di.modi a scris:
....cum e legal să fie repartizate cheltuielile comune pentru utilităţile necontorizate pe apartament (pierderile de apă), pentru cele aferente spaţiilor comune (iluminatul scărilor, revizia şi reparaţiile accidentale ale liftului, vidanjările canalului colector sau al ghenei de gunoi), pentru plata indemnizaţei administratorului şi personalului de curăţenie.
Sau poate Adunarea Generală a Proprietarilor să hotărască modul de repartizare a acestor cheltuieli fără a putea fi apoi atacată în instanţă că a comis o ilegalitate ?
Pierderile de apa se platesc de cei cre le-au cauzat daca-i stiti. Diferentele de apa intre apometrul general si suma apometrelor din apartamente o stabileste adunarea generala si poate fi o combinatie intre nr de persoane, proportional cu consumul, cresterea pretului unitar, etc.
Iluminatul casei scarilor ca si consumul energiei electrice pentru lift se repartizeaza pe nr de persoane.
Orice reparatie, intretinere a liftului, desfundare de canal, ghena, reparatie de terase se repartizeaza pe cota parte indiviza ( in functie de suprafata utila a apartamentului).
Salariile tuturor celor platiti de asociatie se repartizeaza pe cota parte indiviza cu exceptia platii celui care colecteaza gunoiul (acolo unde exista asa ceva), nu a celor care matura scarile.
Adunarea generala poate lua anumite hotarario acolo unde legea si normele sunt permisive. Vedeti ca la anumite articole din lege sau norme scrie "conform hotararii adunarii generale", dar nu in afara legii.
O hotarare luata inpotriva prevederilor legale pote fi atacata in instanta in termen de 45 de zile.
Cititi legea 230/2007 si mai ales normele de aplicare .
Normă metodologică din 19/12/2007 Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18/01/2008