avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 398 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema cu societatea de electricitate
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema cu societatea de electricitate


Buna ziua

Ma confrunt cu urmatoarea problema:

Cei de la societatea de electricitate, acum 7 ani cand au schimbat contoarele vechi cu cele digitale, la montare, au incurcat firele apartamentului meu cu firele apartamentului vecinului, adica firele apartamentului meu au fost legate la contorul lui si firele apartamentului vecinului au fost legate la contorul meu. Fara ca vecinul si cu mine sa stim, plata consumului s-a facut in sensul ca eu plateam consumul lui si el platea consumul meu. Acest lucru s-a constatat doar de cateva zile de societate, noi stiam ca fiecare isi plateste ceea ce consuma. Problema este ca la contoare difera indexul in sesnul ca practic eu am consumat mult mai mult decat vecinul. Dat fiind ca noi, consumatorii, am fost indusi in eroare de societatea de electricitate prin faptul ca au gresit la montarea firelor in contoare, intrebarea este cine este in culpa si cine trebuie sa plateasca diferenta de index.
La momentul constatarii reprezentantii lor au intocmit o nota de constatare privind starea tehnica prin care s-a constatat ca firele sunt inversate si s-a constatat si diferenta de index. Intrebarea este am facut bine ca am semnat-o?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Daniciu , utilizator 21:54, 7 Aprilie 2020
Nu fac nicio eroare de judecata, sunteti in necunostinta de cauza... Energia electrica, gazele naturale, apa sunt categorii speciale si sunt tratate distinct in Codul Fiscal din punct de vedere al facturarii care se face dupa consum, nu inainte.
Si da, ati recunoscut starea de fapt, facturile vor fi corectate in concordanta cu starea de fapt pe care ati recunoscut-o... Veti putea doar contesta diferentele mai vechi de 3 ani care s-au prescris, pentru cele mai recente n-aveti nicio sansa de castig, nici in negocierea directa, nici in instanta. Parerea mea este s-o dati la pace cu ei, veti obtine ceva facilitati (de exemplu o esalonare la plata). N-o sa ziceti ca daca stiati c-ati consumat atata v-ati fi uitat mai putin la televizor sau ati fi scos frigiderul din priza... Pe de alta parte eu inclin sa cred ca v-ati dat seama de ceva vreme (poate de la inceput!!!) ca este o eroare de inregistrare la contor, poate n-ati stiut cauza, dar stiati ca sunteti facturat mai putin.
Vecinul poate ar avea ceva sanse cu recuperarea intregii sume de la furnizor, chiar daca teoretic s-au prescris cele mai vechi de 3 ani, vina apartine furnizorului.
Ultima modificare: Marți, 19 August 2014
DinuX, utilizator
DinuX a scris:

Vecinul poate ar avea ceva sanse cu recuperarea intregii sume de la furnizor, chiar daca teoretic s-au prescris cele mai vechi de 3 ani, vina apartine furnizorului.


Eu tin cu vecinul ;)). Mi se pare normal sa isi recupereze paguba pentru ca el a fost inselat.

Utilizatorul care a platit mai putin de-a lungul timpului are tot dreptul sa conteste anumite sume care s-au prescris ca doar el nu a incercat sa pacaleasca pe nimeni.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
DinuX a scris:

Nu fac nicio eroare de judecata, sunteti in necunostinta de cauza... Energia electrica, gazele naturale, apa sunt categorii speciale si sunt tratate distinct in Codul Fiscal din punct de vedere al facturarii care se face dupa consum, nu inainte.
Si da, ati recunoscut starea de fapt, facturile vor fi corectate in concordanta cu starea de fapt pe care ati recunoscut-o... Veti putea doar contesta diferentele mai vechi de 3 ani care s-au prescris, pentru cele mai recente n-aveti nicio sansa de castig, nici in negocierea directa, nici in instanta. Parerea mea este s-o dati la pace cu ei, veti obtine ceva facilitati (de exemplu o esalonare la plata). N-o sa ziceti ca daca stiati c-ati consumat atata v-ati fi uitat mai putin la televizor sau ati fi scos frigiderul din priza... Pe de alta parte eu inclin sa cred ca v-ati dat seama de ceva vreme (poate de la inceput!!!) ca este o eroare de inregistrare la contor, poate n-ati stiut cauza, dar stiati ca sunteti facturat mai putin.
Vecinul poate ar avea ceva sanse cu recuperarea intregii sume de la furnizor, chiar daca teoretic s-au prescris cele mai vechi de 3 ani, vina apartine furnizorului.


In fine...avem pareri diferite...in plus de asta va cam contraziceti in ce spuneti....mai sus spuneati ca imi cer suma maxima rezultata din diferenta (asta inseamna nr. de kw pe toata perioada in care firele au fost conectate gresit) iar acum spuneti ca doar diferentele mai vechi de 3 ani....Si mai faceti si afirmatii gratuite ...cum ca am stiut de eroare....fara nici un fundament si fara nici o legatura cu realitatea.
Nu ma contrazic. Am spus ca furnizorul poate cere diferenta pe toata perioada (7 ani) ca poate merge si accepta clientul (el are voie sa ceara, nu ii interzice nimeni sa ceara, chiar daca s-a prescris puteti sa ii platiti), asa cum Dumneavoastra sunteti indreptatit sa acceptati numai ultimii 3 ani.
Imi vine greu sa cred ca n-ati observat ca plateati mai putin pe noul contor fata de perioada anterioara, cu vechiul contor. Dar poate ma insel, va rog sa ma iertati... De obicei contorii mai vechi (cu rola) se defecteaza in sensul neinregistrarii, nu al inregistrarii in plus si se poate intampla la schimbarea contorului sa platiti in plus, nu in minus. Plus ca mai este si diferenta de clasa de precizie, asta digitale inregistreaza si consumul de stand by al aparatelor.
Pana la urma ce doriti? Sa nu platiti din diferente? Ati citit parerile celorlalti? Nu cred c-o sa gasiti pe cineva care sa va zica ca aveti dreptate.
Ultima modificare: Marți, 19 August 2014
DinuX, utilizator
Multumesc pt opiniile dvs.

O zi buna

Alte discuții în legătură

Adresa de instiintare !buna seara!ma confrunt cu urmatoarea situatie;am primit o adresa ... got2i got2i Buna seara!Ma confrunt cu urmatoarea situatie;am primit o adresa de instiintare de la Enel in care sunt anuntat ca s-au facut verificari la instalatia de ... (vezi toată discuția)
"furt electricitate" buna ziua! speta este urmatoarea: in luna august 2020, se face ... Capitan Mirela Capitan Mirela Buna ziua! Speta este urmatoarea: In luna august 2020, se face inlocuirea instalatiei electrice la un apartament, procedura facuta de catre un electrician. ... (vezi toată discuția)
Fostii proprietari furau curent. bună ziua. În urma cu 2 luni am cumpărat o casă bătrânească, ... ELEMONA ELEMONA Bună ziua. În urma cu 2 luni am cumpărat o casă bătrânească, ieri am observat că la contoar firele care intră în el sunt inodate, (tăiate și ... (vezi toată discuția)