avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 531 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Hotie legala
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Hotie legala

Cum poti fi furat legal. Pe scurt apometrele de apa rece si calda trebuier verificat contra cost odata la 5 ani (verificare metrologica ) aceasta verificare costa la 4 apometre cam 100 lei ei bine aceasta verificare este facuta cam degeaba ca oricum facturile se platesc in functie de cat indica aparatul mare de la subsol pierderile fiind impartite de catre locatari.
Partea comica este ca poti sa nu faci acasta verificare dar vei plati la pausal aici vine o parte si mai frumoasa deoarece niste vecini "inventivi " care stiu cum sa aranjeze apometrele vor consuma mult stiind ca suma va fi impartita la cei ce sunt pausal.
In concluzie uite asa isi fac anumite firme activitate si poti fi furat 100% legal
Cel mai recent răspuns: anla2 , utilizator 03:28, 22 Iulie 2022
Ca sa folositi cu raspundere termenul de hotie, ar trebui sa demonstrati concret ca furnizorii fura prin contorul de bransament, ca firmele fura prin sistemul legislativ sau prin alte metode, ca proprii dv. vecini va fura prin "aranjarea" apometrelor din apartament.

Pana una-alta, in afara de verificarea metrologica la timp a apometrelor, la asociatie, trebuie inlaturate cat mai multe din cauzele acestei diferente.
- sa dea toti locatarii citirile; O estimare pentru cativa nu face decat sa aproximeze consumul real si toata discutia cade;
- sa le dea la acelasi moment cu citirea bransamentului, altfel se inregistreaza diferente de consum;
- sa le declare corect si cu 3 zecimale.

Si daca vreti sa vedeti cu adevarat diferenta dintre consumul facturat si cel declarat, inainte de a face cheltuieli inutile cu un contor in plus pus ... in aval,... in serie sau... dupa contorul de bransament, inchideti apa calda sau rece la momentul citirii bransamentului si ii dati drumul dupa ce toti locatarii va aduc consumurile citite asa cum v-am spus mai sus.
Faceti lucrul acesta cateva luni la rand si o sa va convingeti in ce masura a scazut acea diferenta si veti putea identifica macar o parte din cauzele acestei diferente.

Vedeti daca nu aveti pierderi de apa pe coloanele verticale sau pe cele din subsol.
Se fac verificari inopinate si la locatarii care declara consumuri extrem de mici sau despre care se banuieste ca au consumuri mari, dar declara cantitati mici.
Incercati metodele noastre si poate nu o sa mai aveti probleme cu gestiionarea apei.
Acum 6 ani aveam diferente de apa mari datorate multor cauze dar principala cauza era instalatia comuna imbatranita ce genera pierderi iar subsolul blocului era in permanenta inundat de se putea intra doar incaltat cu cizme inalte. O alta cauza era proasta gestionare.

Cum am rezolvat problemele si acum nu mai avem necazuri cu apa? Iata:
1. In vara anului 2008 am facut o reparatie capitala a instalatiei comune de apa de la apometrul (apemetrele) furnizorului pana la intrarea in spatiile de la parter. O lucrare de peste 15.000 lei concomitent cu reparatia capitala si a coloanelor de colectare si scurgere a apei, a baselor...
2. Am verificat toate apometrele din apartamente in 3-4 luni, sigilandu-le, solicitand verificarea metrologica, verificand vizual conexiunile din fiecare apartament... Aceasta operatiune nu a costat nimic fiind realizata de administrator insotit de un membru al comitetului.
3. I-am determinat treptat pe cei care nu aveau apometre (5% din apartamente) sa-si monteze cat mai repede, iar pe cei care nu aveau verificarea metrologica sa o faca.
4. Am elaborat un regulament de gestionare a apei pe care-l gasiti in partea dreapata a acestei pagini la "Documente utile", pe care l-am adus la cunostinta tuturor prin afisare si l-am aplicat pentru toti.
5. Solicitam indexul apometrelor luna de luna in ultima saptamana a lunii pentru ca in aceeasi perioada citeste apometrele si furnizorul. Furnizorul nu are acces la apometre decat in prezenta administratorului, apometrele fiind in subsolul tehnic permanent incuiat.
6. De 2-3 ori pe an administratorul insotit de un membru al comitetului trece prin fiecare apartament si verifica indexul si instalatia fiecaruia indiferent ca acesta a dat sau nu luna de luna indexul la asociatie. Cu aceaste ocazii se fac si eventuale regularizari ale consumului.

In urma aplicarii acestor masuri, dupa primele 2-3 luni diferentele au scazut iar dupa realizarea integrala a punctelor de mai sus, efectiv de peste 4 ani nu mai avem pierderi sau diferente de apa care sa necesite suportarea acestora de catre proprietari. Orice proprietar care-si da corect luna de luna indexul la asociatie plateste de peste 4 ani exact cat raporteaza singur si la pretul unitar facturat de furnizor.

Avem peste 300 apometre atat in apartamente cat si in spatii comerciale si nu am descoperit furturi sau sustrageri, ci doar unele scapari, mici neglijente... rezolvate rapid.
Furnizorul nu poate insela, apometrul sau fiind sigilat, incuiat in subsolul nostru si sub controlul nostru. Am avut acum 2 ani surpriza ca apometrul furnizorului sa indice doar jumatate din consumul rezulatat din citirea apometrelor individuale iar acum 2 luni ca apometrul sa indice doar 1 (un) metru cub fata de aproximativ 500-600 metri cubi cat se consuma normal intr-o luna. In ambele situatii furnizorul a schimbat apometrul si ne-a facturat media pe ultimile 12 luni. Acum 2 ani ne-a afectat un pic pentru ca factura era ceva mai mare decat consumul nostru dara caum 2 luni media facuta de furnizor a fost mai mica decat consumul efectiv. Ne-am adaptat in ambele situatii si fiecare proprietar a platit cat a consumat, indiferent de factura furnizorului. Ne ajutam in asemenea situatii prin aplicarea regulamentului nostru care ne permite adesea sa avem mici rezerve.

Sigur ca putem despica firul in patru si sa dezbatem despre data citirii, numarul de zecimale, diferenta de clasa...
Dar fiecare din acestea dau diferente nesemnificative.
In fiecare luna unii citesc apometrele individuale mai devreme cu cateva zile iar altii mai tarziu cu cateva zile decat data cand citeste furnizorul. Asa ca acestea se compenseaza singure.
Noi citim apometrele si punem la plata fara zecimale, rotunjind in sus sau in jos pentru ca nu inchidem pravalia luna asta si luna de luna citind se face automat compensarea.
Diferentele de clasa de precizie a apometrelor nu pot da diferente de luat in seama.
da treaba la noi este urmtoarea deci in general in afara de cat dadeam la citit plateam in plus 0,5-1 mc3 de apa calda respectiv rece chestia este ca atunci cand a fost cu montarea de apometre tot felul de vecini cu caracter zero foloseau diverse metode pacaleau apometrele si ajunsasem cei ce eram fara 3 la numar sa avem de impartit si 40 mc3 de apartament dupa ce am pus si noi am ajuns sa nu mai fie deloc acele consumuri pentru ca stiau ca se repartizeaza automat si la ei deci cum am scris si in postarea anterioara degeaba vrei sa scapi de anumite costuri cand ai drept vecini niste oameni lipsiti de orice fel de bun simt.
Cand este bunavointa si bunaintentie, lucrurile se pot rezolva elegant. Se pare ca se intampla mai rar asa ...

La noi la scara diferentele acestea erau rezonabile, o data a fost diferenta chiar zero. E adevarat ca nu am urmarit constant cat e aceasta diferenta.
Mai nou insa la apa calda ( bransament la sistemul de incalzire al orasului) , sistematic, diferenta este de peste 1/2 mc per apartament. Sa aiba oare legatura cu faptul ca un vecin si- a sigilat apa calda? Cum se poate sa- si sigileze apa calda fara a se debransa?
Cea mai buna e conectarea individuala. Inainte de apometrul de scara va faceti racord cu apometru personal si conducte pana la apartament.

Alte discuții în legătură

Repartizarea diferentelor de apa veracuciula veracuciula Ce se poate face in cazul in care unii vecini nu dau citirea contorului de apa iar noi ceilalti suntem obligati mereu sa platim pierderile de apa chiar daca ... (vezi toată discuția)
Probleme cu asociatia dani..mih dani..mih Buna ziua, De cand m-am mutat in blocul in care locuiesc (3 ani)am mereu nentelegeri cu asociatia de proprietari.problema mea consta in; -Aproape la 2 -3 ... (vezi toată discuția)
Diferenta intre consumul apa rece citit de coducerea asociatiei si cel facturat de apanova m.belu m.belu Consumul de apa rece citit de conducerea Asociatiei de Proprietari nu corespunde cu consumul facturat de APANOVA: exista o diferenta de plus 140 metri cubi apa ... (vezi toată discuția)