Cei de la societatea de electricitate, acum 7 ani cand au schimbat contoarele vechi cu cele digitale, la montare, au incurcat firele apartamentului meu cu firele apartamentului vecinului, adica firele apartamentului meu au fost legate la contorul lui si firele apartamentului vecinului au fost legate la contorul meu. Fara ca vecinul si cu mine sa stim, plata consumului s-a facut in sensul ca eu plateam consumul lui si el platea consumul meu. Acest lucru s-a constatat doar de cateva zile de societate, noi stiam ca fiecare isi plateste ceea ce consuma. Problema este ca la contoare difera indexul in sesnul ca practic eu am consumat mult mai mult decat vecinul. Dat fiind ca noi, consumatorii, am fost indusi in eroare de societatea de electricitate prin faptul ca au gresit la montarea firelor in contoare, intrebarea este cine este in culpa si cine trebuie sa plateasca diferenta de index.
La momentul constatarii reprezentantii lor au intocmit o nota de constatare privind starea tehnica prin care s-a constatat ca firele sunt inversate si s-a constatat si diferenta de index. Intrebarea este am facut bine ca am semnat-o?
Nu e vorba de prejudicial meu sau de cine ce a consumat, este vorba despre cine raspunde pentru greseala facuta. Daca eu as plati pentru acel consum ar insemna sa platesc pentru gresala altuia pentru ca situatia prejudiciabila pentru cel ce a platit mai mult a fost creata de catre societatea de distributie.
Cand spuneti Casa de Pensii spuneti statul roman....compania de distributie electricitate este o societate privata.
Nu ar insemna sa platiti dumneavoastra pentru greseala altuia pentru ca am afirmat ca vecinul dumneavoastra trebuie sa isi recupereze paguba de la soc de electricitate. In plus dansul poate pretinde dobanda legala pentru sumele platite in plus in mod nejustificat. Aceasta ar fi o situatie.
A doua situatie este in relatia dumneavoastra cu societatea de electr. Desigur ca puteti solicita sa nu platiti nimic iar societatea poate accepta. Eu am incercat sa zic ca pana la urma societatea v-a livrat energia electrica chiar daca dintr-o eroare nu v-a facturat-o.
Poate ne tineti si pe noi cum v-a evolua situatia dumneavoastra.
Nu cred ca are vreo relevanta faptul ca o institutie este publica sau privata.
Pana una alta puteti sa va studiati contractul cu soc. de electr. Poate gasiti acolo prevederi referitoare la obligatiile lor. Poate denuntati contractul.
Eu v-am zis cum asi proceda eu pentru ca eu consider ca daca consum ceva sa achit acel ceva.
Am inteles opinia dvs.
Totusi, ca si consumator de buna credinta indus in eroare m-as gandi de doua ori daca voi plati sau nu un pretins debit calculat pe ultimii 7 ani .
Aici este si o chestiune legata de contoar. El nu s-a aflat pe proprietatea dumneavoastra asa ca nu aveti de unde sa stiti daca au existat interventii autorizate sau nu asupra lui. Chiar daca exista sigiliu acel contoar putea sa fie resigilat.
Deja situatia devine foarte complicata:D....e adevarat ca nu se afla pe proprietatea mea....ci pe casa scarilor, iar pe langa faptul ca este sigilat peste el mai este pusa o consola din plastic care la randul ei este sigilata ....deci practic contorul este caspulat, sigilat si resigilat si este imposibil ca cineva neautorizat sa intervina asurpa lui fara a se observa acest lucru....de fapt daca ar fi asa cei de la societate ar fi observat asta si am fi discutat despre alta chestiune, ceea ce nu e cazul.