somer.Ce ma sfatuiti sa fac?Sa inchid firma si sa-mi deschid o Intrep.Individuala(aici e mai simplu
am inteles)?Dar cum fac cu mijloacele fixe?Care este procedura?Le vand la Intrep.Individuala?In cazul acesta ma inregistrez cu venit pe SRL si tot nu scap de Dl.Pogea si va trebui sa platesc impozitul forfetar.;sa le inchiriez la ii?Va cere sfatul un somer ,dornic sa porneasc o afacere in tara romaneasca dar merg din cioc in boc.
Va multumesc anticipat.
Poti suspenda activitatea srl-ului ca sa eviti plata impozitului forfetar, fara sa te cramponezi de acel mijoc fix. Daca el iti este necesar in activitatea PFA-ului poti sa faci un contract decomodat de pe srl ca sa il poti utiliza in activitatea PFA-ului, care inseamna punerea la dispozitie utilizarea unuii bun in mod gratuit.
Succes

Alte discuții în legătură

Deductibilitate cheltuiala reziliere contract leasing financiar Ionel30 Ionel30 Am urmatoarea speta: - o societate nu mai reuseste sa achite ratele unui leasing financiar,asa ca este nevoita sa renunte la mijloacele fixe care fac obiectul ... (vezi toată discuția)
Leasing financiar -inregistrari contabile - este corect? irina petcu irina petcu Am urmatoarea situatie: - In luna februarie 2008, o firma a achizitionat un camion in leasing financiar. In luna septembrie, patronul s-a hotarat sa il ... (vezi toată discuția)
Leasing garbaceablanka garbaceablanka Stimati colegi ,va scriu si eu cu o mare rugaminte .Am preluat actele unei societati din ianuarie .......si am gasit niste prb in balanta si anume firma a ... (vezi toată discuția)