avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 724 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Care sunt documentele care nu se pun la dispozitia ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Care sunt documentele care nu se pun la dispozitia unui proprietar pentru a fi studiate



Buna ziua
Am solicitat asociatiei de proprietari sa mi puna la dispozitie unele documente ale asociatiei , printre care :
- copie dupa procesul verbal al adunarii generale al asociatiei
- copie dupa referatul prezentat de administrator in acea adunare si
- contractul de munca al angajatilor cu contract individual de munca
- fisa postului a acestor
- un contract incheiat intre asociatie si o firma care a executat o izolatie la o terasa .
Dintre aceste solicitari cand m am prezentat pentru a studia cele solicitate , am constatat ca doar ultimul contract il pot studia , pentru celelalte avand intredictie!
Motivatie : contractele de munca sunt confidentiale la fel ca si fisa postului, pentru ca incalca Codul muncii art . 26 ( 1 ) dar nu spune care sunt conditiile stabilite in regulamentul intern ( daca o avea asa ceva si cine la stabilit , nu trebuie stabilit de adunarea generala , ca doar noi ii platim pe acestia ) iar copii dupa cele solicitate nu se dau , cu toate ca am specificat ca , suport costul .
Legea 230/ 2007, art.10 si H.G. 1588/2007 , art.12 ( c ) spune clar si fara nicio restrictie : " Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces , la cerere , la orice document al acesteia " si atunci vin si intreb :
- acele documente solicitate nu intra " la orice document al asociatiei " ?
Va multumesc .
P.S. O sa ma intrebati de ce solicit fisa postului si cim-urile , am constatat ca nu prea se respecta programul .
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 19:35, 10 Octombrie 2014
Nu cred ca femeia de serviciu are program de 8 ore si de aceea este important sa vedeti CIM-ul ei.

Primaria ce v-a raspuns?
La CIM de 8 ore sunteti obligati sa ii dati salariul minim pe economie, nu cred ca are aceasta suma la dumneavoastra in condominiu, numai daca este un bloc mare cu 3-4 scari!!
Blocul are 4 ( patru ) scari , salariu este peste 1000 lei si cel care se ocupa de ghene ( care este sotul ) si vine miercurea si sambata ,are cam salariu minim , de ce credeti ca doresc eu sa vad caele contracte si fisa postului ?
Raspunsul Primariei, va citez :
" Urmare adresei d-voastre ...va aducem la cunostiinta urmatoarele :
1 . SRAP a transmis o adresa asociatiei de proprietari , prin care i-a recomandat sa intrprinda toate diligentele necesare in vederea remedierii problemei existente , prin respectarea L230/2007 si H.G. 1588/2007 si a rugat reprezentantii asociatiei sa ne transmita copiile documentelor solicitate de dumneavoastra .
2. Intrucat asociatia de proprietari nu a dat curs acestor solicitari , SRAP a somat reprezentantii asociatiei dumneavoastra de proprietari ca la o data stabilita impreuna cu dumneavoastra sa va puna la dispozitie , la sediul asociatiei , documentele solicitate de dumneavoastra , in temeiul art. 10 din Legea 230/2007 si sa redactam un proces verbal in urma prezentarii documentelor " am incheiat citatul
Am primit o notificare de la asociatie sa ma prezint pe 04.10.2014 la sediul asociatiei sa consult documentele solicitate si cand colo ce credeti ca fac :
- ma roaga sa le spun ce acte doresc , pai zic , aveti cererea in care am solicitat documentele cu numar de inregistrare ( o si prezint )
- raspunsul dumnealor : contractele nu vi le putem pune la dispozitie intrucat incalcam Codul muncii , fisa postului la fel , copii dupa procesul verbal al adunarii generale nu va putem da , la fel si copia dupa referatul prezentat de administrator in acea adunare , contractul dintre asociatie si firma de internet care a " gaurit " peretii , care consuma curent avand niste " cutii " pe pereti , circulatia pe terasa este ca pe strada , nu va putem da decat contractul cu firma care a lucrat la terasa in urma circulatieicare se face pe ea ( terasa ) .
Acel contract cu respectiva firma de internet nici nu exista , plateste simbolic 15 lei pe luna , dar in baza carui document ? nu stiu .
Daca mai doriti si alte amanunte , va pot sta la dispozitie , pentru ca doresc sa rezolv problema ( sper ) , poate mai aveti si alte pareri dar legale .
ceau a scris:

Presupun ca mersul dupa facturi, plata facturilor, contabilitatea pe care o face administratorul, studiul pentru a cunoste legislatia, depunerea declaratiilor sunt ore care nu se pun. Acelea sunt ore care nu se vad fizic in asociatie dar pentru ele un administrator pierde timp. Sunt moca.


Merge dupa facturi daca n-are ce face. Se pot lua si electronic, iar platile de asemena se pot face tot electronic, mai ales daca banii ar fi depusi cum trebuie in contul asociatiei. Sunt cam 4 facturi mari de platit, apa, curentul, gazele si caldura. Toate se pot face prin metode de plata on-line.

Daca-i place sa se plimbe si sa stea la cozi, asta-i alta treaba.

Cu metoda de mai sus, pana-ti bei cafeaua de dimineata plata-i gata.

Sa auzim numai de bine,
Rorschach

rwkovacs a scris:
Merge dupa facturi daca n-are ce face. Se pot lua si electronic, iar platile de asemena se pot face tot electronic, mai ales daca banii ar fi depusi cum trebuie in contul asociatiei.

Poate primi electronic facturile dar:
- trebuie ca furnizorii sa emita aceste facturi electronic; nu toti furnizorii de utilitati si servicii transmit aceste facturi electronic
- trebuie ca asociatia sa fie dotata cu sistemul informatic necesat si internet; ori sunt asociatii mici, sarace care nu-si permit 2000 lei pentru asta, au datorii pana peste cap si se cearta pentru o matura cumparata.

Si daca ar fi toate acestea, administratorul tot ar trebui sa mearga la banca pentru ca depunerea de numera, din pacate, nu o poate face inca nimeni din fata calculatorului.
Iar daca intr-o asociatie ai cativa proprietari de spatii, de stat sau privati, cu sediile in alta parte, iar trebuie sa se deplaseze la accestia cu facturile, listele de plata...
Unele sitiuatii lunare, trimestriale, semestriale se pot depune electronic, daca este dotare IT, semnatura electrinica (tot cheltuiala)..., dar alte situatii necesita depunerea lor la sediul institutiilor si nu electronic.
In cazul unor avarii ziua ori in plina noapte, e greu de crezut ca exista posibilitatea sa sse opresca apa si sa se remedieze defectiunea doar in timpul orelor de program sau pe cale electronica...
Puteti adauga si alte situatii pentru ca sunt inca multe ce necesita interventia directa a omului.

Alte discuții în legătură

Clauza de confidentialitate a unui contract individual de munca eugarizan eugarizan Buna seara Ma poate lamuri si pe mine cineva cum este cu aceasta clauza de confidentialitate intr o asociatie de proprietari ? pentru ca atat cei de ... (vezi toată discuția)
Program lucru presedinte asociatie de locatari/propietari alinaiancu alinaiancu Buna ziua, 1. As dorii sa stiu exact ce program de lucru poate avea presedintele de asociatie, daca el trebuie sa fie in biroul asociatiei de ... (vezi toată discuția)
Decizii dupa bunul plac ContSters122354 ContSters122354 ne confruntam cu o problema in asociatie .' femeia de servici refuza a mai face curatenie pe una din scarile asociatiei , din cele 7, pe motiv ca respectivii ... (vezi toată discuția)