Faptul ca asociatia percepe o taxa este o greseala de exprimare a asociatiei ori a dumneavoastra care ne explicati. Taxe percepe statul si nu asociatiile de proprietari.
Eu incerc sa va inteleg supararea dar daca e sa gasim vinovati de suma mica sau mare pe care o platiti la asociatie, primul vinovat sunteti chiar dumneavoastra pentru ca din primul mesaj ne spuneti ca ati discutat si-ati fost de acord sa platiti o suma de 30 le/luna la asociatie suplimentar fata de cheltuielile ce va revin normal pentru intretinere.
Pai intelegerea partilor este legea partilor.
Asa cum v-ati inteles atunci pe 30 de lei, puteti sa va intelegeti si astazi pe 10 lei sau 100 lei.
Discutati, negociati si intelegeti-va cu presedintele actual.
Cat despre baza legala aceasta exista si a fost prezentat mai sus (HG 1588/2007). Art. 37 este aproape o repetare a art. 34 daca observati, numai ca in 37 se insista mai mult si se fac precizari suplimentare cu privire la conventie, modul de incheire a acesteia... As reaminti punctele 3 si 4 ale acestuia:
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
Am subliniat ceea ce trebuie sa ne atraga atentia ca sa ne lamurim:
- desfasoara activitate... expresie legata cu "si" in context, ceea ce exclude proprietarii ce nu desfasoara activitate (adica cei ce locuiesc).
- completeaza obligatiile - adica, pe langa obligatiile ce le au toti proprietarii, cei ce desfasoara activiatati intr-un spatiu din asociatiei, au si alte obligatii sau obligatii suplimentare
Apoi cititi punctele 5 si 6 ale art.37 si vedeti cine initiaza si cum se ajunge la incheierea acestei conventii.
Avem peste 20 de asemenea cazuri in asociatie, unele la parter, mezanin din constructie, altele in apartamente unde proprietarul locuieste si desfasoara si o activitatea (cabinet avocat, de exemplu), dar si apartamente unde se desfasoara numai activitati si nu locuieste nimeni (executor judecatoresc, de exemplu). Fiecare din acestia platesc cate ceva suplimentar fata de ceea ce platesc proprietarii ce locuiesc in apartamente dar in unele cazuri nu platesc tot ceea ce platesc si proprietarii. De exemplu cei mai multi platesc 10-20 lei/luna pentru ca au afisat firma la intrare pe peretele blocului, altii platesc un numar de persoane mai mare avand clienti, altii alte sume mici pentru curatenia exterioara s.a.m.d.
In acelasi timp cei care au din constructie intrarea separat nu platesc cheltuielile cu intretinerea liftului, zugravitul casei scarii, energia consumata pentru iluminat casa scarii si functionarea liftului s.a.m.d.
Legea permite stabilirea de intelegeri, repartizarea cheltuielilor cat mai exacta, dar permite si incasarea de sume diferite, suplimentare, crearea de venituri din alte surse (donatii, sponsorizari...), o conditie fireasca fiind aceea ca partile sa accepte sa se inteleaga in limita legii.